Maj 2009
När har ni tänkt skicka ut inbjudningskorten och när har ni tänkt ha OSA?
Vi ska nog skicka dem så de kommer fram fredagen den 13 februari. Då tror kanske folk att de har fått ett alla-hjärtans-dag kort och ha OSA runt påsk.
När har ni tänkt skicka ut inbjudningskorten och när har ni tänkt ha OSA?
Vi ska nog skicka dem så de kommer fram fredagen den 13 februari. Då tror kanske folk att de har fått ett alla-hjärtans-dag kort och ha OSA runt påsk.
Kampi: Det var jättefina kort på den sidan. Vet du något om hur mycket de kostar?
Det är typ så det ser ut på min sambos sida
Men vi har dragit gränsen vid kusiner på hans sida och tremänningar på min sida. Och bara den gruppen med de närmaste i familjen blir ca 60 st. Med kompisar och nära bekanta blir det ca 100 och då har vi skippat alla barn utom våra egna...
Vi hade tänkt ca 70-80 från början men nu blev maten så billig att vi satsar på ca 100
Hur har ni andra tänkt angående antalet gäster: Är det kuvertavgiften per person som är avgörande eller lokalens storlek eller hur har ni dragit gränsen?
Jag har inga kilon att få bort men har rätt mycket sladdrigt skinn som jag vill få bort för att vara nöjd. Har tänkt börja träna snart...
Oh my god, i natt har jag haft värsta mardrömmen om bröllopet. Allt gick fel, på bröllopsdagen hade vi inte ens börjat med festprogrammen och inbjudningarna hade vi heller inte hunnit med. Så det var typ 5-6 st vid ett odukat bord och ingen fattade att vi gifte oss. Det var helt kaos.
Får nog börja med inbjudningarna snart
Festprogrammen är väl midre viktigt men jag vill ju att det kommer lite fler än i drömmen...
Nalle Puh 40: Jag har nog lite samma problem som du.
Jag o sambon pratade lite om det på vägen till dagis förut. Vi är uppe i 98 st och då är det 5 par till som vi väldigt gärna skulle vilja ha med. Men jag tycker att maxtaket för mat o sprit är 20 000 kr och då är det max 100 som gäller. Vi har mer gemensamt med de 5 paren är sambons morbrödrar. Men OM vi bjuder alla som vi verkligen vill så blir det ca 108 st och skulle alla tacka ja, så funderar vi på att ha bar till självkostnadspris efter maten och hoppas på att det tar ut sig.
Vi ska till festlokalen på torsdag och kolla hur många som får plats om man dukar som ett E. Vi vet sen svägerskans bröllop att det får plats 93 st iaf.
Vi kör nästan hela släkten, tremänningar till mig och kusiner till sambon. Skulle vi bara ta sådana som vi umgås med skulle det bli vi med syskon och föräldrar och 1 par som vi gick i samma föräldragrupp med Vi har tänkt att slå på stort med ett rejält släktkalas
Idag har vi varit till festlokalen och kollat. Gjort skisser och mätt rum och bord Det får lätt plats 120 pers, så nu kommer vi bjuda 108 st, skulle någon tacka nej så blir det bara bonus
Beror lite på vad du är ute efter och till hur stort barn. Men jag har köpt näbbklänning på en marknad till vår dotter som kommer att var nästan 2 år på bröllopet. Kostade 150 kr o då fick jag med en klänning till.
Vi har inte alls bestämt hur vi vill ha det i kyrkan. Från början hade jag tänkt Värmlandsvisan och en sång till, men när jag fick reda på att man måste ha minst 2 psalmer så vette tusan. Vill ha det så kort som möjligt för ungarnas skull, så nu funderar vi på att skippa solosången.
Vi kommer också att ha barnfritt. Våra barn kommer att vara med på middagen sen får de gå hem med barnvakterna.
Inte en chans att vi skulle ha råd o plats om alla skulle ta med sig sina barn. Det skulle i så fall blivit 43 barn under 15 år. Tror iofs inte att det är så många som VILL ha barnen med sig men vi har dragit gränsen vid våra egna.