Inlägg från: Victorius |Visa alla inlägg
  • Victorius

Augustilistan del 5

Hej hopp tjejer!

Undrar en sak... Hur många här ska ha partytält? Eller har alla lokaler? Om det är någon som ska ha tält, vad har ni hittat då, och vilken storlek har ni valt?

• Victorius

Shit nu är det inte långt kvar tjejer! Jag börjar bli små nervös...

• Victorius

Hej tjejer!

Undrar om vi gör fel i att inte ha någon festmeny eller vigselprogram? Och tackkorten har vi inte ens tänkt lägga någon energi i nu innan bröllopet.

Vi kommer ha en ganska kort vigselcermoni och sedan bjuder vi på buffé och tårta. Efter det blir det dans och party! Vi kommer ha en superduktig toastmaster som kommer presentera allt. Vad tror ni? Kommer folk förvänta sig något annat?

Förresten så håller jag på attt bli galen nu, jag har fått superdålig hy, tror det är stressen. Vad ska jag göra??? Kan ju´inte se ut så här på bröllopet

• Victorius

Hjälp! Ska tärnorna och näbbarna ha liten bukett? Hur ska ni göra?

• Victorius

Hello tjejer!

På fredag gäller det för min del och jag är sjukt nervös!
    I förrgår så hoppade tjejen som skulle laga all mat av... KUL!!! Så det blev att akut boka in en cateringfirma istället. Så där for några extra tusenlappar iväg. Vi har sprängt våran budget totalt pga olika omständigheter.

Någon som vill köpa vårat tält som vi ska ha?

Annars så är det bara inhandling av alkoholfri drick, snacks och kaffe kvar

Men jag kan inte fatta att det är i övermorgon som det blir av!? Hur känner ni er?

Och detta vädret! Jag önskar att det blir uppehåll i alla fall...

• Victorius

Ja...vi har ju´inte något inomhus-alternativ.

Vad gör man när vi skrivit klart och tydligt att vi inte vill att gästerna ska ta med sig barn och så harman nekat alla det, men så ringer det nu ikväll en par vars barnvakts pojkvän dött??? De undrar om de kan få ta med sig sina barn... För oss så är det OK, men det känns så dumt mot de andra som vi inte gjort några undantag för. Flera av våra vänner kommer inte ens pga att de kunde få barnvakt.

Vad skulle ni göra?

• Victorius

Hej alla gifta kvinnor!

Så nu har man börjat landa lite efter bröllop och bröllopsresan. Vi har haft det underbart, ni då? Det enda jag har ångest över är att jag vet inte jaag blev 100% nöjd med min frisyr och att jag struntade i att slänga brudbuketten. Sedan så är jag sååå nervös för våra bröllopsbilder... Vet inte hur de blivit. Har ni fått de än?

• Victorius

Vi fick i bröllopspresent av alla våra gäster våran bröllopsresa plus 10000kr i kontanter under resan. Vi visste ju´inte vart vi skulle åka så det blev verkligen en present Det var helt fantastiskt! Vi kunde verkligen lyxa till det!

Svar på tråden Augustilistan del 5