• lillamaa

bröllopsresa i juli

vi gifter oss nästa år kring juli-augusti (inte bestämt ännu)

nu har vi börjat kika på olika resor.
    det vi vill ha är sol, bad och avslappning. tyvärr kommer vi inte kunna lägga allt för mkt pengar på resan.

så har ni några tips?

tusen tack på förhand!

• Svar på tråden bröllopsresa i juli
  • Garonne

Om jag skulle åka vid den tiden så skulle jag åka till Kroatien. Har aldrig varit där, men det är mitt drömresmål. Sol, bad, natur och kultur!

• lillamaa

ska kolla upp, tack garonne!

fler tips?

• propp

Vi åker till Guadeloupe (en ön i västindien) den 16:e juli. Egentligen är inte resan särskilt dyr...14.000:- per person för två veckor inkl. frukostbuffé och 3-rätters varje kväll...men det blir ju lite pengar i slutänden ändå.

• Ilbäcksan

Vi ska till Kreta, jag kan ju rapportera hur vi hade det :)

• lillamaa

ilbäcksan: de skulle jag också kunna tänka mig att göra! får man fråga hur mkt resan kommer gå på?

• Ilbäcksan

Nu bokade vi resan rätt tidigt för att vara säkra på att få ett bra hotell, dessutom har vi halvpension, men den gick sammanlagt på 19000:- för oss båda. Det går dock att hitta mycket billigare om man väntar en stund, eller tar ett hotell med mindre stjärnor och som sagt utan halvpension.

Jag längtar verkligen, vi åker nästa fredag :)

• lillamaa

men de var ju billigt. hur länge stannar ni?

• feministbrud

Jag har varit i Kroatien och det är helt underbart! Dessutom är det hyfsat billigt att äta och dricka öl där så det går inte en förmögenhet när man väl är på plats. Dubrovnik är vackrast!

• lillamaa

det var jäte fint. vilket bolag åker ni med?

Svar på tråden bröllopsresa i juli