Inlägg från: csn83 |Visa alla inlägg
  • csn83

Maj 2009

Vi har också bestämt oss för maj. Vi siktar på 23/5, men har inte fått datumet helt beskräftat för festlokalen.

Vad långt alla har kommit i sin planering! Nu blir jag nästan lite stressad .

Vi har:

- Bokat kyrka
    - Preliminärbokat festlokal
    - Valt bestman och tärna

Sedan finns det ungefär 100 idéer i mitt huvud som inte har fått komma fram riktigt än...

• csn83

Vi verkar inte ha riktigt så svåra problem med gästlistan som en del av er andra. Min sambo har extremt liten släkt, förutom föräldrar och en syster är det bara farmor och farfar och en farbror. Min släkt är heller inte så stor, 18 personer plus föräldrar och en bror. Då har jag dragit gränsen vid kusiner och deras barn. Förutom dessa skrev vi ner alla vänner vi ville brjuda och du hamnade vi på ganska precis 50 pesoner, vilket vi tyckte var ganska lagom. Då har vi inte behövt välja bort någon.

Jag känner att jag vill komma igång lite mer med planeringen nu. Ni andra verkar ha kommit så långt.
    Kyrkan är bokad och festlokalen också. Vi har skissat på vårt vigselprogram (vi ska ha en personlig vigselceremoni) och börjat fundera på vem som kan spela och sjunga i krykan. Vi har valt bestman och tärnor och funderat en del över värdpar. Dessutom har vi bokat ett par trubadurer som ska spela efter middagen på festen.

Nu känner jag att jag måste bestämma färgtema för att komma vidare och börja skissa på inbjudningar m.m(jag jobbar med layout så jag ska göra mina själv). Jag har inte varit och kollat på klänning eller ring än. Det kanske börjar bli dags?

Vad har ni andra för färgtema på ert bröllop?

• csn83

Det låter fint. Jag har egentligen två förlag men jag kan inte välja. den ena är lila och vitt och det andra är limegrönt coh vitt. Det lutar lite mer åt limegrönt och vitt just nu för det känns väldigt vårigt och fint, men lila är kanske egentligen mer mig för det är en färg som jag alltid har gillat väldigt mycket...hmm...svårt val..

• csn83

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    soon and very soon
    montpellier
    anja1661

16/5
    artist
    Tjolinti
    Skåne09
    sweetsun

23/5
    missbilly
    fröken sjunfors
    Leeeloo
    skruttgumma
    csn83

30/5
    blivande fru westman
    mammahjärtat
    efternamnsbyte
    lilla fröken fräken
    helle78

• csn83

Var ett tag sedan jag kikade in här på forumet så jag hade mycket läsning att ta igen . Intressant att läsa diksussionerna här om exakt samma saker som jag själv just nu funderar på.

Här går det lite sakta framåt med planerandet. Kyrka och festlokal ahde vi inbokat sedan tidigare. Nu har vi även bokat in två trubadurer som ska spela på festen. De spelar all möjlig musik så det ska nog pasa alla smaker och få fart på festen. Hur har ni tänkt er musik/underhållning på festen?

Sen har jag bestämt färgtema: limegrönt och vitt (känns vårigt och fräscht).

Och det som gör mig mest glad av allt är nog att jag har pratat med min gamla gitarrlärare (det är 5 år sedan jag slutatde hos honom). Han är en grymt duktig gitarrist och han kommer att spela på vigseln.

Just nu har vi precis börjat titta på maten. Vi ska ha catering och har börjat kolla på lite olika alternativ. Vad kostar er mat?

• csn83

Nalle Puh 40: Vi har inte bestämt vilka rätter vi vill ha alls. Där har vi inga idér elelr tankar sedan innan. De cateringföretag som vi har kikat på har olika rätter som man får välja från, så när vi väl har valt varifrån vi ska köpa maten så tar vi nog de rätter som vi tycker verkar godast. Vi funderar lite på att göra förrätt och eftersätt själva, men vi vet inte än...

Svar på tråden Maj 2009