• jizz

Augustilistan del 5

bridesilly skrev 2008-07-15 09:36:39 följande:
    Miss Blue skrev 2008-07-15 09:29:39 följande:
    varsågod Ja jag tyckte också det var gott. Alkoholfritt vin kan annars vara som du säger sliskigt.
    Vad heter vinet? Blir så övertygad nu när ni säger att det är så gott
  • jizz

Ah, det vinet hade jag på min student. Det var jättegott kommer jag ihåg.
    Ska absolut ha det till skålen!

Hur gör ni med skålen om ni själva dröjer till festen?
    Vi kommer kanske komma en timme efter alla andra och jag funderade på att ha någon slags bål till vi anlänt.
    Är det en dum idé?

• jizz

Okej, det var ju ett bra upplägg!

Funderar också på tipspromenad eller liknande med eftertraktade priser Tänkte som sagt ha bål under tiden och sen när vi kommer bubbel och skål utomhus.

Låter det okej tror ni?

• jizz

Ja mer fart förespråkar jag också för!

Här händer inte mycket, men mycket kvar att göra.
    Känner att jag behöver hjälp men det är svårt när jag är hemma själv om dagarna fram till kl 19.00 då smbon brukar komma hem.
    Kvällarna går sen åt till läggning och oftast städning. Blir alltsså inte mycket övrigt-tid

Måste be mamma vara barnvakt så jag kan få allt klart.

KVAR:
    Festhäfte, göras och sättas ihop
    Bordsplacering och skyltar (vet inte hur jag ska göra det, funderar på namnen på festhäftet)
    inköpslista över mat och alkoholfritt
    Tårta ska provsmakas och beställas
    Köpa skor till sambon och barnen
    Göralistor till alla inblandade
    Musiklista
    Vigselprogram ska skrivas ut

Bäst jag sätter fart!

• jizz
    Victorius skrev 2008-07-16 11:31:07 följande:
    Hjälp! Ska tärnorna och näbbarna ha liten bukett? Hur ska ni göra?
    Mina tärnor ska ha en varsin liten bukett. Kostar 250:- stycket.

Miss blue: Jag säkert missat en massa också Ska ta tag i bordsplaceringen nu tänkte jag! Barnfri från storebror i en halvtimme kanske
  • jizz

Miss Blue skrev 2008-07-16 13:05:04 följande:

Jag känner mig lite deppig, har funderat lite för mycket på min tråkiga möhippa...usch måste släppa det lite...Tyvärr blev den anpassad efter vad mina tärnor tyckte passade dem inte mig.....suck tänk om man kunde göra om det med andra som fixade....
    Har du nämt något om detta för dom?
  • jizz
    Humlanhubbe skrev 2008-07-16 17:13:59 följande:
    Ska ha vigselsamtal imorgon med prästen,vad ska vi tänka på att ta upp och fråga?
    Tillåtet att fota?
    Riskastning (om ni ska ha det)
    Kolla ifall ert upplägg är tillåtet? Om ni inte går in tillsammans menar jag.

Han/hon frågar nog er också hur ni vill ha det och tar säkert upp saker ni inte tänkt på
  • jizz

Miss Blue skrev 2008-07-16 13:38:58 följande:

Har väl hintat lite försiktigt att kvällen dog tidigt....men jag tror de skulle bli sura om jag sa precis vad jag tyckte. Ska väl tillägga att de resterande tjejerna (förutom tärnorna) tyckte som jag....tycker att det är så otroligt synd när vi ändå blev 8st att de inte kunde ordnat det bättre!
    Trist, hoppas verkligen mina vänner känner mig så pass väl att dom vet vad jag skulle uppskatta.
    Kanske hade det med ekonomin att göra?
  • jizz

Miss Blue: Då förstår jag absolut om du är besviken! Usch vilken dålig stil! Jag hade sagt till och givit henne på moppo !

Hoppas, hoppas jag blir nöjd med min. Håller tummarna.

Skrev inköpslista igår, bara några saker som fattades som jag måste leta upp receptet på igen bara men sen är jag klar med det! PUST!

Ska kolla upp om jag kan vara lite barnfri idag.

• jizz

Miss Blue skrev 2008-07-17 11:30:44 följande:

Kan ju inte direkt göra det nu...är ju inte så långt till bröllopet, då kanske hon hoppar av Näpp nu släpper jag det (försöker, fast jag är så besviken!)
    Det förståss

Har fått barnfritt i eftermiddag några timmar så här ska planeras! Äntligen en stund för mig själv....
Svar på tråden Augustilistan del 5