Inlägg från: Pingst09 |Visa alla inlägg
  • Pingst09

Maj 2009

Jag har sån tur att jag hinner fylla år innan bröllopet (mitten av april)och då kommer jag önska mig presentkort på både salongen där jag ska göra håret och den där naglar&smink kommer fixas. Nu tror jag iofs att båda dessa kommer vara på frisersalongen och göra sitt, men det är ju ändå två företag som ska ha betalt.
    Kanske önskar jag lite blomstercheckar också...

• Pingst09

Och nu kom jag på en sak till. Ikea-presentkort kan ju vara bra att önska i julklapp, för dekorationer o dyl...

• Pingst09

Och nu kom jag på en sak till. Ikea-presentkort kan ju vara bra att önska i julklapp, för dekorationer o dyl...

• Pingst09

Är jag ensam fån norr om dalälven? Bor i Jämtland jag...(vi)

• Pingst09

Är lite som när man väntar barn....Hur länge ska man orka vänta innan man berättar?!?

• Pingst09

Jag har bokat kyrkan idag!! Och pratat med en ev festarrangör. Och betalat klänningen... Nu börjar det likna nåt.

VÅr gästlista innehåller f.n 66 personer. Vi har inte bestämt nån budget ännu, men hoppas kunna klara oss på kring 40-45tkr
    Mina föräldrar kommer säkert hjälpa till med en del. Svärföräldrarna inte, för vi fick en skaplig slant av dem för att kunna köpa det hus vi nu bor i....

Vi har berättat för våra familjer och ett par vänner på min sida. En riktigt nära vän så hon får höra en del mest varje dag av mitt "tjat" Rädd att hon ska ledsna...hon ska nämligen gifta sig själv nästa år. Men vi kan ju bolla med varandra iaf.

• Pingst09

Jag får två nya, han en ny. Lämnar våra gamla förlovningsringar i "inbyte"

• Pingst09

Vi har lila i olika nyanser och ev lite ljusgrönt till det men det är inte säkert än. Anledningen till att det blev lila (som jag aldrig någonsin hade kommit på tanken att ha förut) var attdet var rea på lila pyssel till inbjudningarna när jag skulle köpa Nu är jag jätenöjd med mitt val. För att inte tala om sambon (som hatar olivgrönt vilket jag ville ha innan)

• Pingst09

Maj-bröllop 2009:

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    soon and very soon
    montpellier

16/5
    artist

23/5
    missbilly
    fröken sjunfors

30/5
    blivande fru westman
    mammahjärtat
    efternamnsbyte

• Pingst09

Jag är iofs lite emot såna här listor då det oftast bara blir listor i tråden och inget annat surr. Men så är vi väl inte här va?

• Pingst09

Hur tidigt måste man skicka in papper om namnbyte?

• Pingst09

karni5: Jag tror det blir jättebra med en tjej på den till piano. Jag gillar när man gör sin grej med låtarna. Jag menar, varför måste det vara en kille bara för att det är det original?!?

• Pingst09

Vi kommer bjuda våra föräldrars syskon med respektive (mina föräldrar har 5 syskon, hans 3 och totalt 6 resp där) Jag kommer bjuda två kusiner, sambon fyra. Alla med respektive. Våra andra kusiner träffar vi aldrig och jag kan inte tänka mig att de åker upp från skåne till jämtland då...
    Sedan blir det en 20-25 kompisar på det. Gästlistan innehåller 65-70 pers nu.

I övrigt har vi bokat kyrka
    Köpt klänning
    kollat ut vad vi vill ha för ringar
    Börjat spåna med festlokal/catering
    Inbjudningarna är snart klara
    Färgtema valt - lila och ljusgrönt

Svar på tråden Maj 2009