• snart2008

Imorgon gifter jag mig...

Imorgon är den stora dagen och jag är så nervös. Vi ska gifta oss på vår dotters dop och ingen vet om det, folk kommer att upptäcka det först i kyrkan. Ska bli kul men är så nervös.

• Svar på tråden Imorgon gifter jag mig...
  • zsandora

oj oj ja förstår att du e nervös! Ja har ca 5 v kvar å börjar få ordentligt pirr i magen.....
    Kul idé med överraskning!

LYCKA TILL!!!

• snart2008

Hoppas att gästerna också ser det som kul med att det är en överraskning. Är lite orolig över att det kan väcka ont blod att min svägerska har vetat om det hela, hela tiden men ingen annan. Men utan svägerskan hade det inte gått, hur prova klänning med bebis själv? Hon har också varit så hjälpsam att bolla idéer med.

• jippiii

Åh vad roligt....snälla berätta sen hur det gick så spännande..lycka till

• Waersta

ÅÅÅÅHHH vad roligt!! Förstår att du är nervös! Önskar jag vågade göra som er!

• snart2008

Att överraska på dopet med bröllop kändes som det enda sättet för att bli gifta. Jag blir lätt hysterisk av mig och jag är så nervös och kan bara föreställa mig hur nervös jag skaulle vara om alla vetat att vi skulle gifta oss imorgon. Nu har ingen några förväntningar på något och de kan bara bli positivt. Jag kan ta lättare på små saker som inte blir exakt som jag tänkt för ingen förväntar sig att se mig som brud imorgon.

Jag tror inte att jag har fattat att jag ska gifta mig imorgon. Sitter här ensam och skriver, dottern sover och m2b och sonen är hos svägerskan i natt. Har bara er på bröllopstorget att prata med. Har redan ringt svägerskan tre gånger och pratat och nu får det räcka för hon ska lägga sina barn.

• snart2008

Självklart återkommer jag med en rapport om hur det gått.

• esset50

Lycka Till!
    *grattiskramar i förskott*
    Ni är ju två som ska gifta er, det är ju cool då... Du är ju inte ensam!
    Lita på att det finns en präst som hjäler er tillrätta. Där jag jobbar så kan man inte göra fel i kyrkan, bara annorlunda. Ibland blir det VÄLDIGT annorlunda .

Det är ert bröllop och ert upplägg och OM någon skulle bli sur, så får man väl hoppas att de har folkvett nog att dölja det. Vare sej man är bjuden på dop el bröllop el annan fest så har man ju som gäst skyldighet att bidra till den goda stämningen, inte förstöra den... Troligtvis kommer alla att bli glada OCH överraskade

• Dallas

Så roligt!!! Det kommer att bli kanonbra! Det blir många personer som blir långa i ansiktet, som glatt och förvånat drar efter andan.
    Lycka till!!!!

• snart2008

Ja idag ska jag gifta mig. Har knappt sovit i natt. Vaknade kvart i fem och har varit vaken sen dess. Sitter här och försöker äta lite gröt, men det är svårt. Jag brukar annars aldrig ha problem att äta frukost men idag är det svårt.

• skogstjejen

Jag ska också gifta mig idag, men jag vaknade inte förrän tio i fem :) Sitter och kämpar i mig frukost, men det går inge vidare...
    Lycka till idag!

• NochN

Hihi.. Ska inte gifta mig idag (utan 2/8), däremot ska sambon bli hämtad till svensexa om en stund.. Har inte heller sovit sedan fem, är jättepirrig

LYCKA TILL idag tjejer, både snart2008 och skogstjejen!! Njut av er dag, det kommer bli toppen! Men försök vila och framför allt äta lite, det kommer ni behöva.. Kram!

• snart2008

I går gifte jag mig. Det var helt underbart, det går inte att beskriva. Nu är jag fru Karlsson. Allt gick bra och det blev mitt drömbröllop.

Jag var så nervös när vi gick in och stämningen i kyrkan när vi kom in är svår att beskriva folk blev så chockade, en del applåderade, en del storgrät en del ropade chockad nej (inte negativt). Både jag och min man (hi hi) hade svårt att hålla oss från att börja gråta under hela akten. Dottern var så lugn under hela vigselakten och dopakten. När det var dags för ringar och löften sa prästen att min syster skulla komma fram för att hålla buketten och hon kom chockad fram och fick både kram och bukett av mig och jag viskade att nu var hon min tärna. Allt var så stämningsfullt men avslappnat. Helt underbart. Min bukett var helt underbart fin och jag kände mig verkligen som en prinsessa.

Gästerna var så glada och både mamma och svärmor var glada att vi gift oss och tyckte vi gjort rätt som överraskat. Både mina föräldrar och mina svärföräldrar höll spontana tal och mannens bästa kompis höll även han tal och sa att svensexan den skulle han minsann inte tro att han slapp... Ha ha

Kan inte sova idag heller för det är så mycket som hänt och bearbeta. Allt var fantastiskt. Så till er som ännu ej gift er å jag avundas er nästan .

Några råd på vägen, stressa ner och bara njut. Det enda som slår att gifta sig är att föda barn.

• lillP

Grattis!! Låter helt fantastiskt! Blev lite småtårögd när jag läste Har blivit så blödig på sistone när det gäller bröllop... ju närmare vår dag desto blödigare...hur ska det sluta

• weinlove

Grattis till den lyckad dag och lyckade reaktioner. Grät jag också när jag läste. Håller med lillP om att man blir känsligare och känsligare för varje dag som går.

• matildaochniklas

Grattis! Härligt att det blev en så bra dag!

• lillP

skönt att höra att jag inte är ensam

weinlove skrev 2008-06-29 20:54:37 följande:
    Grattis till den lyckad dag och lyckade reaktioner. Grät jag också när jag läste. Håller med lillP om att man blir känsligare och känsligare för varje dag som går.
  • laris

Åååååå va kul!!!! Jag hade också varit nervös...vilken rolig överraskning! Du får skriva hur det blev sen. Lycka till!

Svar på tråden Imorgon gifter jag mig...