• jizz

Augustilistan del 5

Miss Blue skrev 2008-07-18 11:18:42 följande:

Vi har inte ens valt en låt att dansa till...Vad ska ni ha? Och ska ni dansa vals eller bara en "tryckare"?
    Vi kommer antagligen ha Ingrid Michaelson - The way i am
    följt av michael jackson - dont stop til you get enough som då förhoppningsvis ska dra upp alla på dansgolvet

Fast jag kanske ångrar mig i sista sekund.
    Sophie Zelmani är en annan favorit
  • jizz

Miss Blue skrev 2008-07-18 13:04:25 följande:

Har ni planerat "hur" ni ska dansa?Flera propsar på vals men det känns inte som vi....
    Tryckare DET VAR LÄNGE SEN! Ska bli så mysigt
  • jizz
    bridesilly skrev 2008-07-19 23:19:33 följande:
    asti cinzano valde vi som välkomstdryck, lite dyrare, 69kr flaskan tror jag det va men de flesta vi känner gillar den så då kör vi på det
    Vi ska också ha den. Tänkte först be syster köpa i tyskland när dom var där men det skillde bara 5 kronor eller något sånnt.
    Då kan man ju lika gärna ta det här hemma.

Hur räknar ni med bubbel per/person? Vi kommer bli
    54 stycken ca 40 dricker nog med alkohol 14 utan.
    Antagligen blir det ingen påfyllning eftersom dom redan väntat på oss ett tag och säkert är döhungriga
  • jizz

Mmmmmm beräkningen är svår!
    Tror jag räknar med 6-7 glas per flaska, alltså med lite avrundning 8 flaskor med asti och 3 alkoholfritt.
    Ska som sagt inte ha påfyllning är det tänkt.....

Är så trött idag Jobbat och slitit så jag har sån skallebank nu + att man kom hem till ett krig så det bara var att börja städa. Ibland älskar jag inte min M2B lika mycket, därav uttrycket sämre hälft

• jizz

Miss Blue skrev 2008-07-21 07:23:06 följande:

Oj! Vi har tänkt köpa 10fl till ca 30 gäster.....det kanske blir för mycket???Håller med, försöka beräkna alkoholen är toksvårt!!!!Vår toastmaster & madame har varit iväg till Tyskland och har snällt erbjudit sig att köpa cider och en BIB vitt vin. Resten ska förhoppningsvis min bror fixa (om hans kompis får ar-et ur och de åker iväg!).
    Det skulle ju bli 3 personer på 1 flaska. Okej om ni beräknar med påfyllning kaske både 1 och 2 gånger annars är det nog inte nödvändigt.
    Räkna 7-8 glas per flaska....
  • jizz

Miss Blue skrev 2008-07-22 07:59:32 följande:

Ja det är lite klurigt...Men jag har nog hellre för mycket än för lite...Vi har bestämt att M2B´s syster+man ska fota oss vid kyrkan efter vigseln så då kanske det är bra att det finns påfyllning för gästerna medan de väntar...Ni som ska fotas efter (nu ska inte vi fota jättelänge men ändå), vad gör ni för aktivitet under tiden för gästerna? Vi har förberett mingelbingo men är det lite löjligt? Ska man ha tipspromenad eller vad??Sen funderar jag på om man kan få tag på jordgubbar den 23:e, vi hade tänkt ha det till det mousserande.....
    Ska nog ha tipspromenad och hopppas att vädret är fint Måste dock komma på bra frågor och bra priser.
  • jizz
    Humlanhubbe skrev 2008-07-21 20:20:56 följande:
    Jag blev osäker nu,men om man har 6-7 glas per flaska borde ju 10 st räcka..hmm..klurig detta!
    Vet du vad Ta ett champagneglas och fyll med så mycket vatten som du tycker är rimmligt vid en skål. Mät sedan hur mycket det är med ett vanligt dl-mått. Sen är det bara att räkna hur mycket man kan tänkas behöva med antal påfyllningar osv. Sen kan man ju alltid avrunda upp

Det jag menar är att man aldrig fyller till kanten i ett sådant glas ju och eftersom dom är så smala är det mindre än vad man först tror.... Kan vara värt att tänka på

Jag tror absolut att 10 flaskor räcker.
  • jizz

Miss Blue skrev 2008-07-22 09:55:42 följande:

Hmm ja bra frågor, inte lätt...Hur många frågor är lagom måntro??????Nån som har nåt förslag?
    Jag hade tänkt mig mellan 10-15 frågor och givetvis inte med allt för stort mellanrum då
    Jag tänkte att vi skulle "blotta" oss ganska rejält denna kväll och ta i med frågor så det inte är tippat i förväg att mor och far vinner
  • jizz

Miss Blue skrev 2008-07-22 10:12:33 följande:

Hmmm man kanske ska börja klura på lite frågor...Är det nån som har lite förslag på frågor man kan ha?Har idétorka...
    Idétorka här med tyvärr....

