• lillaj

Hotell i Malmöområdet

Veckan efter bröllopet ska vi åka till Malmö och spendera en vecka i svärfars hus men vi tänkte bo en natt på hotell. TIPS ÖNSKAS!!! Gärna romantiskt, fint läge och inget "budgethak" men ändå inte svindyrt.

• Svar på tråden Hotell i Malmöområdet
  • JPerlestam

Vi har bokat rum på hotell Savoy vid centralen, de har ett Love- paket... Choklad, rosor, exotisk frukt och champagne på rummet, vi betalar 2300kr för en natt men det finns billigare rum att välja....

• lillaj

Vill minnas att jag hört talas om något ställe utanför Malmö (kanske jag är helt ute och cyklar) som verkade fint, ett ställe som ligger högt på ett berg (attans att jag glömt vad det hette) men det hette nog något med "Lounge". Är det någon som varit på Gässlingen?

• Stjärnblomma
    lillaj skrev 2008-06-25 15:33:24 följande:
    Vill minnas att jag hört talas om något ställe utanför Malmö (kanske jag är helt ute och cyklar) som verkade fint, ett ställe som ligger högt på ett berg (attans att jag glömt vad det hette) men det hette nog något med "Lounge". Är det någon som varit på Gässlingen?
    The Lodge kanske? www.thelodge.se/index.asp
    Har inte varit där. Det ser rätt mysigt ut på bild.
  • Jen82

Ja the Lodge på romeleåsen :) Utanför Genarp.

• Soon to be Mrs P
    Jen82 skrev 2008-06-25 17:04:14 följande:
    Ja the Lodge på romeleåsen :) Utanför Genarp.
    Ja, men det ligger ju inte i Malmöområdet, snarare mitt i Skåne och svårt att ta sig dit om man inte har bil...

Sök istället på hotell i Malmö på Google, finns massor att välja på. Vi bodde på St Jörgen för något år sedan och är jättefint och trevligt men inte så mysigt. Själv skulle jag nog välja ett som ligger på Engelbrektsgatan på Gamla Väster, kommer inte ihåg vad det heter just nu men ser mysigt ut när man tittar in när man går förbi.
  • lillaj

Det är ju förvisso sant men det var lite det jag var på jakt efter faktiskt men det kanske finns fler ställen. Vi har bil så det är inga problem.

Soon to be Mrs P skrev 2008-06-25 18:13:10 följande:

Ja, men det ligger ju inte i Malmöområdet, snarare mitt i Skåne och svårt att ta sig dit om man inte har bil...Sök istället på hotell i Malmö på Google, finns massor att välja på. Vi bodde på St Jörgen för något år sedan och är jättefint och trevligt men inte så mysigt. Själv skulle jag nog välja ett som ligger på Engelbrektsgatan på Gamla Väster, kommer inte ihåg vad det heter just nu men ser mysigt ut när man tittar in när man går förbi.
  • lillaj

Det var ju föresten inte så farligt, vi brukar köra till Tjörnarp lite då och då så

lillaj skrev 2008-06-25 18:40:56 följande:
    Det är ju förvisso sant men det var lite det jag var på jakt efter faktiskt men det kanske finns fler ställen. Vi har bil så det är inga problem.Soon to be Mrs P skrev 2008-06-25 18:13:10 följande:
  • kalevala

Karlaby Kro ,österlen
    blåsingsborg, österlen

• Soon to be Mrs P
    lillaj skrev 2008-06-25 18:40:56 följande:
    Det är ju förvisso sant men det var lite det jag var på jakt efter faktiskt men det kanske finns fler ställen. Vi har bil så det är inga problem.Soon to be Mrs P skrev 2008-06-25 18:13:10 följande:
    Om det kvittar med närheten till Malmö så skulle jag nog valt en natt i Köpenhamn istället, lite mysigare och kontinentalt samtidigt som en minisemester bara det!
  • lillaj

Vi har haft en Köpenhamnsperiod då vi åkte över i princip varje gång vi var nere (åren innan vår son föddes då vi även förlovade oss där) så det håller jag med om, finns jättemycket där och det är så härlig atmosfär!!! Ska fundera lite på det men vi hade faktiskt tänkt välja Malmö eller Skåenområdet det här gången men kanske kanske vi ändrar oss

Soon to be Mrs P skrev 2008-06-26 22:00:00 följande:

Om det kvittar med närheten till Malmö så skulle jag nog valt en natt i Köpenhamn istället, lite mysigare och kontinentalt samtidigt som en minisemester bara det!
  • jennyfer

Om man bokar rum på Savoy via deras webbsida och dessutom gör den icka-avbokningsbar så kan man få riktigt bra priser. T ex ett DeLuxrum (snäppet under deras svit) för två personer för ca 850 per natt.

• MyStyle

Jag bor i Genarp. The Lodge är precis lika fint som det ser ut enligt mina svärföräldrar som var där på spa för ett tag sen.
    Det är inga problem att ta sig Genarp från varken Lund eller Malmö, tar 20-25 min från Malmö, 15 från Lund.

• jennyfer

Nä, Genarp är det inga problem att ta sig till - men därifrån upp på The Logde som ligger mitt ute i ingenstans?

Har själv varit på The Logde och det är jättetrevligt, men jag tror nästan att man måste ha bil. Ett alternativ är att ringa till The Logde och kolla om de som har stället kan ordna med transport till närmsta buss.

• jennyshimmer

Hiltons rum kostar 1260:-. Sen har vi bokat till bubbel, rosor, choklad & annat till rummet. så vi betalar 1700:-

Svar på tråden Hotell i Malmöområdet