Inlägg från: kärleken förde oss samman |Visa alla inlägg
  • kärleken förde oss samman

Maj 2009

Hej hej.
    Vi ska också gifta oss i maj, den 16:e.
    Är ny här inne men har hängt på familjeliv ett par år.

Kikar gärna in här ibland om det är ok.
    I början kanske jag inte är så aktiv, har en son på snart 9 månader som tar upp det mesta av min tid, men jag vill gärna vara med och bolla idéer när jag kan/hinner.

Ha det bra/T

Karni 5- jag sjunger mycket på bröllop och har sjungit Att älska dig till enbart piano och lite lugnare-inga problem alls

skruttgumma skrev 2008-08-24 17:38:47 följande:
    kärleken förde oss samman : Det är jag som ska ha den låten, karni ska ha Aerosmith, men skönt att höra att det går
    Ok, missade visst det

anja- min sambo jobbar som trubadur och det är deffintivt inte en kille som klinkar på gitarr.
    De är oftast 2 stycken som spelar och de har färdiga bakgrunder så det låter som ett helt band.
    Så jag tycker du gjort helt rätt som bokat honom, och det priset är oslagbart- riktigt billigt för ett bröllop

Vi har precis skickat ut våra "Spara datumet" mail.
    Har många vänner som är uppbokade långt i förväg, många musiker, så vi valde att göra så.

Känns så verkligt nu

Vi kommre nog ha lite tidigare o.s.a med tanke på att vi redan skickat ut "Sparadatumet"
    vi ska försöka åka till tyskland själva och handla drycken och då är det bra att kunna göra det när rätt tillfälle ges och då härna veta hur många som kommer

Hur går det för er med klänning??

Här bjuder vi i princip ingen släkt alls, på sambons sida blir det bara hans mamma och pappa, min är lite mer invecklad med halvsysyskon, bonusföräldrar m.m.
    Men vi bjuder in 73 st, av dem är 15 släkt.
    Vill egentligen bjuda fler vänner men ekonomin ställer till lite.

Har fixat:
    kyrka
    lokal
    fotograf (kompis-gratis)
    frisör (kompis-gratis)
    sminkös (kompis-gratis)
    tärna
    färgtema- vitt-grönt-lite gult

Hej hej.
    Här måste jag faktiskt säga att min m2b är väldigt med på noterna och vill vara med och planera.
    Hade inte trott det innan men är jätteglad. Vi diskuterar inbjudningar, färgteman, hur vi ska göra i festlokalen.
    Båda är väldigt musikaliska, jag är bla. med i en stor showgrupp och min sambo är deltidsmusiker, så vi har högslagna planer
    Men vi vet inte hur vi ska genomföra dem.
    Har en tanke på att ha ABBAs Arriwal som utgångsmarsch, och att min showgrupp ska stå utplacerade i kyrkan och sjunga.
    Sen funderar vi på att ha Eltons Johns Your Song bl.a i kyrkan.
    Tror att många förväntar sig att vi ska sjunga något själva och lite därför vill jag inte det.
    På festen däremot har jag en känsla av att min m2b kommer att sjunga något för mig

Så vi planerar vidare...

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    ElinPierre
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti
    Havsro
    Kärleken förde oss samman

22/5
    LillEm

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma
    Skille
    Bröllop år 2010

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    karni5

De enda "barn" vi kommer ha med är mina småsyskon födda -91, -94 och -95, så de är inte direkt barn längre.
    Vår egen lille son kommer vara med i kyrkan men sen får han åka därifrån med sin barnvakt. (han kommer vara 17 månader då)

För mig är det helt uteslutet att ha med barn på vår stora dag (självklart får de som ammar vara med).
    Jag älskar också barn över allt annat, och jbbar med barn, men det här är vår dag och då bestämmer vi att vi vill ha barnfritt.
    Så har det dessutom varit på alla de bröllop jag varit på, och det är aldrig någon som sagt någonting om det.

