Inlägg från: Embo81 |Visa alla inlägg
  • Embo81

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Ja, gör gärna det. Känner at det är dåligt med tid. 2 veckor nu med planering inför vft sen 4 veckor praktik, där det föväntas att man har full planering klart...

• Embo81

Tror det var labbråttan eller hederbris som framkallat billigt, inte jag! Har inte kommit så långt ännu..

Jo, vi fotograferades på kulturen, fick vara inne i de små husen och i kyrkan...hoppas att vi får bilderna i veckan!

Jag har lagt en länk till menyn, ni kan ju kolla vad ni vill ha där. Finns större fat, men naturligtvis även mindre portioner.

Flamora: Ska vi ta med/ordna/fixa något? Hur gör vi med dricka??

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-09 21:57:28 följande:

Embodet var billigt! Kanske värt att kolla upp...har du beställt därifrån så att du vet att färgerna blir bra osv? Sånt är sååå jä..la olika från framkallningsställe t framkallningsställe. Kan sabba ett foto totalt om färgerna inte är helt rätt tycker jag, så jag är så feg när det gäller framkallning.
  • Embo81

Du behöver ju inte bjuda på vinet, vi kan ju dela på kostnaderna precis som vi gjorde förra gången.

• Embo81

Finns ett fat med 45 bitar, 414kr, det blir ju 11 bitar var om vi är 4 st.

Vad ska ni andra äta?
    Ska ni beställa från samma ställe? www.wasabisushi.se/ Vem hämtar maten?
    Vem beställer?

Jag kan tänka mig en sjögrässallad med...mums!

• Embo81

Hmmm, Anja, riset är liksom i bitarna...söte du Man äter inget till, om man inte vill ha soppan (som jag för tillfället har glömt vad den heter, men då får man betälla till den extra) men 9 bitar var är väl helt ok.

Jag kan ringa och betälla, men då måste jag veta vem som ska ha vad. Anja, Gabbi, Labbråttan, Flamora och jag sushi. Vilka kommer mer? Vad ska ni ha för mat? På onsdag ringer jag och beställer, så måste veta tills dess. Sa vi 1800 i Ankeborg?

Gabbi, jag kan hoppa av i lund och åka sista biten med er. Ska vi ses på Wasabi? 17.40?

Anne, hur snyggt som helst, du behöver inte ha ångest för det! Fint!

Håller med om att 50 bilder är max!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-12 08:40:56 följande:

Labbråttan, då går det jämnt upp... Blir nio bitar var av sushin om vi är fem Man äter väl inte mer än nio bitar eller?? Vad har man till sushi? Som utfyllnad menar jag? Jag minns f..n inte... Eller är där inget, menar om man typ har ris till men det kanske man inte har *asg*
  • Embo81

Hmmm, Anja, riset är liksom i bitarna...söte du Man äter inget till, om man inte vill ha soppan (som jag för tillfället har glömt vad den heter, men då får man betälla till den extra) men 9 bitar var är väl helt ok.

Jag kan ringa och betälla, men då måste jag veta vem som ska ha vad. Anja, Gabbi, Labbråttan, Flamora och jag sushi. Vilka kommer mer? Vad ska ni ha för mat? På onsdag ringer jag och beställer, så måste veta tills dess. Sa vi 1800 i Ankeborg?

Gabbi, jag kan hoppa av i lund och åka sista biten med er. Ska vi ses på Wasabi? 17.40?

Anne, hur snyggt som helst, du behöver inte ha ångest för det! Fint!

Håller med om att 50 bilder är max!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-12 08:40:56 följande:

Labbråttan, då går det jämnt upp... Blir nio bitar var av sushin om vi är fem Man äter väl inte mer än nio bitar eller?? Vad har man till sushi? Som utfyllnad menar jag? Jag minns f..n inte... Eller är där inget, menar om man typ har ris till men det kanske man inte har *asg*
  • Embo81

Flamora: Håller med Anja, tror du hade passat i något riktigt kort MEN det är ett stort steg att klippa av allt.

