Inlägg från: Myrmor |Visa alla inlägg
  • Myrmor

Maj 2009

Maj-bröllop 2009:

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    soon and very soon
    montpellier

16/5
    artist

23/5
    missbilly
    fröken sjunfors

• Myrmor

musiken är det vi har svårast med. Tycker det är rent hopplöst att välja vilken av alla låtar och sjungande vänner man ska välja. Jobbar ju själv som sångerska, och då blir man lätt kräsen eftersom man har "sjungit sig trött på" många låtar på bröllop, eller hört andra "sjunga sönder" dem..

• Myrmor

Absolut! Vi bollar vidare på nästa fika!

Tx2 skrev 2008-08-22 13:06:28 följande:
    Vad bra, då kan du sjunga på mitt bröllop! El så kan jag få bolla låtval med dig i alla fall el så kan du kanske tipsa om andra som kan sjunga. Kanske servera oxå? Påminn mig om två veckor när vi ses
  • Myrmor

Såklart! Här är länken till fikalistan!
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3014986.html

skruttgumma skrev 2008-08-22 19:00:32 följande:
    Fikar ni Kungälvstjejer? Får man bjuda in sig själv isf?Vi funderar oxå på musik.. Eller jag rättare sagt.. Jag tycker Shirley Clamps "Att älska dig" är helt perfekt text, den stämmer så in på oss. Men vill ha den långsammare..M2b vill ha "nu du kärring" med Björn Rosenström Sweetsun: Vart ligger det valvet? Hur många fick plats att sitta där tror du? När jag pratade med hon Lena så sa hon att det var ca 30 personer på alla ställen utom om man valde borggården..
  • Myrmor

Vi kommer ha kombinerade vigsel- och festprogram (har allt i samma lokaler) som vi gör själva.Utan allsånger, med lite smått och gott. Hur vi träffades, meny, vigselprogram, info om gästerna, bröllopsbingo osv. Mest för att OM man skulle totalmissa någonstans med placeringen vet jag av erfarenhet att häftena är GULD värda för att ha något att sysselsätta sig med .

• Myrmor

Nu har jag lagt ut vår bröllopssida för allmän beskådning . Känns stort.. nu kan vänner och släktingar hitta oss, finns på min sida om någon vill se!

• Myrmor

Det är så himla olika hur strikta olika församlingar är, vissa ruckar på traditionerna, andra tillåter inte ens solosång. Två psalmer är nästan alltid minimum dock, eftersom det finns en gudstjänstordning man följer, fader vår, bön och välsignelsen är också moment som är "obligatoriska". Man har i verkligheten väldigt lite att säga till om som brudpar vid en kyrklig vigsel. Det enda är vilka psalmer och bibelord man önskar (även där finns det restriktioner) och ev vilka solosånger, in respektive utmarsch och dikter man vill ha.

karni5 skrev 2008-08-27 10:39:06 följande:
    Inget fel på borgligt! Jag tyckte bara att det var lite plumpt sagt av kantorn. Typ passar det inte så gift er borgligt. Och givetvis ska jag ha någon psalm men det verkade på honom som allt annat än högkristlig vigsel inte kunde komma på tal! Jag tycker bara att man själv kan få välja tex Änglagård som ingångsmusik på orgel, tex den blomstertid nu kommer som psalm och sedan två solosånger. Ev utgångsmusik Love and marriage av Frank Sinatra för att lätta upp denna högtidstund lite. Det var ju inte frågan om några jättekonstiga sånger!
  • Myrmor

Vi med.. och för att min blivande är väldigt skeptisk till kyrka och religion!

SweetSun skrev 2008-08-27 10:51:08 följande:
    det är stooor anledning till varför vi har borgerligt, då får man välja ALLT man vill ha själv!
  • Myrmor

Vi kommer nog ha en hel del musik, typ 2-3 sånger plus ingång och utgång, eftersom det är viktigt för oss båda! Sen textläsning och löften.

Tx2: Får man fråga vad sångerskan heter? Nån man känner kanske?

• Myrmor

Va kul!! Passar den?

SweetSun skrev 2008-09-11 18:04:25 följande:
    jag fick hem klänningen idag
  • Myrmor

Vi har inte ens orkat sätta oss med listan igen.. har 122 namn på den nu och förstår inte hur vi ska kunna skära bort en enda en..

• Myrmor

Vi kommer ha barnfritt (förutom ev ammande bebisar) på festen. Anders syster är 16, och är den enda under 18. Vår dotter på ett år är med under vigseln, och får åka till sin barnvakt sen. Tror att både jag och mannen slappnar av bättre på festen då.

• Myrmor

Om du är kär i klänningen tycker jag att du ska köpa den. Du kan ju sälja den för 2000 kr sedan så har du inte lagt ut mer än 2000 kr i slutändan

Lilla Fröken Fräken skrev 2008-09-17 21:08:14 följande:

Vi kommer troligen bara att ha min m2b:s kusiner med på festen, de är 13 o 9 år, annars inga barn. Eventuellt om det är någon liten knodd som ammas så är de självklart välkomna, är ju inte helt klart ännu om det kommer att dyka upp några sådana små hos vänner o bekanta!Jag var o provade klänningar med min syster (tillika tärna) som smakråd i går och i förrgår. Hittade en superfin som jag inte alls trodde var något för mig, men när den väl kom på var den klockren! Nu vet jag inte hur jag ska göra: passa på att köpa den nu på rean för ca 4000 kr, eller beställa en klänning från kina (som jag ju tyvärr inte vet hur den passar, eller om modellen passar mig...)för ca 2000kr. Hmmm ... blev nog mer förälskad än väntat i den som jag provade...
  • Myrmor

Den är inte alls slampig!!! Omm farmor tycker det kan du skylla på hennes dåliga syn .Vill ha en likadan typ, vart beställde du din och vad hette den?

IMittEsse skrev 2008-09-19 15:59:44 följande:
    Mycket klänningspyssel nu ser jag! Jag har fått hem min kinaklänning och den sitter fantastiskt bra och är hur fin som helst, MEN... idag när jag provade den i min ensamhet blev jag orolig för att den är för slampig... Den är riktigt djupt V-ringad både fram och bak och i ryggen är det superfint, inget slampigt med det, men framtill... Uääh, känns ju helt fel med djuuup urringning och brudklänning! Vad ska farmor säga...? Vad tycker ni? Nu är det ju så himla vanligt med axelbandslösa klänningar och de sitter ju oftast ganska högt och bra. Har ni valt bort djupa urringningar?
Svar på tråden Maj 2009