Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

Augustilistan del 5

MMm jordgubbsvin det lät gott, vad heter det och vad kostade det?

Jag satt och sydde hela dagen igår, 7 löpare till borden (utav lakan som var toksneda..blää) mååånga meter blev det!
    Fixade även till korgen till rispåsarna - pimped!
    Fick ett pysselryck...he he

• Miss Blue

Det var ingen dum idé, känns lite roligare än bara cider eller pommac!
    Tack för tipset!!!!

• Miss Blue

Aha hur ska den se ut då?

Jag var förbi vårt konditori i ett annat ärende och började fråga lite om bröllopstårtan. Vi vill gärna provsmaka innan sa jag. De tittade jättekonstigt på mig och sa att det brukar inte folk göra!?!?!?!?!?!? Jag kände mig som ett fån och kände bridezillan i mig växte sig starkare Nähä sa jag men vi vill smaka innan, det kostar trots allt en rejäl slant med tårtan. Ja då kunde de erbjuda att vi fick köpa små bakelser med samma smak.....suck serviceminded vad är det??
    Tyvärr "måste" vi ta därifrån, för de gör vackrast och bäst tårtor i stan (finns bara två stora konditorier, de har köpt upp alla små kondis som fanns förut...)

bridesilly skrev 2008-07-07 17:30:18 följande:
    jordgubbsvinet kostar bara 29kr flaskan så det är inte så farligt dyrt heller, söta flaskor så det blir lite lyxigare känsla än vanlig cider.Idag minsann har vi spikat utseende på tårtan hos bagarn.Den kommer bli såååå fin
  • Miss Blue

jizz- nej jag tyckte oxå det var konstigt att folk inte provsmakar!?!!? Snacka om att köpa grisen i säcken...

Bra jobbat med trycksaker!!Visst är det skönt när man är klar med lite pyssel (man känner sig lite duktig ).

• Miss Blue

Tur att det var en dröm.....
    jizz skrev 2008-07-08 11:10:56 följande:
    Måste förresten berätta om en hemsk dröm inatt!Ringarna glömdes, M2b skulle hämta men hann i inte i tid tills klockorna började ringa så jag fick gå in själv! Prästen var utbytt mot en tjurig gubbe som missade flera delar av programmet så som ringbytet tex. Och han var stressad då han "skulle gå upp klockan 7 dagen efter"!Sen mitt i cermonin frågade han efter intyget från skatteverket (svaret från hindersprövningen) och då sa jag att jag gav det till den förra prästen. Han kollade sina papper och till slut efter mycket letande inför en fullsatt kyrka hittade han det!Allt blev kaos och den känndes så verklig! Inget blev som jag tänkte och jag tror tom att jag grät i sömnen!Frunktansvärt!!!! Men sen vaknade jag, dock riktigt kallsvettig!
  • Miss Blue

Jag hade provning utav hela outfiten i onsdags, det kommer bli sååå fint!!! Längtar verkligen till vår dag!
    Nu vet jag vilka smycken det blir till och underkläderna jag köpt passade bra till. Enda ändringen är att jag ska ha en underkjol med en mjuk mindre ring längst ner, det gjorde en jätteskillnad, både utseendet och fallet på klänningen och bekvämlighet!!

• Miss Blue

Det börjar gå upp för mig, jag blev faktiskt lite pirrigt nervös för första gången när jag fick på mig hela outfiten i onsdags! IIIIHHHH det är ju inte alls långt kvar!!!!!!

• Miss Blue

Kul vad fick du göra?

Humlanhubbe skrev 2008-07-13 21:29:21 följande:
    Å jag hade min möhippa igår !!
  • Miss Blue

Lät som du hade en toppen-hippa!

• Miss Blue

Humlanhubbe - Kul att du fick en välorganiserad hippa (det fick inte jag, trist faktiskt). Det är ju det man vill ha; en väl genomtänkt med en massa skratt och fniss, bus och upptåg. Min blev rätt lam tyvärr.......(hoppas att festen inte blir så för då döööör jag!).

jizz- välutvecklad städgen? ASG det passar in på min kära mor oxå! Kanske ska knycka den

sussa84- det lät gott!

bridesilly - ja lite dött är det allt här...
    Många har väl semester och sitter inte framför en dator kanske? Jag har inte ens börjat min semster än - håller på och längtar ihjäl mig efter lite ledighet!! Vecka 31 är det dags (känns som det är 2år dit!) sen blir det 5 härliga lediga veckor, har aldrig tagit så här många veckor på raken
    Vi ska träffa prästen på söndag, har påbörjat vigselprogrammet, ska även påbörja tackkorten lite grann (så det bara är att sätta dit ett bröllopskort sen). Det är rätt lugnt för oss nu, vi ska göra en hel massa på första semesterveckan; bestämma tårtan, träffa kantorn, inhandla alkohol, dricka och snacks mm mm så det kommer nog att bli full rulle!!

Svar på tråden Augustilistan del 5