Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

Augustilistan del 5

Miss Blue skrev 2008-07-07 08:11:18 följande:

MMm jordgubbsvin det lät gott, vad heter det och vad kostade det?Jag satt och sydde hela dagen igår, 7 löpare till borden (utav lakan som var toksneda..blää) mååånga meter blev det!Fixade även till korgen till rispåsarna - pimped! Fick ett pysselryck...he he
    mousserande jordgubbsvin heter det och finns under alkoholfritt, det är till våra gäster som kör, de andra får asti cinzano som välkomstdryck Jordgubbsvinet är jättegott
  • bridesilly

jordgubbsvinet kostar bara 29kr flaskan så det är inte så farligt dyrt heller, söta flaskor så det blir lite lyxigare känsla än vanlig cider.

Idag minsann har vi spikat utseende på tårtan hos bagarn.Den kommer bli såååå fin

• bridesilly

Klart att man ska få provsmaka, det kanske inte är så vanligt i småstäder jag vet inte. Vi har fått provbakelser, mousser, fyllningar ja allt möjligt och träffat bagarn ett par gånger å diskuterat smådetaljer Så kul å så gott

• bridesilly

Ååååååååååååh ja är så glad, nu är det snart dags för alla oss augustibrudar, kan ni fatta att vi är fruar snart?!?!?!?!

• bridesilly

Det är inte så mycket drag i tråden här, har ni mycket att göra flickor

• bridesilly

Här går det bara framåt med grejerna som är kvar att göra. Har precis suttit med min m2b och skrivit ut festprogrammen, imorgon ska vi sätta ihop dem med framsidan och rosett

• bridesilly
    jizz skrev 2008-07-15 08:05:52 följande:
    Finns mycket att göra som hör bröllop till men av någon anledning blir det inte av.Har en skiss på hur festhäftet ska se ut och ungefär vad som ska vara i. Lite felurigt att få allt på rätt sida.Har även kommit på en presentation av gästerna. 53 to go!Hur låter:Jeanette är enligt BG:n en kvinna i övre medelåldern med en väl utvecklad städgen. ????Kan tillägga att detta är min kära mor på 46 år
    haha en välutvecklad städgen den va lite kul.

gästpresentationer hade vi en fundering på men det fick inte plats i festhäftet så vi hoppade det. Tycker det är rätt svårt att göra nåt roligt om varje gäst. Vi har haft massor av hjälp av alla trådar som finns om festprogram här på BT
  • bridesilly

Miss blue

Ja dom flesta har nog semester, alla utom jag känns det som. Jag går av på semester söndag vecka 31..bara ett par dagar innan vigsel...gaaaah känner mig lite stressad över detta men men vi har gjort mycket redan så det är förhoppningsvis bara skönhetsfix och trixs sista veckan klippning för mannen, nagelförlängning för mig och så vidare

• bridesilly

Miss Blue skrev 2008-07-15 09:29:39 följande:

Bridesilly - förresten jordgubbsvinet var ju jättegott! Inte alls så sötsliskigt som jag trodde, fräsch och frisk jordgubbssmak, så vi ska nog köra på det istället för cider till brudskålen. Rätt bra att ha en helt avvikande färg på alkoholfritt oxå, då behöver ingen undra vilket som är vilket! Tack för tipset!
    varsågod Ja jag tyckte också det var gott. Alkoholfritt vin kan annars vara som du säger sliskigt.
  • bridesilly
    jizz skrev 2008-07-15 10:57:13 följande:
    Vad heter vinet? Blir så övertygad nu när ni säger att det är så gott
    mousserande jordgubbsvin heter det, titta på alkoholfritt så hittar du det direkt mums
Svar på tråden Augustilistan del 5