Inlägg från: Daniels B2B |Visa alla inlägg
  • Daniels B2B

Maj 2009

Vad kul med en tråd för alla som ska gifta sig i maj 2009. Tack nalle puh 40 för ditt tips! Intressant fråga om hur mycket ni spenderar, vi är uppe i överslagsräkning 60-70 tkr och det är så mycket pengar... vilken del av sverige kommer ni ifrån?

• Daniels B2B

Tack! Jag kommer från Östergötland - Motala. Det hade ju varit riktigt kul att träffa lite folk härifrån BT...

• Daniels B2B

Vi har precis bestämt lokal och jag ringer som en tok för att boka den... Nåja får väl lugna mig tills imorgon. ;)
    Imorgon ska jag boka lokal och kyrka. Vad spännande det ska bli, vill ringa hela världen och berätta. Men min blivande vill inte berätta något han vill att det ska bli en överraskning.
    Får se hur länge jag kan hålla mig ...

Leeeloo : Inte så dum idé att skicka inbjudningar i tid om gästerna ska åka en bit.

Vi ska ha barnfritt bröllop så de gäster som ska ta sig en bit (ca 45 mil) kanske behöver ett tag på sig för att kolla med barnvakt o dylikt. Är det rimligt att skicka ut i november om man ska ha sitt bröllop i slutet av Maj?

anja1661 : vi ska ha samma färgtema. Har du gjort dina inbjudningar själv? Känner mig lite fast, har så många ideér att det blir svårt att sortera ut så de blir stilrena =)

• Daniels B2B

anja1661 : vad spännande! Det är ju ett alternativ. En nära vän till oss är grafiker så för vår del blir det med all säkerhet något tryckt. Men jag funderar på att dekorera dem lite för hand för att göra dem personliga.

• Daniels B2B

Vi har en gästlista på 60 pers i dagsläget. Vi hamnar nog på 70-80 tkr, men då har vi ordnat resa till / från festlokalen för våra gäster. Det inkluderar inte resa men den tänkte vi ta senare.

Är det fler som ska ha favors på bröllopet?

• Daniels B2B

Vilken kul lista =)

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    soon and very soon
    montpellier
    anja1661

16/5
    artist
    Tjolinti
    Skåne09
    sweetsun
    Magglo

23/5
    missbilly
    fröken sjunfors
    Leeeloo
    skruttgumma
    csn83
    Daniels B2B

30/5
    blivande fru westman
    mammahjärtat
    efternamnsbyte
    lilla fröken fräken
    helle78

• Daniels B2B

min sambo tycker också att vi ska tona ner lite på bröllopspratet men nåja, då är det ju tur att ni alla finns här! Det är så mycket som ska hinnas med... Det är viktigt att hålla planeringen vid liv igår kväll när jag gick och la mig började jag skriva på några rader om varje gäst. det är så många ändar som skall dras i samtidigt, känns som att det kvittar om man drar i flera de skall ordnas med iaf. =)

• Daniels B2B

då är vi på samma plan , skönt att höra!

Jag skulle också börja vilja testa lite klänningar, det är så mycket som hänger ihop känns det som... Klänningen och blommorna. Blommorna och dekorationen. Dekorationen och färgtema. Färgtema och inbjudningarna! hahahahah men inte så att det känns besvärligt men känner någon annan som mig?

Svar på tråden Maj 2009