Inlägg från: Myrmor |Visa alla inlägg
  • Myrmor

Maj 2009

nu har jag oxå hittat hit, sitter och funderar på färgtema.. Tror att det lutar åt, vitt, brunt, guld och nån snygg grön accent..

• Myrmor

Jag köpte skor igår , känns helt vrickat, men de var på rea och fötterna kommer ju inte växa de kommande 10 månaderna. Har alltid velat ha ett par låga men fina guldskor (som inte skriker "polen" om ni förstår vad jag menar..), och där var dem. 350 kr. Så nu kan jag bocka av dem på listan

• Myrmor

kanske en kilklack fungerar bättre?

Tx2 skrev 2008-07-02 12:33:58 följande:
    Oxå kollat på skor nu när det är rea på en massa vita skor. Men inte hittat några bra. Har ett par vita ballerina, men skulle vilja ha några med klack då jag är lite kort. Men stilett och gräsmatta är nog ingen bra kombination.
  • Myrmor

Är från vargön, men flyttade därifrån 98 och bor nu i gbg.

karni5 skrev 2008-08-10 21:59:18 följande:
    Apropå var man kommer ifrån; Lysekil, men bor sedan -97 i Vänersborg! Någon mer härifrån?
    [/citat]

*Räcker upp handen* Följer det snudd på slaviskt och skrattar som en tok!
    baver skrev 2008-08-10 21:17:01 följande:
    [citat]
    hej alla giftassugna. här blir det av den 9:de maj i gbg. vi ahde en budgett på ca 40 och nu är den uppe i 70...men då är det lite fler gäster som påverkat mycket..helt sanslöst egentligen. är inte så flickig annars men detta är verkligen min prinsessdröm...någon annan som slaviskt följer bridezillas på tv400+ ?haha
    Igår var jag och min blivande på bröllop i lokalen där vi själva ska ha vigsel och fest.. det kommer bli sååå bra!!! Känns jättekul!
  • Myrmor

14.00 på tv400 varje vardag

Pidis skrev 2008-08-11 11:21:28 följande:
    Har det börjat igenNär går det???Bridzilla alltså
  • Myrmor

Inga alls, vi gifter oss borgerligt! (min blivande är inte kyrklig). Men om du vill ha tips hejar jag på de omskriva "den blomstertid" och "i denna ljuva sommartid" med bröllopstexter.

• Myrmor

den här:

(i denna ljuva sommartid)

1. Till man och kvinna gjorde Han
    de två som kärlek ger varann
    och nu till Gud har vandrat.
    I Jesu Krist det funns en bild
    av sann och äkta kärlek mild
    om hur Gud själv har handlat.

2. O giv, o Herre, dessa två,
    som denna dag inför Dig stå
    att de sitt löfte giva
    om kärlek, omsorg, trofasthet
    och att de noga inser det,
    som deras liv ska bliva.

3. Så ber vi nu att du o Gud
    må visa dem på dina bud
    som lär oss leva livet.
    Välsigna så de kära två
    att de tillsammans ut får gå
    och få det dem bli givet.

artist skrev 2008-08-11 12:01:13 följande:
    Inga alls, vi gifter oss borgerligt! (min blivande är inte kyrklig). Men om du vill ha tips hejar jag på de omskriva "den blomstertid" och "i denna ljuva sommartid" med bröllopstexter.
  • Myrmor

(finns två verser till..)

Vi lyfter våra hjärtan
    till dig, o Fader vår,
    i tacksamhet och lovsång
    och bön för dessa två.
    Vi ber dig, låt dem lämna
    sig själva i din hand
    och hjälp dem hålla löftet
    som de har gett varann.

Vi tackar för den glädje
    som du har gett åt dem.
    Välsigna deras framtid,
    välsigna deras hem.
    Tack, Fader, för den kärlek
    som gjorde dem till ett,
    det största du som gåva
    och ansvar åt oss gett.

• Myrmor

vad lustigt, det är PRECIS de vi tittat på, fast i brunt med guld och vitt, de är superfina!

Kampi skrev 2008-08-11 13:42:32 följande:
    Är så himla glad just nu! Fick precis hem inbjudningskorten som jag har beställt prover på från USA. De är så fina (Finns i mitt galleri)! Tror att vi kommer att välja kortet med blomrankan. Jag kom undan billigt med vigselringen vilket känns skönt. Vi köpte den i Dubai i våras hos en juvelerare vi känner där. Ringen hade nog kostat det dubbla här i Sverige.
  • Myrmor

Vi mäter upp och kollar hur många vi kan knö in lokalen, och anpassar festen efter hur långt vår budget räcker för det antalet. För oss är det viktigare att alla vi tycker om kan komma, än att tårtan är dyr och fancy .

Arla79 skrev 2008-08-14 14:31:49 följande:
    Hur har ni andra tänkt angående antalet gäster: Är det kuvertavgiften per person som är avgörande eller lokalens storlek eller hur har ni dragit gränsen?
Svar på tråden Maj 2009