Maj 2009
Jag ska också gifta mig den 23 maj! Ute i skogen i Blekinge.
Bra att ni skrev när ni hade tänkt skicka ut inbjudningarna men när ska sista osa vara? Om jag skickar ut dem i jan/feb ska de ge svar senast mars eller?
Jag ska också gifta mig den 23 maj! Ute i skogen i Blekinge.
Bra att ni skrev när ni hade tänkt skicka ut inbjudningarna men när ska sista osa vara? Om jag skickar ut dem i jan/feb ska de ge svar senast mars eller?
Jag har kanske en unik situation. JAg och min blivande är inte med i svenska kyrkan men har varit. Vår präst som komfimerade(?!) oss kommer att viga oss iallafall ute i naturen. OCh han är glad för detta. Har är helt införståd om att jag inte vill ha något med gud eller jesus under vigslen. Självklart så kan du ha vilka sånger du vill karni5. Låt inte någon bestämma över sånger eller om ni vill ha någon solist.
Därför denna präst en helt underbar människa. Han är pensionerad nu (ibland vill han gå in och "jobba". En hel by stängdes av när han gick i pension. Alla har så många historier om honom vid tex skolavslutningar när han gick in med en papperspåse över huvudet. Även om vi inte har setts på många år så blev han överlycklig över att få viga oss. Det finns inte många som har den kännslan till ett par som ska vigas.
Märkligt det här med drömmar. Jag hade tänkt att ligga lite lågt med bröllosplanering folkt tycker att jag bara har bröllop i huvudet. Men dessa mardrömmar om bröllopet kommer istället! Så jag försöker tänka på bröllopet tyst istället. Förutom med svärfar! Han är verkligen intresserad av detta. Var så positiv direkt efter att vi berättade att vi skulle gifta oss. Annat var det med svärmor... Hon dissar allt! Val av frisyr, matförslag och inte minst klänningen!
Ja jag längtar också till bröllopet! Men måste erkänna att jah älskar all planering och att sitta och spåna efter ideer. Har bröjat vika askarna nu. Gode gud vilket jobb! Är så glad att mamma sa till mig att börja nu. Mina fingrar är helt papperskurna....Men men det är jag själv som vill ha det.
Vi har både värdpar och toasmaster. Men all planering sköter jag själv. Den stora prövningen blir på bröllopsdagen är att slappna av och lita på människorna man har bett att hjälpa till. Jag vet att de är sreiösa men har ändå svårt att släppa.
Jag har en undran. Min svärmor tycker att vi ska ha efterätt typ glass efter buffen (vi ska inte ha förrätt)eftersom det dröjer ganska länge till tårtan men tycker ni att det blir lite för mycket kaka på kaka?
oj vilka ideér ni har! Jag har inte hittat en enda sång! men nu blir det extra planering. Jag fick ett förslag om bröllopsvisan från filmen Trolltyg i tomteskogen. Viglsen är den svåraste biten tycker jag. Ska ha det ute i skogen. Jag har två tärnor som symboliserar luft och vatten och två bm som är eld och jord. Ska sedan utforma vigslen efter detta utan att får gästerna olustiga med denna vigsel.
Jag börjar känna lite panik även om det är åtta månader kvar. Inatt så ändrade jag bordsdekorationen totalt! Vaknade mitt i natten över hur fult mitt "gamla" val är. Men blev ändå nöjd över det nya.
Min mamma har beställt papper till inbjudningskorten som vi ska göra själva. Men vet inte hur texten ska vara. Hur gör nì? Kommer gästerna att uppskatta egengjorda inbjudningskort?
Bruduppsättningen är bestämd men vet inte vem som ska göra den. Är det vanligt att frisören gör make med lr?
Till dukningen så ska va ha en pappersduk som är som ett fint tyg. Eftersom borden kommer bara vara framme vid maten.
Hemliga arne- Gör det ni tycker känns bäst. Jag tror inte att det blir så rörigt med så många gäster. Men får kanske tänka att placera ut lite stolar så om någon är trött i benen. Och varför inte ha en liten tipsrunda om er själva? Då vet också gästerna vad de ska göra. Stämningen blir bättre och gästerna får kontakt med varandra.
Som både ingåns och utgångsmarsch så ska min svärfar spela på dragspel. Man känner sig hemma och avslappnad när man har han spela. Vilka låtar vet vi inte riktigt ännu men vi får se. Att planera vigslen och jobbigare än vad jag trodde från början. Det är en sådan pass viktigt bit eftersom den förändrar våra liv.
Jag bor i blekinge där det inte finns så många bröllopsbutiker i närheten. En har sin butik i sitt hem där man ska boka tid för att träffas. Har försökt länge nu att kunna kontakta henne men är helt omöjligt! Vill börja prova klänningar nu. Men kännslan dämpas lite när det bra finns en butik någolunda nära som man kan prova i.
Sånghäfterna har jag knappt tänkt på! Undrar hur mycket det kostar att beställa från något tryckeri?
Jag har funderat att åka iväg med älsklingen men varken han heller jag vill att han ska se klänningen innan. Och jag är för feg för att beställa klänning från nätet.