Inlägg från: Lilla Fröken Fräken |Visa alla inlägg
  • Lilla Fröken Fräken

Maj 2009

missbilly: har samma problem med min faster+man och tre kusiner med familj. Träffar dem nästan inte alls, det har gått något år sedan sist, men vi umgicks mycket när jag var liten och det är ju ändå släkten...mina föäräldrar träffar dem lite oftare, men bjuder man en måste man ju bjuda alla...

Det kluriga är att ingen av dem (kusinerna alltså) har gift sig ännu, så jag vet inte om jag skulle blivit bjuden på deras bröllop. Då hade det ju varit lättare att avgöra... gahhh, svåra val...

• Lilla Fröken Fräken

Maj-bröllop 2009:

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    soon and very soon
    montpellier

16/5
    artist

23/5
    missbilly
    fröken sjunfors

30/5
    blivande fru westman
    mammahjärtat
    efternamnsbyte
    lilla fröken fräken

• Lilla Fröken Fräken

Tjolinti: Vi har också gjort överslagsberäkningar på dryck för våra 55-70 gäster och hamnat mellan 7000-8000 så det låter som en rimlig siffra. Tänk på att det förmodligen hade kostat det dubbla på systembolaget...

• Lilla Fröken Fräken

Jag tror att det kan vara så att de kanske är rädda för att lägga sig i allt för mycket? Att de vill att ni skall ta upp ämnet, så att de inte känner att de lägger sig i, om ni förstår vad jag menar?

• Lilla Fröken Fräken

Vi kommer att ha fest"program", men har inte börjat fila på detaljerna ännu. Det kommer nog att bli en hel del sångtexter, eftersom det alltid gärna blir allsång på min m2b's släktfester. Sen kan det vara lite rolig läsning om man lyckas knåpa i hop ngt litet roligt om alla gäster.

Sen blir det väl nåt mer... kanske lite humoristiskt om oss, eller om bröllop eller så...

En annan klassiker är ju "festregler", typ "dörrar med höga trösklar kallas fönster och skall inte användas för utgång"... hmmm... (blir roligare i sitt sammanhang, insåg jag just, hahaha
    :0

• Lilla Fröken Fräken

Hej!
    Här händer det grejer, grattis till husköp och annat. Själv börjar jag bli alldeles full i huvudet av alla bröllopstankar, pust!

Har börjat fundera på hur trycksakerna ska se ut, men det är ju inte det lättaste, jag ändrar mig typ tre gånger i veckan. Och när jag äntligen hittat nått som jag gillar så säger sambon att det han inte gillar det alls... puhhh... det ÄR faktiskt en pärs att planera ett bröllop!

Klänningen kommer nog med stor sannolikhet att köpas från Kina. Har kollat runt lite och priserna går ju inte att jämför med ngt annat här på hemmaplan, inte ens en begagnad klänning. Har ni redan börjat ge er ut och prova klänning? Jag tänkte beställa i oktober eller november, för att vara säker på att den kommer fram och hinna göra ev justeringar.

Annars sitter vi lite med gästlistan och planerar, precis som många av er andra. Just nu är de några av våra kusiner som vi funderar på. Vissa har vi inte träffat på flera år... ska man bjuda dem ändå är frågan... hmmm

go kväll!!

• Lilla Fröken Fräken

Vi ska ha en mycket nära vän(egentligen ett par) som toasmaster/värdpar. (hon kommer troligen att ha ett litet knytte med sig när det beger sig, så hennes roll blir nog mer på planeringsstadiet... tyvärr)
    Har tänkt att det är de/han som styr upp lite vid kyrkan, håller i skålen vid festlokalen, och är sedan toastmaster under festen. Tror att det kommer att funka fint. Kanske att våra föräldrar får gå in och "supporta" lite.

Undrar om det kommer att kännas konstigt att det inte är föräldrarna som gör alla dessa saker? Tror inte det... det är ju faktiskt vi som ordnar hela festen och våra föräldrar är ju nästan lika mkt gäster som de andra gästerna.. haha!