Är så arg, kommer inte åt mina inträllningar på weddingannouncer. Sidan känner inte igen min mail.
  • jizz
    Humlanhubbe skrev 2008-07-25 22:01:06 följande:
    Fan vad förbannad jag är!Hur svårt kan det vara att få till vigsel-samt festprogram?!!
    Vad är det du har problem med?
  • jizz

Bröllop 2008 skrev 2008-07-26 10:20:37 följande:

Hejsan, hur stora är er bordsplaceringstavla? Vi vet inte riktigt vilken storlek vi ska ha den. A3? Kanske lite litet, A2?
    A2 hade jag tänkt mig. Inte fixat den än dock
    Lättare ju större anser jag, både lättare att göra och lättare för gästerna att hitta
  • jizz

Ska du ha viken A4?
    Jag gjorde först en kladd på papper som jag sen skrev av till Word. När man då ser vad som kommer vara på samma blad är det ju nerdförsbacke resten av vägen Delade visseligen upp det i framsidor och baksidor. Sidnummer skippade jag då inte tycker det behövs. Ingen roman precis.

För att sen klura ut hur du ska skriva ut skiten så testa dig fram på annat papper först.

• jizz
    Humlanhubbe skrev 2008-07-26 20:43:13 följande:
    Ja det ska vara vikta a4.Funderar just nu starkt på att beställa färdiga,är nog värt det i tid..
    Hinner du få dom i tid då? Kan ju alltid kolla upp
  • jizz

Gud ja nu är det snart dax för första omgången
    Här pirrar det rejält i magen ska ni veta.
    Imorgon blir det att beställa tårtan och hitta skor och annat pyssel till festhäftena.
    Min hjärna går på högvarv och till råga på allt så sov jag endast 3 timmar inatt/morse efter en helt underbar kväll med tjejgänget & singstar (ej hippa)... Snart kreverar jag och bara vill lägga allting åt sidan men så kommer det där pirret igen och då är det nya tag!

Fan va roligt dett ska bli!

• jizz

Nu har kantorn brutit foten och fått ersättas.
    Noterna har vi hittat men aldrig hört ersättaren spela.

Var det någon här som tipsade om ett gott mousserat vin till skålen? Hade tänkt asti men vill gärna komma ner lite i pris..

• jizz

Hippa och svensexa igår. Berättar mer sen nu ska vi lägga oss efter en slitsam men ack så rolig helg

• jizz
    Lollick skrev 2008-08-11 14:59:02 följande:
    ÅÅÅ snabba er med bilder, skall bli kul!! vad var bäst? Vad var sämst? och vad kunde ni gjort bättre? Tips?
    BILDER I GALLERIET för den som är nyfiken!

Allt var så underbart! Jag har aldrig haft så roligt och varit så nervös på samma gång! Smilbanden gick nästan av!
    Sämst? INGET! Eller jo, jag skulle slappnat av mer i början och verkligen njuta av timmar innan kyrkan.
    Bäst? Att bli fru såklart!
    Tips är att ta vara på dagen med hjälp av så mycket foton och film som möjligt. Dagen går så fort! Ångest att det redan är över! Och sen är inte allt så petnoga, ingen tänker på det ändå pch framför allt inte du själv. Kommer tex inte ens ihåg hur utgångsmarschen lät. Sköna skor till festen att dansa är ett +.
    MEN framför allt välj värd/toastmaster med omsorg! Våra systrar var hur duktiga som helst och det hade inte blivit samma ös om inte dom varit så välplanerade!

Så, nu ska jag sussa gott brevid mannen min
  • jizz

Äntligen är det min tur skrev 2008-08-13 00:13:41 följande:

Nu finns det en del bilder i galleriet... Det kommer fler senare.
    Underbara kort! Tyckte speciellt om de svartvita och den på din bukett
Svar på tråden Augustilistan del 5