Inlägg från: Kampi |Visa alla inlägg
  • Kampi

Maj 2009

Vi gifter oss den 23 maj, slott och festlokal är nu bokat. Färgtema mörkbrunt och rosa. Längtar!

• Kampi

Låter som en bra idé att starta en egen tråd för 090523 när det närmar sig. Kan tänka mig att det är många som ska gifta sig just den dagen eftersom att det är en långhelg den helgen.

Det kändes som att vi verkligen var ute i god tid med bokning av vigselplats och festlokal men tydligen inte. Vårt första hands val på festlokal var redan uppbokat för två månader sedan... Men de tlöste sig ändå

• Kampi

Vi kommer nog att åka ca en månad efter vigseln dvs i juni. Vi planerar att åka på en roadtrip längs västkusten i USA med start från Tijuana i Mexiko via San Diego och LA (plus en avstickare till Las Vegas) och ända upp till San Fransisco.

• Kampi

Vi hoppas på att kunna vara borta två till tre veckor. Vet inte ännu hur mitt liv kommer att se ut nästa sommar för jag tar min examen från universitet då. Vem vet, man kanske får ett toppenjobb så att man måste jobba hela sommaren...

Vad kul! Då kanske du har en massa bra tips att dela med av från de resemålen?!

Tx2 skrev 2008-07-10 13:09:00 följande:
    Vilken del av sverige?fröken sjunfors skrev 2008-07-10 10:57:17 följande:
  • Kampi

Vi beställde save the date kort igår från vistaprint och planerar att skicka ut dem i september redan. Tycker ni att det är för tidigt? (Vi gifter oss 23 maj)

Vi funderar på att låta festfokus.se göra våra inbjudningskort, vigselprogran och dylikt. Vet inte riktigt om vi orkar sitta och pilla med allt själva... Det finns ju så mycket annat som man måste greja med. Men som sagt, det beror på hur mycket det kostar. Någon som har hört något bra/dåligt om dem?

• Kampi

Ja, det är verkligen superfina men jag har ingen aning om hur mycket det kan tänkas kosta att anlita dem. Tänkte skicka en offertförfrågan inom kort.

Arla79 skrev 2008-07-14 19:29:19 följande:
    Kampi: Det var jättefina kort på den sidan. Vet du något om hur mycket de kostar?
  • Kampi

Jag ska åka runt i Uppsala på måndag och prova klänningar för att se vilket utbud som finns och vad jag passar i.

Har fått en offert från festfokus.se nu och vi ska antagligen träffas efter semestern för att gå igenom designen på inbjudningskorten och festhäftena lite mer ingående. Ska bli så kul! De prisuppgifgter som vi hittills har fått verkar rimliga och vi tycker nog att det är värt att låta dem göra våra trycksaker så att vi slipper lägga ner en massa tid på det.

Dessutom så har vi änligen fått hem våra save the date kort som vi har beställt från vistaprint, så man kan väl säga att det går framåt i planeringen!

• Kampi

Jag har ju tidigare skrivit om festfokus angående inbjudningar. Har nu surfat runt lite på olika sidor från USA vilket resulterade i att jag igår beställde två olika prover på inbjudningskort från www.rsvpetc.cceasy.com/.

Vilket kort tycker ni är finast? Har bilder på de två olika förslagen i galleriet!

• Kampi

Vi har också bokat en fotograf, min fästmans vän är fotograf så att välja henne kändes ganska självklart. Grymt duktig tjej!

Vi har satt ett budgettak på 80 000 kr (exkl resa) men hoppas på att komma undan lite billigare. Ska försöka se över de mindre utgiftsposterna en gång till och se vad som verkligen är nödvändigt. Det drar ju lätt i väg annars... En tusen lapp här och en tusenlapp där.

• Kampi

Vår bröllopsfestslokal är ett hotell så lokalhyran, dukning och serveringspersonal ingår i kuvertpriset. Vi räknar med 800-900 kr per gäst och då ingår trerätters, brudskål, kaffe och avec samt alkohol till maten.

Tycker det är jättesvårt att i förväg uppskatta vad olika saker kommer att kosta.

• Kampi

Er budget liknar vår budget, vi skissar som jag tidigare nämnt på ca 80 000 för ca 60 gäster.

Jag älskar att planera och komma på en massa detaljer som sätter extra guldkant på bröllopsdagen, tex choklad till gästerna med eget tryck på godispapperet, och då ökar onekligen kostnaderna.

Det är verkligen mycket pengar men jag försöker inbilla mig att det kommer att vara värt det

Tx2 skrev 2008-08-07 21:33:18 följande:
    När vi skissat på budget så hamnar vi på 80-90000 för 65-70 personer. Tror att vi kan kapa några tusenlappar, men det är svårt att gissa vad saker o ting kommer att kosta. Sedan så tillkommer resan. Massa pengar för en dag.
  • Kampi

Absolut, jag tror verkligen inte att mänden pengar avgör hur kul festen kommer att bli. Är helt övertygad om att det komemr att bli en kanonfest så länge ni bjuder människor ni tycker om att umgås med!

• Kampi

Välkommen Daniels B2B! Jag kommer från Västmanland men bor i Uppsala sedan tre år och pluggar :)

• Kampi

Är så himla glad just nu! Fick precis hem inbjudningskorten som jag har beställt prover på från USA. De är så fina (Finns i mitt galleri)! Tror att vi kommer att välja kortet med blomrankan.

Jag kom undan billigt med vigselringen vilket känns skönt. Vi köpte den i Dubai i våras hos en juvelerare vi känner där. Ringen hade nog kostat det dubbla här i Sverige.

• Kampi

Vi har beställt fina bruna askar med rosa band. I dessa kommer våra gäster att få choklad. På godispapperet kommer det att stå våra namn och 23 maj.

Daniels B2B skrev 2008-08-12 22:57:49 följande:

Är det fler som ska ha favors på bröllopet?
  • Kampi

www.brollopsgodis.se/

Vi tänkte köpa 5 kg godis och det godiset vi vill ha kostar 179 kr/kg har jag för mig!

Leeeloo skrev 2008-08-13 11:33:05 följande:
    Vad gulligt med choklad! =) får man fråga vad det kommer att kosta, ungefär? alltså med namnen och så. det lät som en bra idé. =)
  • Kampi

Jag får en vigselring och en exakt likadan ring till som morgongåva (ska sitta på varsin sida om min förlovningsring). Min fästman ska få en riktigt fin klocka som morgongåva istället för att få en ring till (enligt hans önskemål).

• Kampi

Vi ska ha mörkbrunt och vitt med rosa detaljer.

• Kampi

Min fästman och jag är nog precis lika involverade i det stundande bröllopet (han skippar dock bröllopstorget). Det är ju trots allt bådas stora dag så jag är verkligen glad över hans engagemang! Vi har båda tydliga visioner över hur vi vill att dagen ska se ut och än så länge har vi kompromissat med varandra utan minsta tjafs vilket känns skönt.

• Kampi

Vad kul, det är precis vad vi ska göra! Vi åker nog i juli tror jag.

förstagångsbrud skrev 2008-08-28 11:50:23 följande:
    Hej,eftersom vi bestämt oss för att ligga lite lågt med själva planeringen av bröllopet så har jag kastat mig över att planera BRÖLLOPSRESAN! Det ska bli så himla roligt. Vi pratar om att åka till USA, västkusten, och bila lite mellan San Fransisco, LA, Las Vegas, Grand Canyon... Åh som jag längtar!
Svar på tråden Maj 2009