Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

Augustilistan del 5

Jo visst men ekonomin sätter ju inte stopp för bus och upptåg, det kostar inga stora pengar precis!!
    Detta upplägg passade dem bäst helt enkelt, de vill inte åka iväg till en större stad (med mer utbud och möjligheter) utan verkade tycka det var skönt att komma hem tidigt. De skyller på att vi började så tidigt och då blir folk trötta !?!?!?!?!? Jag tycker inte att 11.30 är speciellt tidigt men det får väl stå för mig!! När vi hippade svägerskan satte vi igång redan vid 7-snåret och inte dog den hippan vid 23.00 - vi partade natten lång!! Det är väl därför jag är så besviken på min, jag vet HUR BRA och KUL man kan ha på en hippa........

20080802- skönt att man inte är helt ensam om att vara besviken på sin hippa!

jennyfer - nice outfit!!!

• Miss Blue

Det var ju så det blev för mig, mina tärnor bromsade de andra. Har fått höra i efterhand att de andra tjejerna gav en massa förslag men det blev stopp. Mycket för att tärnorna (mest den ena) inte tyckte att vi skulle åka runt hela dagen, men det kanske hade varit bättre med tanke på hur mycket dödtid det blev (där de inte ens hade några aktiviteter typ frågor eller nåt planerat). ja ja jag ska inte hänga läpp för det , men besviken det är jag helt klart!

Pratade nyss med vår bestman, det blir svensexa den 26/7!
    Han ska få göra en massa skoj, jag tror de kommer att ha jättekul!!!!

Humlanhubbe skrev 2008-07-17 08:02:59 följande:
    Nej jag håller definitivt med dig!Trist för dig!Eller snarare trista kompisar!Jag har en i min bekantskapskrets som jag står väldigt nära som tydligen har bromsat planeringen pga hennes egna begränsningar mm..Är glad att de var två som höll i det så det ändå blev liite pinsamheter och spontant!Miss Blue skrev 2008-07-17 07:26:38 följande:
  • Miss Blue

Min är coollugn!
    Jag blev lite fundersam för några helger sen när han sa att han lika gärna kunde vara utan en svensexa (!), då visste jag redan att de planerade hans. Ups så jag försökte med att :jo men det är väl klart att du vill det!?!
    Jag tror att han började tänka lite så eftersom jag var så missnöjd med min hippa
    Det kommer att bli kanonbra och han får en heldag med sina killkompisar, många träffar han inte så ofta.

• Miss Blue

Kan ju inte direkt göra det nu...är ju inte så långt till bröllopet, då kanske hon hoppar av
    Näpp nu släpper jag det (försöker, fast jag är så besviken!)

jizz skrev 2008-07-17 09:43:58 följande:
    Miss Blue: Då förstår jag absolut om du är besviken! Usch vilken dålig stil! Jag hade sagt till och givit henne på moppo!Hoppas, hoppas jag blir nöjd med min. Håller tummarna.Skrev inköpslista igår, bara några saker som fattades som jag måste leta upp receptet på igen bara men sen är jag klar med det! PUST!Ska kolla upp om jag kan vara lite barnfri idag.
  • Miss Blue

Jag är så himla sugen på att provduka men det är inte så lätt med en 2,5-åring springandes omkring
    Känns som jag köpt en massa dekor och grejer men vet inte riktigt hur jag ska få ihop det

• Miss Blue

Kan nog vara bra att testa fram lite olika varianter hemma annars kommer man väl stå som ett fån i festlokalen med en massa prylar

• Miss Blue

Det beror ju på vad ni kommit överens med personalen, ska ni eller de duka?

Jo jag vet på ett ungefär hur jag tänkt, men sen när jag kollade in dekorationsgrejerna/lull lullet vi köpte för länge sen, så fnissade jag lite över om jag verkligen skulle använda allt...

• Miss Blue

Då är det ju inga problem!
    Det låter smart att duka upp några kuvert, då är det ju lättare för dem att se hur ni vill ha det.

• Miss Blue

Labolina07- Jag gillade inte Törley rosé lika mycket som den "vanliga" Törley´n men det är en smaksak, den är helt okej. Det är ju väldigt bra pris på dem båda!
    Önskar vi hade råd med riktig champagne men det blir alldeles för dyrt...
    Vi ska nog ha den vanliga Törleyn till brudskålen (Törley Gala Séc).

Sussa84- Låter som han kommer få en skoj sven6a!
    Det är samma med min M2B, de har planerat en jättebra dag - är nästan lite avis.. Tyvärr kommer inte alla till hans, och det är mina tjejkompisars respektive som tackat nej, vilket är synd! De hade nog haft en fördel om de hängt med, man lär känna folk bättre innan själva bröllopet och har mycket mer att prata om, men det är deras förlust...!!

Nu har jag nog kommit på en perfekt morgongåva till min blivande! Han har tjatat länge om PS2 spelet Guitar Hero (som han tycker är sååå kul), så nu ska jag nog slå till och köpa det inkl en gitarr - snacka om att han kommer att bli förvånad och GLAD! Jag har dissat det hela tiden och sagt hur oooonödigt det är!!
    Sen till vårt toastmasterpar funderar vi på att ge varsitt presentkort på en helkroppsmassage - vad tror ni om det???

• Miss Blue

Den är inte äcklig Men vi tyckte att den vanliga Törleyn var lite godare

jennyfer skrev 2008-07-18 09:18:47 följande:
    Vi testade nyligen vanlig Törley och blev positivt överraskade så vi kommer nog att köra på den. Helt klart mycket dryck för pengarna! Den rosa har vi inte testat ännu, hoppas att Miss Blue har fel...
Svar på tråden Augustilistan del 5