Lilla Fröken Fräken skrev 2008-09-17 21:08:14 följande:

Vi kommer troligen bara att ha min m2b:s kusiner med på festen, de är 13 o 9 år, annars inga barn. Eventuellt om det är någon liten knodd som ammas så är de självklart välkomna, är ju inte helt klart ännu om det kommer att dyka upp några sådana små hos vänner o bekanta!Jag var o provade klänningar med min syster (tillika tärna) som smakråd i går och i förrgår. Hittade en superfin som jag inte alls trodde var något för mig, men när den väl kom på var den klockren! Nu vet jag inte hur jag ska göra: passa på att köpa den nu på rean för ca 4000 kr, eller beställa en klänning från kina (som jag ju tyvärr inte vet hur den passar, eller om modellen passar mig...)för ca 2000kr. Hmmm ... blev nog mer förälskad än väntat i den som jag provade...
    KÖP NU!
    2000 kr är inte mycket i det här sammanhanget, och somm du själv skrev- du vet ju inte om den klänningen från Kina kommer att passa och då kanske du ändå får lov att lägga ut pengar på att sy om.
    det är vad jag tycker

Har ingen aning än om någonting känns det som....
    Trodde jag skulle veta vad för slags klänning jag ville ha med tanke på att jag gått som modell på bröllopsmässor i 5 år nu- men icke!!!

Det enda jag vet är att jag inte vill ha som "alla andra".
    Vill ha något utöver det vanliga, samma med bukett.
    Vill inte ha en typisk brudbukett.
    Min mamma kommer att göra buketten, så det blir väl till att hitta någon bra modell som jag kan tänka mig.

Lite info om vårt bröllop:
    Jag sjunger själv på mycket bröllop och dop m.m, så jag har lite "gamla skulder" att ta fram.
    Sjöng på min sminkös dop/bröllop, så det får jag gratis, likadant med min frisör- som även är en väldigt nära vän.

Sen har min mamma jobbat som florist, samt en av mina närmaste vänner- så de ska göra brudbuketten samt tärnbukett, korsage m.m

Till utgångsmarsch funderar vi som sagt var på ABBA:s Arriwal, med min shöwgrupp som sjunger, gärna utspridda i bänkarna.

Till brudvals ska vi ha en sång som en av våra kompisar skrivit till en kommande skiva, fast vi måste ju fråGa honom först

Ang. inbjudningskort så gör vi egna, handlade i lördags.

Så, det var lite om våra planer, kommer mera

imittesse- jättevacker klänning och absolut ingen fara med urringningen. Går ju som sagt var om du vill säkert att lägga in lite tyg som någon skrev, eller ett smycke?
    Fast jag tycker det är ok som det är.

Nu ska jag ta med sonen på en promenad.
    Kram kram

Tror nog att du måste byta, svårt annars om de begär id och det står 2 olika namn. -tyvärr

Hur gör ni med sånghäfte? Gör ni det själva, eller lejer ni bort det? Och i vilket program ifall ni gör det själva?

Känner att jag måste börja ta tag i vissa delar snart, vill inte stå med allt kvar när det närmar sig

Nalle puh- ok..
    Vi har inget värdpar, och samtidigt känner jag nog att jag vill göra det själv. Har så många idéer. Det värsta är dock att jag är så dålig på att få till det som jag vill, inte så haj på datorer på de viset.
    Men jag får väl börja snart, och se till att öva

Jag vill också gå ner mina sista grav.kilon, jobbar för fullt på det.

Har börjat med inbjudningarna idag, går upp och ner, men det är kul.
    Imorgon kommer en kompis och hjälper mig skriva alla adresser, hon är superduktig på sånt.
    Håller även på med sånghäftet, och där fick jag länk av samma kompis till en bra hemsida som jag ville dela med mig av:
    hem.bredband.net/narnia/
    Lite roliga bilder m.m att klistra in.

Kram

Tx2 skrev 2008-09-30 08:00:39 följande:
    kärleken förde oss samman: länken är numera sparad som favorit.
    Vad kul att du gillade den

Vi ska inte ha någon fotograf, har en nära vän som är superduktig som ska få ta våra kort.
Svar på tråden Maj 2009