Vi verkar inte ha riktigt så svåra problem med gästlistan som en del av er andra. Min sambo har extremt liten släkt, förutom föräldrar och en syster är det bara farmor och farfar och en farbror. Min släkt är heller inte så stor, 18 personer plus föräldrar och en bror. Då har jag dragit gränsen vid kusiner och deras barn. Förutom dessa skrev vi ner alla vänner vi ville brjuda och du hamnade vi på ganska precis 50 pesoner, vilket vi tyckte var ganska lagom. Då har vi inte behövt välja bort någon.
Jag känner att jag vill komma igång lite mer med planeringen nu. Ni andra verkar ha kommit så långt.
Kyrkan är bokad och festlokalen också. Vi har skissat på vårt vigselprogram (vi ska ha en personlig vigselceremoni) och börjat fundera på vem som kan spela och sjunga i krykan. Vi har valt bestman och tärnor och funderat en del över värdpar. Dessutom har vi bokat ett par trubadurer som ska spela efter middagen på festen.
Nu känner jag att jag måste bestämma färgtema för att komma vidare och börja skissa på inbjudningar m.m(jag jobbar med layout så jag ska göra mina själv). Jag har inte varit och kollat på klänning eller ring än. Det kanske börjar bli dags?
Vad har ni andra för färgtema på ert bröllop?