Ang. lördag så vet jag inte riktigt vem som kommer.. hhmmmm, snacks är väl aldrig fel?! Sen är det ju det här med min allergi igen, jag tål nästan ingen färsk frukt så fruktasallad e inge bra idé för min del, klarar dock fruktsallad som är på burk, den konserverade. Gör som så att du fixar något eller delegerar till någon av oss andra, så käkar jag om jag kan och kan jag inte så är det inget med det (är van om vi som så äger och det gör mig ingenting)

• Embo81

MMmmmmm, det är så gott! ..hallon tål jag!!

Flamora skrev 2008-09-15 17:51:58 följande:
    Panna cotta som e sååå gott! har en favvis, vit chokladpanna cotta m hallonsås, mums!Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-15 09:59:44 följande:
  • Embo81

Ok, då beställer jag ett stort fat och ett mindre fat, blir 11 bitar/person.

Fröken Planera skrev 2008-09-15 11:45:00 följande:

Kan vi itne bara ha vaniljglass med olika tillbehör som fruktsallad, chokladsås, maränger eller vad fan som helst . Så kan ju alla plocka åt sig det de vill ha.. Det är ju bara att ha allt i olika skålar, så passar det både gottegrisar och allergiker..Embo. Jag kommer på lördag och även Cajsa (Magnus) lämnade positivt besked idag. Hon vill åxå ha sushi.Anja, vi måste lösa tårtställningen. Behöver den på jobbet igen.See you!
  • Embo81

Cajsa är en tjej som jobbar ihop med Gabbi, hon ska gifta sig och tydligen är hon här på vår tråd och smygläser Anja känner tydligen oxå henne.

Jag kan handla med mig lite så vi kan göra marängsviss, sååå gott...även när man är vuxen och gift gillar man det!

Flamora skrev 2008-09-16 20:19:52 följande:
    Nu är jag nog helt blåst, men vem är Cajsa?Kan verkligen inte komma på vem det kan vara...Fröken Planera skrev 2008-09-15 11:45:00 följande:
  • Embo81

Tror jag inte, någon som skrivit att de inte gillar lakritsströssel??

Hedebris skrev 2008-09-16 21:37:12 följande:
    är det bara jag som gillar lakritsströssel?
  • Embo81

det är bra med slaktade rådjur!! MOhahhhahhhaa...

labbråttan83 skrev 2008-09-18 07:46:56 följande:
    Hedebris: Vilken dum affär och vilken otur med kolakulorna, låter inte alls kul att städa upp det...Något värre i städväg var när min mamma hade mixat 8-10 L jordgubbar, hällt i fryslådor och ställt på en bricka...för att sedan tappa brickan på väg till frysen....Såg ut som någon hade slaktat 5 rådjur i köket...
  • Embo81

Labbråttan, kör du från Lund? Då kanske vi kan få åka med dig så slipper Gabbis man köra oss... Hur många är vi som ska åka från Lund? Gabbi, Emma, Anja, Madde och Cajsa? Bara en idé alltså!

• Embo81

Vi har inte fått alla bilderna ännu..tror inte det iaf, skulle vara om de kommit idag, har inte hunnit kolla.

Haha, har varit med om en tokig sak här på bt, berättar med imorgon...

Jag är vid wasabi 1740 imorgon!

Fröken Planera skrev 2008-09-19 09:33:16 följande:

Jag har ju mina foton på USB, hoppas det funkar för ingen har knackat på hemma hos oss och bett att få laga vår uppbrunna dator, så vi kan ju inte bränna ner bilderna på skiva. Anja, jag vill ju se dina bilder åxå.. Har bara tittat lite snabbt här på jobbet, men det kändes så stressigt, så det känns inte som att jag sett dem på riktigt.Embo, hur går det för di, har du fått bilderna från fotografen än?
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5