Inlägg från: Havsro |Visa alla inlägg
  • Havsro

Maj 2009

Ännu en maj-brud här! :) Shit vad många är duktiga o ute i god tid..här har man inte ens bokat kyrka eller lokal.. fast det beror ju också lite på att man ännu inte får boka den kyrka vi helst vill ha.. Men i helgen kanske det händer saker.. Det är ju ändå 8 ½ månad bort..inte ska det väl ta så lång tid? ;)

• Havsro

problemet med att det är så mycket tid kvar är ju att man blir sååå otålig :) Men jag anatar att man månaderna innan kommer att önska att det fanns mer tid..he he..man är då aldrig nöjd! men jag håller med..det är skönt att veta att man har tid på sig att kolla runt, prova os v utan att känna att det är nu eller aldrig man måste slå till! Lycka till alla med den fortsatta planeringen!

• Havsro

Ha ha det verkar var fler som är lite mer planerande och otåligare än sin m2b..skönt! Som tur är (för hans skull) så är vi i nuläget särbos så vi träffas inte så ofta så det blir andra som får höra mitt pladder om bröllop..och så slösar jag timmar på intrenet så klart he he. Men jag hade faktiskt tänkt att kolla vigselring med honom nu när han kommer hem i helgen och i kväll ska jag o en av tärnorna och prova klänning! Det är tur man har vänner o BT! :)

• Havsro

Jag vill att mannen ska vara inne redan och att jag kommer in med min far och mina tärnor, eller fy på mig..VI har tänkt oss så ;)Det ska var första gången han ser mig i brudklänning :D

• Havsro

I den kyrkan som vi heslt skulle vilja viga oss i så verkar det inte vara något problem. var på bröllop där i sommar med precis en sådan vigsel! Fast det var bra att du sa till! Bättre att vara superduper säker :) Dessutom kan man ju hinna ändra sig på 8 ½ månad..hi hi

• Havsro

Det finns fördelar o nackdelar med allt ;) Förhoppningsvis ändrar man sig till nått bättre! :D

• Havsro

Gu så kul!! Själv hittade jag inget när jag o mannen var ute i går..dessutom finns bara "kjedjorna" i min stad.. :( I vilken stad bor du? Det lät ju hur billigt som helst!!

skruttgumma skrev 2008-08-24 10:07:11 följande:
    Tjolinti - gå in på skatteverkets hemsida, där finns väldigt mycket bra information om allt med namnbyte.. Tx2 - tack för länken Nu har jag hittat min ring!!Var först på Hallbergs Guld och hon som jobbade där visade massa ringar som kostade betydligt mer än vad jag tänkt mig. Dessutom kändes hon både stressad och lite stroppig.Sedan gick jag till Nordstans Guld. Helt underbar kille som jobbade där. Han tog min ring och sa: "åh, du har silver i din ring, vad snygg den var, vem har gjort den?" (Hon på Hallbergs trodde det var vitguld).Sedan visade han lite olika ringar och när han förstod vad jag var ute efter så ritade han upp en ring som han skulle göra själv, som blev så perfekt!! Han tog hänsyn till hur min förlovningsring såg ut, tog massa mått och så, och det skulle kosta bara drygt 3000kr..
  • Havsro

Märkligt..det har funkat kanon för mig också! :) Även om man ibland måste valla in på rätt spår..he he..

Tx2 skrev 2008-08-25 20:57:17 följande:
    Aha, det är så det fungara! Får prova det någon dag.
  • Havsro

Vi har både värdpar och toastmaster. Värdparet ska sköta allt vid kyrkan och ev transport till festlokal och kanske hälsa alla välkomna dit. Sennär middagen drar i gång är det helt och hållet toastmastern som tar hand om festen! Jag ser det som en stor prövning att lämna över hela festen (förutom de ramar vi söätter upp) till någon annan...oj oj..det kommer bli en prövning. Annars skulle jag nog lätt gå o plocka och stå i köket hela bröllopet..ha ha

• Havsro

Jag hade nog mer svårt att begränsa mig..he he därför ska jag ha tre tärnor...det hade bara känts så konstigt att välja någon, och jag vill gärna ha dem som stöd. Annars kanske jag inte dyker upp i kyrkan..he he
    En kompis till mannen var toastmaste på ett annat bröllop och var superbra och väldigt seriös med sin uppgift så han passade ju perfekt! Värdpar blev mannens ena bror o hans tjej. Vi umgås en del med dem och de är också sådana som lätt skulle kunna styra upp och fixa och tycka att det var roligt!

• Havsro

16/5....men min dator hatar mig just nu så jag kan inte ens kopiera... :(

• Havsro

tack missbilly :)

Ja det där med barn är ju super svårt, men det som känns betryggande är att många av de man redan pratat lite om det som har barn ser fram emot en barnfri-fest.. :) Så jag hoppas att ingen ska ta illa upp!

• Havsro

Hänger på tåget..va söta bilder!! Perfekt till festprogrammet o annat! :D

Svar på tråden Maj 2009