Inlägg från: Flamora |Visa alla inlägg
  • Flamora

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Då blev det ingen panna cotta, alltså...

Hedebris skrev 2008-09-14 21:45:05 följande:
    jag äter inte grädde
  • Flamora

Låter jättegott - och lätt. Ska bara se om jag kan göra plats i frysen. Vi har aldrig glass hemma just för att vi inte har plats. Har bara en halv frys och den e full med massa annat

• Flamora

Panna cotta som e sååå gott! har en favvis, vit chokladpanna cotta m hallonsås, mums!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-15 09:59:44 följande:

panna cotta är inte tillräckligt sliskigt och syndigt Det är lixom mer för finsmakare, inte för glufsande gottegrisar som jag. Fett och sött, det är mitt motto
  • Flamora

Hihi, vi kanske ska ha efterrättsbuffé

Embo81 skrev 2008-09-15 19:03:37 följande:
    MMmmmmm, det är så gott! ..hallon tål jag!!
  • Flamora

Har gjort plats för glass i frysen nu iaf och sagt till K att han inte får köpa frysvaror just nu, haha.

• Flamora

Nu är jag nog helt blåst, men vem är Cajsa?
    Kan verkligen inte komma på vem det kan vara...

Fröken Planera skrev 2008-09-15 11:45:00 följande:

Kan vi itne bara ha vaniljglass med olika tillbehör som fruktsallad, chokladsås, maränger eller vad fan som helst . Så kan ju alla plocka åt sig det de vill ha.. Det är ju bara att ha allt i olika skålar, så passar det både gottegrisar och allergiker..Embo. Jag kommer på lördag och även Cajsa (Magnus) lämnade positivt besked idag. Hon vill åxå ha sushi.Anja, vi måste lösa tårtställningen. Behöver den på jobbet igen.See you!
  • Flamora

Wow, vad gott allt låter. Det kommer att bli super! Och jag älskar lakritsströssel (saltlakrits).

Så bra att jag fick klarhet i vem Cajsa är

Förresten, så säger K att det inte blir bra att koppla in datorn till vår TV så bilder på CD blir bäst. Har ni bara dem på USB så kan vi fixa till det oxå, men det tar lite tid.

• Flamora

Det är superenkelt att hitta hit från stationen. Kan skicka en detaljerad vägbeskrivning om det är så att ni inte möts upp vid stationen. Kommer man med bil är det nästan bara jobbigt att åka till stationen eftersom vägen går på andra sidan om järnvägen...

labbråttan83 skrev 2008-09-17 16:07:35 följande:
    Bananer och chokladsås kan jag ta med Efterrättsbuffe, vilken underbar idé!!! Skulle vi mötas alla vid jvg stationen i Hjärup vid 18 eller hemma hos Flamora? Hur blev det nu??? *förvirrad*
  • Flamora

Hej alla!

Självklart planerar man att bygga om järnvägen (el vad de nu ska göra) 6 lördagsnätter på rad med start den här lördagen. Detta betyder att det inte går några tåg mellan Malmö och Lund från ca 23.10. Sista tåget mot Lund går alltså 23.04 härifrån och till Malmö 22.54. Senare tåg ersätts dock med buss och hållplatsen ligger precis intill tågstationen, så det är egentligen inga problem. Men bussen tar ju lite längre tid.. Särskilt om man ska till Malmö.

Vi kan ändra plats om ni tycker att det verkar jobbigt...

Hedebris: Jag tror att jag har laktritsströssel hemma

• Flamora

HAHAHA

Embo81 skrev 2008-09-18 14:12:56 följande:
    det är bra med slaktade rådjur!! MOhahhhahhhaa...
  • Flamora

Skickat vägbeskrivningar till Labbråttan och Hedebris.

Ska iväg på massage nu som vi fick i bröllopspresent Ska bli så skönt!

• Flamora

Det går bra med USB. Vi kan bränna över dem på en CD-RW när du kommer hit, en sån man kan radera sen och använda igen.

Fröken Planera skrev 2008-09-19 09:33:16 följande:

Jag har ju mina foton på USB, hoppas det funkar för ingen har knackat på hemma hos oss och bett att få laga vår uppbrunna dator, så vi kan ju inte bränna ner bilderna på skiva. Anja, jag vill ju se dina bilder åxå.. Har bara tittat lite snabbt här på jobbet, men det kändes så stressigt, så det känns inte som att jag sett dem på riktigt.Embo, hur går det för di, har du fått bilderna från fotografen än?
  • Flamora

Haha, man kan va med om massa märkligt här på bt. Du får inte glömma å berätta imorgon!

Jag har köpt saker till minipajer, sallad och ska köpa bröd imorgon. Har även köpt godis och chips. Nåt mer vi behöver? Vi har ju en bib rött och en vitt och jag har bubbelvatten.

Och glass har jag köpt så klart!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5