Inlägg från: SG brud08 |Visa alla inlägg
  • SG brud08

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hejsan!

Här har ni en tjej som bor lite utanför Lund som ska gifta sig om 2 veckor.
    Var här inne på BT mycket i början, men efter att jag fick barn för några månader sen och har 2 äldre barn som har varit mycket sjuka, så har jag inte hunnit med att vara här inne så mycket.
    Just nu är det väldigt mycket planerande och det känns som om vi börjar få lite koll.
    Undrar dock om ni skulle kunna hjälpa mig med ett par saker.

Vi ska ha såpbubblor utanför kyrkan, men undrar om ni har något tips på vad man kan ha dem i. En låda eller helst någon korg.
    Har inte hittat något bra. Det får ju inte bli för stort.
    Ni som ska ha bubblor, har ni köpt en till varje person eller en per par?
    Sen har jag även en fråga angående festen.
    Tycker ni att det är ok om man börjar med dansen direkt efter maten och väntar typ en timme innan man har tårtan?
    Man är ju ganska så mätt efter 3-rätters meny

Såg att det var någon som skulle gifta sig nu på lördag. Så roligt! Stort lycka till! Längtar tills det är min tur!

• SG brud08

Anja: Tack för tipset om en hink. Det får jag kolla på.
    Hade också tänkt ha bubblorna kvar i katongen som de kom i. Men jag skickade efter dem på nätet och lådan var lite sönder och inte så stabil. Så det blir nog svårt att stå och hålla den.
    Hittade du själv något att ha dina bubblor i?
    Lycka till imorgon!

Vi har köpt en per par, det är ju många som fotograferar och jag kan inte riktigt se de äldre herrarna stå och blåsa bubblor Men jag funderar på om jag kanske ska köpa någon extra till barnen.

Såg att någon letade efter en underklädesbutik i Malmö.
    Det finns en på Södra Förstadsgatan, på väg upp mot Trianglen Tror den heter Collero. Jättefina underkläder och trevlig och hjälpsam personal. Fast de är ganska så dyra.

• SG brud08

Imorgon är det min tur att gifta mig!!!
    Ska bli så roligt!
    Känner mig ganska så lugn just nu...men vi måste ha glömt något..eller?
    Vi har lite små saker kvar att göra och sen ska jag på manikyr, men det känns som om vi har det mesta under kontroll.

Men de säger att dt fina vädret ska ta slut idag och att det ska regna imorgon.
    MIn mamma har ett gammalt bröllopsparaply som är beiget. Kommer det se konstigt ut om klänningen är ivory?
    Är det någon av er som har haft något paraply och vad har det varit för färg?
    Vet ni var man kan köpa det någonstans i Malmö eller Lund?
    Trevlig helg!

• SG brud08

Anja: Vi behövde aldrig använda paraplyet, så det spelade ju ingen roll vilken färg det var på

Anette: Vad roligt att du blev nöjd med bilderna från Caroline. Var inne och tittade lite snabbt på dem och de såg jättefina ut. Caroline fotograferade oss också i lördags och det kändes bra. Ska bli så spännande att få se bilderna!
    Fick ni alla bilderna hem på mail?
    Hur många fick ni ungefär?
    Vill ha våra bilder nu

• SG brud08

Ok, trodde att man fick välja mellan många kort, men då väljer hon alltså ut några stycken.
    Vi ska få våra efter helgen. Ska bli så roligt!
    Det kändes ju bra när vi tog korten även om man inte är van vid att stå framför kameran så.
    Har du pratat med henne? Kunde du få alla på cd?
    Hon fotograferade även under vår vigsel och de bilderna ska vi få på cd. Så då borde man ju kunna få de andra också.

Anettan73 skrev 2008-08-05 12:05:18 följande:
    SG brud08 skrev 2008-08-04 23:54:43 följande:
    Dom som ligger på vår sida... Hon tog bra många fler än vad vi fick Men jag ska höra med henne om man kan få ALLA som hög upplösta...Ja hon e verkligen super!!! jag o tärnorna kom 35 min sent men hon stressade inte ör det Bara skrattade åt oss... Jag fick ju ringa henne och medd att vi va sena..
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5