Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Tack labbis o Embo!

Embo81 skrev 2008-08-07 20:02:55 följande:
    ingenjörsbrudenKan inte lägga upp bilden på blommorna i galleriet, har den på ett word-dok, vill du se den så skicka din mailadress så kan du få se hur vi ska ha det.
    Ja tack hemskt gärna!
    evalena.kjellberg@spray.se

Vår kyrka är ju pytteliten (lagom för oss) o tycker eg som Anja att den behöver inte någon utsmyckning för den är redan fin.
    Dessutom så har den inga blomhållare att sätta i bänkarna....så då får man försöka hänga någon om bänkgaveln......kanske ett blått sidenband med en hängandes ros eller nejlika i....hmmm

Ja.....tycker inte vi behöver vänta på att jag osså ska ha hunnit till altaret innan vi träffas igen.....
    Har alla digitala bröllopsfoton? Kanske köra en "bildvisningskväll"?
  • ingenjörsbruden
    Flamora skrev 2008-08-08 16:22:49 följande:
    Ingengörsbruden: Vi hade en ros/blomhållare i kyrkan, men finns inga blomhållare tycker jag att ni kan hoppa över blommorna. Som Anja säger så är kyrkor fina i säg och det behövs egentligen ingen utsmyckning. Man är ju inte i kyrkan så länge ändå...Det ska bli jättekul att träffa alla och se bilder. Vi har ju dessutom filmen på vår dans Var och byggde på mina naglar idag hos min kusin och hon presenterade mig för de andra som hennes "Dirty Dancing-kusin" haha. Det blev verkligen uppskattat.
    Va bra att det är fler som tycker som jag!!!
    Du får lägga till den titeln på visitkorten eller så!!
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-11 11:05:43 följande:

Här är äntligen länken till våra foton. Inte lika många som du hade Hedebris men vi hade ju inte fotografen med hela dagen.www.tannus.se/080719/index.htmlVälj bildserie där nere på sidan, finns tre stycken (vigsel, hyllningar och bröllopsfoto)
    SÅ UNDERBARA FOTO!!!

Älskar det fotot där ni sitter/ligger på bänken!!!

Känns bra nu när man får se fler o fler foton av Tannus (som vi ju osså ska ha!!! )

Anne: välkommen tillbaka!

Hedebris: Grattis! *sitter o väntar på resten av berättelsen*
  • ingenjörsbruden

Ja du....resor o sånt är svårt.....

Men de borde ha viss "goodwill".....det brukar de ha i butiker där de säljer varor......dvs att om de har märkt fel på hyllan så sänker de priset i kassan....de är inte tvungna med vill ju behålla kunderna!!!

Äsch, ring till resebyrån o förklara hur läget är! Det måste funka även om "er kontakt" inte är tillbaka fr semestern....

Så RIIIIING.....du har ju inget att förlora iallafall!!!
    Kanske du kan slippa att avboka o boka nytt.....
    Ring nu så håller jag tummen!!!

• ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-11 12:34:48 följande:

Har inte ringt, men skickat ett mail till Langley... hoppas såååå att de har förbarmande... (med en oekonomisk, halvförivirrad brud)
    Ring ring ring ring ring ring ring!!!!

Det är alltför lätt att avfärda någon via mail.....men i telefon så är det mkt svårare, allra bäst är det att knata in där o blinka lite med rådjursögonen *hehehehe*!!!!

Tack Anne!! Börjar få lite småpanik med klänningen....har ju inte varit ute o provat än....har sömmerska som ska sy den men ändå!!!!! *gulp*

Hinderbeviset ska ju skickas in 4 mån innan.....o det blir i nästa vecka!!!!! *tjohooooo*

Vi längtar redan till bröllopsresan!!! Big time!!!
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-11 14:23:56 följande:

Nu har jag varit i kontakt m Langley men det är JAG som missförstått infon på deras sida. Resan kostar fortf lika mkt.Så vi kan inte ändra nåt. De billiga resor jag såg är med avgång den 16 augusti och till en annan destination på korsika (inte alls dit vi vill) medan samma resmål, samma datum som vårt, fortf kostar ca 7.000 per person. (jag knappade in två personer o fick upp detta pris och trodde det var för båda men det var för EN). Pinsamt värre Så nu slipper jag ha ångest i allafall. Behöver bara ha ångest över fickpengarna nu då
    *asg* Du är så underbar Anja!!!!
    nåja nu behöver ni inte känna er "skinnade" av resebolaget iallafall.....
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-11 15:33:55 följande:

ingenjörsbrudenhaha själv skulle jag vilja säga att jag är långt ifrån underbar när jag klantar mig så här *asg* såååå jä..la pinsamt
    Klart du är underbar!!!! Du bjuder ju på dig själv!!!!!
  • ingenjörsbruden
    Anettan73 skrev 2008-08-12 07:54:20 följande:
    Klarar ni av att titta på filerna och så från ert bröllop??? Jag klarar det inte. Jag bara sitter o stortjuter. Kan inte ens lyssna på låtarna som vi hade på bröllopet i kyrkan. Tycker det är så känsloladdat att det går bara inte. Filemen från kyrkan är sönder. Minneskortet är sönder så det måste skickas iväg för lagning... Går inte det så är det kört med hela kyrkan. Grät floder igår när jag fick reda på det...Hoppas bara att dom vi ska skicka det till kan fixa det.
    Näää va synd!!!! Hoppas de kan fixa minneskortet!!!! Håller tummen!!!!

Hmm...andra helgen......kan kanske.....
  • ingenjörsbruden

a wife to be skrev 2008-08-13 08:02:34 följande:

Nu vet jag inte hur många som har barn här i Lundatråden men tänkte passa på att bjuda in er till en Meandi träff den 31 augusti kl 13.00. Är någon intresserad?
    Vad är meandis?????
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5