• Lilla Fröken Fräken

förstagångsbrud: får man se bilder på vad det blev?? *nyfiken!*

• Lilla Fröken Fräken

förstagångsbrud: läckra klänningar! KUl med brudar som visar benen, även om jag själv skall vara lite trist o köra på långklänning...!

Håller med er andra; inte alltid man får de reaktioner man önskar... man får nog påminna sig själv i bland om att det är för dig själv som det här är en av livets största händelser (jag har inga barn än, så jag har inget sådant att jämföra med, haha!) för dina nära och kära blir det mest en trevlig fest. Och troligen inget de vill älta ett år i förväg...tyvärr, men så är det nog

Som tur är finns ju BT med en hel massa likasinnade, vet inte hur jag annars skulle klara de kvällar då sambon är bortrest i jobbet.

ha re gött

• Lilla Fröken Fräken

Vi gifter oss 30e maj och har bokat;
    * Kyrka o lokal
    * Gästlistan är under utarbetande, men den är mer eller mindre klar, blir ca 60-70 personer.
    * Budgeten ligger just nu på 60 000 inkl resa.
    Klänning skall köpas, från Kina, under hösten, senast början av november.
    * Frisör bokat. Skall dit i november för en första koll och genomgång av vad jag skall göra med håret fram till maj (typ klippa mig eller ej...färga? etc)
    * Färgtema pendlar lite, men det är spikat att det blir mkt vitt, med huvudfärg guld och sen blir det endera rosa eller rött.
    * tärnor valda o tillfrågade o svarat ja(=lätt, tog min o sambons lillasystrar)
    toastmaster/värd tillfrågad o svarat ja!

"allt" annat är kvar...

• Lilla Fröken Fräken

Vi kommer troligen bara att ha min m2b:s kusiner med på festen, de är 13 o 9 år, annars inga barn. Eventuellt om det är någon liten knodd som ammas så är de självklart välkomna, är ju inte helt klart ännu om det kommer att dyka upp några sådana små hos vänner o bekanta!

Jag var o provade klänningar med min syster (tillika tärna) som smakråd i går och i förrgår. Hittade en superfin som jag inte alls trodde var något för mig, men när den väl kom på var den klockren! Nu vet jag inte hur jag ska göra: passa på att köpa den nu på rean för ca 4000 kr, eller beställa en klänning från kina (som jag ju tyvärr inte vet hur den passar, eller om modellen passar mig...)för ca 2000kr. Hmmm ... blev nog mer förälskad än väntat i den som jag provade...

• Lilla Fröken Fräken

..hihi..låter inte som en beprövad bantningsdiet tyvärr!

• Lilla Fröken Fräken

Åhhh.. hade en sådan hemsk dröm! JAg drömde att det var i dag jag skulle gifta mig och jag hade inte fixat några skor, försökte hitta några som jag kunde låna av min syster men inga passade!
    Sen kom jag på att jag hade inte heller fixat någon alöja, och inte bokat någon tid hos frissan. Sen kom jag på att jag hade glömt att boka fotograf... jag var helt förstörd, då sa en kompis till ig att det viktigaste är ju att man har varandra och att det enda man faktiskt behöver, rent materielt, för att gifta sig är en ring.... då kom jag på att jag inte hade fixat någon ring!

Till slut stog jag där och tänkte "hur kunde det gå så här fel, jag som började planera så långt i förväg...?"

Pust, jag var helt utmattad när jag vaknade!

• Lilla Fröken Fräken

Anja1661: Åhh, lyllos dig! Jag har också tokbreda fötter med knölar på (har opereret en hallux valgus på ena foten..) VAR hittar man fina skor?? Alla fina brud-skor är sååå smala!

• Lilla Fröken Fräken

Håller med föregående talare. OJojoj! Vilken kanon-sida! Mums, nu har jag lite att pyssla med resten av kvällen..!

Svar på tråden Maj 2009