• lillamaa

bröllopsresa i juli

vi gifter oss nästa år kring juli-augusti (inte bestämt ännu)

nu har vi börjat kika på olika resor.
    det vi vill ha är sol, bad och avslappning. tyvärr kommer vi inte kunna lägga allt för mkt pengar på resan.

så har ni några tips?

tusen tack på förhand!

• Svar på tråden bröllopsresa i juli
  • Ilbäcksan

Vi åker med Ticket Selection.

• lillamaa

jag tackar självklart för alla tips jag fått med ber endå om fler. så fler tips? :D

nämligen så att m2b ska fixa resan själv och vill att han ska ha lite att välja mellan

• T3ZZ

Jag lånar tråden lite lillmaa
    Ja å älsklingen blir ett i juli med hade tänkt att åka på en avkopplande semester en vecka nånstans. med all inclusive. kan ni rekommendera något? m2b har aldrig varit utomlands så för han kvittar d nog, inte för varmt bara. å kroatien har ja varit i å turkiet vill vi inte åka till. semester budgeten ligger på ca 15 000.
    Tjolahopp
    //
    theresetomas.blogg.se

• lillamaa

puffar på för fler tips :D

• Paeonia

Vi var till Naxos, Grekland. Grekiska övärlden är jättespännande och man väljer ju själv om man vill vara på en partyö eller en mer lugn ö.

Naxos är definitivt ingen partyö utan hit åker man för stränderna och det kristallklara vattnets skull.

Man behöver ju inte heller välja att bo i själva staden. Men där finns de flesta restauranger så vi valde det. Men bor man tex i Agios Prokopios eller Plaka så är det ännu lugnare, nästan lite väl lugnt tycker jag....Bussar går varje halvtimme mellan dessa byar och staden, jättesmidigt.

Kostnad beror väl på vad man väljer för hotell......Vi gick förbi tex Galaxy, det såg mycket trevligt ut

Prisläget på Naxos är ca 2,50-3,50 euro för en öl, ca 4,00 euro för en grekisk sallad, 1,70-2,50 för en gyros, 4,00-7,00 euros för en drink.

Kan jämföras med Santorini där vi betalade 7,00 euros för en grekisk sallad.

Gå in på www.kalimera.nu/ där finns mycket att läsa om öarna.

• HurraViSkaGiftaOss

Åk till Samos.
    Jättemysig ö med massor av resaturanger trots att den e så liten. Hyr moppe och åk runt ön och hitta små egna badvikar där ni nästan är själva.
    Och det bästa är att det inte är dyrt där heller.

• Tidsmaskin

Flyg till Malaga, ta hyrbil till byn Ronda, otroligt romantisk! Där finns Europas första tjurfäktningsarena. Bo där i ett par nätter, åk vidare genom "de vita byarna", Algondales, Vejer de la Frontera, Conil, sluta i kuststaden Càdiz med milslång sandstrand och vackra kullerstensgator och torg. Både i Ronda och i Cádiz kan man bo på "Parador"-hotell, lyxigt med gammal rustik karaktär.

Svar på tråden bröllopsresa i juli