Inlägg från: Nocia |Visa alla inlägg
  • Nocia

Maj 2009

Hej! Vi ska gifta oss 22/5 2009, kanske man får hänga med i eran tråd?

Ang barn så kan man väl skriva i inbjudan nånting typ : efteråt är alla vuxna välkomna....
    Vi kommer att ha runt 20 barn på festen, men det blir så naturligt eftersom vi själva har barn. Skulle vi inte ha haft eller våra syskon och vänner hade vi nog valt barnfritt.

• Nocia

Vi ska ha storband! Det kommer bli hur häftigt som helst! Sen när de har spelat klart ska vi helt enkelt spela musik från ipoden. Då får vi ju verkligen våra favoriter. Dessutom är min sambo och typ alla våra vänner och syskon musiker så det kommer att finnas instrument och utrustning för att spela lite för den som vill.

IMittEsse: Jag tyckte att din klänning var jättefin, inte slampig eller så. Men som missbilly skrev så ska ju DU känna dig bekväm. Känn dig för, det kanske känns bättre när du vant dig. Fråga din mamma eller sambo vad de tycker, bra med några som känner dig.

• Nocia

Vi kommer att trycka inbjudningskorten, men det är mest för att ingen av oss är så pysslig och sambon jobbar med layout och design.
    Men jag är övertygad om att de allra flesta uppskattar egengjorda inbjudningskort.

Ang. dukning så insåg jag igåe att jag var tvungen att ändra min dukning. Vi skulle ha bruna dukar och cerise löpare, men det blir alldeles för dyrt. Som billigast 75 kr per duk (för den bruna) och vi behöver 20 dukar. tycker det är för mycket pengar. För det tillkommer ju för löparna, ljus och blommor. Att sy egna blir ju också dyrt, behöver ca 50 meter tyg...och tar tid...
    Sista alternativet är pappersduk som känns lite som tyg. Är lite billigare men fortfarande för dyrt. Hmm.. måste tänka om...

• Nocia

Jag tänkte köpa Ikeas vita lakan och sedan färga, men de innehåller så mycket polyester att resultatet kommer att bli typ ljusbrunt och det är ju inte så kul om det är mörkbrunt man vill ha... Om ni ska ha ikeas billiga lakan så bör borden inte vara träfärgade. Lakanen är nämligen rätt så tunna.

Men vita pappersdukar funkar ju också. Herregud, det är ju bara dukar som ska vara där under middagen, sen ska ju borden bort. Frågan vi ställer oss själva är vad det är värt att ha "önskedukningen" i ett par timmar...? Är det bättre att lägga pengarna på tex maten eller drycken?

Varför vi har börjat redan nu att fundera på dukning är för att kunna köpa lite allt eftersom.

• Nocia

Vi har tänkt ha buffé. Vill inte ha traditionell trerätters med servitörer som springer omkring.
    JAg och min sambo har kommit på att det är jättemycket traditioner kring bröllop som vi inte gillar, eller rättare sagt, inte är VI. Så vi har bestämt oss för att göra detta bröllop exakt som vi vill ha det, hur "det brukar vara" eller hur traditionerna är struntar vi fullkomligt i.
    - Vi ska inte ha bordsplacering
    -Ha våra bästa vänner bredvid oss vid honnörsbordet
    -Inte ha allsång, lekar eller annat "skoj"
    -Jag ska (i nuläget iaf) inte ha någon brudbukett

Inget fel på ovanstående, kul om man guillar det, men eftersom det är vår (läs min) dag är det vi (läs jag) som bestämmer!

• Nocia

En kompis till oss som violinist ska komponera ingångsmusiken, han kanske ska göra utgången också. Spelas på en eller två fioler. Känns riktigt kul.

Nu i helgen ska vi åka till mina föräldrar och då ska min sambo be min pappa om min hand. Tyckte det var ett kul sätt att berätta att vi ska gifta oss. Mina föräldrar och syskon bor 35 mil bort så vi träffas inte så ofta, så jag har verkligen fått bita mig i tungan för att inte berätta för mamma. Men nu ska det bli kul att se reaktionerna. En av mina systrar vet och häromdagen hade mamma sagt att hon trodde att ingen av hennes barn nånsin kommer gifta sig. " ja, sa hon, och Emma (det är jag) är ju inte ens förlovad..." Ha ha, hon skulle bara veta!
    Vi har inte köpt ringar än för vi håller på att gå ner i vikt och tror att ringarna kommer att vara för stora till våren.

Svar på tråden Maj 2009