Augustilistan del 5
Tjoho, här är ni ju! Jag undrade vart ni hade tagit vägen...
"Sent skall syndaren vakna"
Tjoho, här är ni ju! Jag undrade vart ni hade tagit vägen...
"Sent skall syndaren vakna"
Yepp, vi ska ha festen i tält i vår trädgård. Vi blir drygt 50 personer och vi tänkte köpa två st 9x3-meterstält och sätta ihop så att vi får ett stort tält på 9x6 meter. Note benne "tänkte köpa", det är alltså inte gjort ännu...
Förresten, i fredags blev jag "förhippad". Jag och två kollegor skulle på ett kundmöte på eftermiddagen. Trodde jag! Istället dök några av mina kompisar upp och jag blev ivägdragen till UFF för att inhandla kläder. Köpet skulle godkännas av de andra, men jag kom över en rätt cool sextiotalsklänning i guldgrönt. Det enda var att den var sjukt kort. Dessutom fick jag ett par knallröda tighta höga stövlar. Kläderna var inte uppenbart helknäppa, istället såg jag vara "för mycket". Vete sjutton om det nästan inte är värre. Sedan gick vi på ett kafé (många märkliga blickar på mina stövlar i det 25-gradiga solskenet). Under fikan fick jag fylla i allt vad jag förväntade mig av min möhippa på ett tomt blad i en stor vit bok. Försökte såklart med att bara skriva saker som Maggase, Relax, Champagne, Mer massage, Fika m.m. Sedan tog kompisarna och skrev på nästa blad något i stil med "Fel, fel, fel. Vi fortsätter nästa gäng tills du får det rätt...!"
Sedan tog de mina vanliga kläder och jag blev ivägsläppt. Fick alltså hämta ungarna på dagis i min snygga utstyrsel (vilket resulterade i att treåringen också ville ha stövlar på sig så han åkte hem från dagis i gummistövlar).
Nu börjar jag misstänka att de verkligen kommer att hitta på knäppa grejer på möhippan! Måste ladda upp med rejäla mormorstrosor, för den där klänningen kan man inte böja sig fram i utan att bli.... hmmmm... oanständig.
Har lagt upp en bild på outfiten i mitt galleri.
Vi testade nyligen vanlig Törley och blev positivt överraskade så vi kommer nog att köra på den. Helt klart mycket dryck för pengarna! Den rosa har vi inte testat ännu, hoppas att Miss Blue har fel...
Äntligen! Nu har bröllopskorten från fotografen kommit. Jag har lagt upp en del i galleriet. Sedan har en kompis som fotade på bröllopet lagt ut sina kort här: www.flickr.com/photos/bouldermannen/sets/72157606672195875/show/
(Vad härliga kort, jizz. Ni var jättefina!)