Inlägg från: Fröken Planera |Visa alla inlägg
  • Fröken Planera

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Välkommen Sebastiana. Jag har inga tips om vart man vänder sig här i Lund, eftersom jag gifter mig utanför Kristianstad och har därför fixat allt i det området..

Jen. Lycka till imorgon. Det måste vara hur pirrigt som helst!

Anja. Hur går det med Boleron???

• Fröken Planera

Anja & Snotcrow. Era listor är kanon!!! Vilka experter ni är!!! Anja, om du inte får tillräckligt med timmar på ditt nuvarande jobb, skulle du helt ärligt kunna jobba som bröllopskoordinator!! Skaffa F-skattesedel och börja annonsera!

• Fröken Planera

Flamora. LYCKA TILL IMORGON!!!!!!!!!!!!!!!! KOMMER TÄNKA PÅ DIG!!!!! Jag håller tummarna att vädret håller i sig..

• Fröken Planera

Tjena Brudar! Nu är det bara några minuter kvar tills Flamora blir Fru Ericsson! Flamora, jag har verkligen hållt tummarna för att vädret ska hålla sig, det ser ut som att det hjälpt. Du är skyldig mig dina tummar till nästa lördag!

• Fröken Planera

Anja. Klart att du kan ha med skämten i ditt festprogram. De är ju hur bra som helst.
    Jo, Sonny har fått en spricka i revbenet, efter en fantastisk mogen svensexa. Nä, jag skojar bara, det var en olyckshändelse, efter att en av killarna fick för sig att Sonny skulle kastas i sjön. De hade ju hyrt en stuga i Blekingska skogarna, där det finns en bastu och brygga vid sjön. Alla vet ju att när man samlas med sina ungdomskompisar, så faller alla, eller i alla fall de flesta, in i sina tonårsroller. En av killarna fick för sig att Sonny skulle bli slängd i sjön. Ett beslut som känns fruktansvärt löjligt när jag tänker på det nu, men det kändes säkert självklart för dem just i den stunden. Sonny var väl inte så sugen på det, så det fick bli en brottningsmatch innan han åkte i. Killen som han brottades med är några storlekar större än Sonny, så det slutade väl inte så bra.
    Men faktum är att Sonny märkte ingenting förrän på kvällen efter svensexan. Han var nog rejält bedövad av festligheterna (och spriten)över huvudtaget.
    Om jag håller tal på bröllopet, så ska jag be hans kompisar att lämna tillbaka honom i ett bättre skick nästa gång de får för sig att låna honom...

• Fröken Planera

Förresten!! Jag glömde ju berätta. Vi hade ingen som kunde filma vår vigsel. Vi ville inte be någon av våra inbjudna gäster. Men i morse ringde min syster och sa att hennes kompis erbjudit sig att filma allting med sin nya filmkamera!!!! Hon är tacksam att hon får vara med. Vi har ju hyrt in en fotograf, men ingen filmare. Hon ska alltså filma hela vigseln. Jag hoppas att hon kan tänka sig att filma utanför kyrkan åxå.
    Eventuellt så kanske man kan kolla över bordsplaceringen och se om hon kanske kan få plats och kanske filma festen och talen åxå.. Jag ska höra med Sonny så for han är klar med sina gästpresentationer.

• Fröken Planera

Anja. Hur fasen kan allt gå fel nu då???? Jag kände mig mest nere för att det ser ut som att det kommer regna nästa lördag.. Sen insåg jag att Vad F-n Shit happends. Om allt annat blir lyckat och så börjar det regna.. Det får man ju faktiskt ta, det är ju trots allt inget man kan rå på. Naturligtvis vill jag fortfarande att det ska vara klarblå himmel och sommarvärme, men det är ju inget jag kan styra över..
    Men slingorna Anja, det måste du få hjälp med!!! Ring någon salong på måndag och boka tid!!!! Jag hade aldrig vågat experimentera med det själv en vecka innan bröllopet.

Hur går det med allt det andra du hade kvar???

Sonny sitter med festprogrammen nu, vilket tålamod han har. Det bara strular hela tiden. Jag hade slängt ut datorn för längesen!

• Fröken Planera

Vi MÅSTE bara ha en filmkväll sen, så vi får se allas filmer och kort!

• Fröken Planera

Jaha! Jag trodde du hade panik över håret åxå. Men då gör det väl ingenting. Inget blir ju som man tänkt sig, säger de ju..
    Huvudsaken är väl att resten blir bra.

Undrar hur Flamora har det nu?

• Fröken Planera

Jag vet inte om det är typiskt karlar, men nog är det typiskt egoister och idioter!!! Fy F-n vilken dålig stil, jag hade blivit skitbesviken.

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5