Hej Sebastianna!
Jag tänkte besvara några av dina frågor, både för att hjälpa till och för att påminna mig själv om vad jag inte ordnat och sånt där.. :)
? Frisör som gör bra och fina brud/festuppsättningar till rimligt pris i Lund?
Jag har bara bokat en styling på Skult. Har kort hår och varken vill eller kan göra en riktig uppsättning. Tiara is the shit!
? Var/vem som gör bra bröllopssminkning till rimligt pris i Lund?
Som så många andra: Make-Up Store. 495 för en sminkning, produkter som du väljer ut för samma summa ingår.
? Var/vem som gör manikyr till rimligt pris i Lund?
Jag har förstärkt mina egna med gelé hos nagel"teknologen" på Bli Fin på Bankgatan. 400 kr tog hon för det, med permanent fransk manikyr.
? Vad kostar kläderna som er m2b ska ha på sig och vad ska han ha på sig?
Jag vill inte veta :) Har inte tagit tag i det där ännu, tyvärr. Jag har budgeterat 5000 kr (exkl skor) och det hoppas jag är i överkant.
? Vem och var ska ni fotografera er?
Heidi Wellstad, hon kommer ta 6400 (men säger att hon ska avrunda neråt) för fotografering under vigseln, mingel/gruppbilder efter vigseln och fotografering med brudparet i en timme.
? Vad ska ni ge som morgongåva? Har ni några tips?
Har inte tänkt på den biten, är rätt osäker på att vi ens bryr oss om det.
? Till slut skulle jag gärna ha lite tips på do and don?ts?
Jag tänker göra en mycket stor ansträngning att inte bli på dåligt humör när tiden tryter eller saker inte är som jag tänkt mig. På bröllopsdagen finns det inget (eller mycket lite) man kan göra åt saken, utan man får rycka på axlarna eller be någon annan.
Det andra jag tänker tänka på är mat och dryck. Äta lagom innan (inte för lite i alla fall), dricka vatten och tänka på alkoholintaget (efter middagen är det dock champagneflaskan som gäller! :D ).
Lycka till, och välkommen hit!