Maj 2009
Maj-bröllop 2009:
2/5
förstagångsbrud
Tx2
9/5
soon and very soon
montpellier
16/5
artist
23/5
missbilly
fröken sjunfors
Maj-bröllop 2009:
2/5
förstagångsbrud
Tx2
9/5
soon and very soon
montpellier
16/5
artist
23/5
missbilly
fröken sjunfors
musiken är det vi har svårast med. Tycker det är rent hopplöst att välja vilken av alla låtar och sjungande vänner man ska välja. Jobbar ju själv som sångerska, och då blir man lätt kräsen eftersom man har "sjungit sig trött på" många låtar på bröllop, eller hört andra "sjunga sönder" dem..
Absolut! Vi bollar vidare på nästa fika!
Såklart! Här är länken till fikalistan!
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3014986.html
Vi kommer ha kombinerade vigsel- och festprogram (har allt i samma lokaler) som vi gör själva.Utan allsånger, med lite smått och gott. Hur vi träffades, meny, vigselprogram, info om gästerna, bröllopsbingo osv. Mest för att OM man skulle totalmissa någonstans med placeringen vet jag av erfarenhet att häftena är GULD värda för att ha något att sysselsätta sig med .
Nu har jag lagt ut vår bröllopssida för allmän beskådning . Känns stort.. nu kan vänner och släktingar hitta oss, finns på min sida om någon vill se!
Det är så himla olika hur strikta olika församlingar är, vissa ruckar på traditionerna, andra tillåter inte ens solosång. Två psalmer är nästan alltid minimum dock, eftersom det finns en gudstjänstordning man följer, fader vår, bön och välsignelsen är också moment som är "obligatoriska". Man har i verkligheten väldigt lite att säga till om som brudpar vid en kyrklig vigsel. Det enda är vilka psalmer och bibelord man önskar (även där finns det restriktioner) och ev vilka solosånger, in respektive utmarsch och dikter man vill ha.
Vi med.. och för att min blivande är väldigt skeptisk till kyrka och religion!
Vi kommer nog ha en hel del musik, typ 2-3 sånger plus ingång och utgång, eftersom det är viktigt för oss båda! Sen textläsning och löften.
Tx2: Får man fråga vad sångerskan heter? Nån man känner kanske?
Va kul!! Passar den?
Vi har inte ens orkat sätta oss med listan igen.. har 122 namn på den nu och förstår inte hur vi ska kunna skära bort en enda en..
Vi kommer ha barnfritt (förutom ev ammande bebisar) på festen. Anders syster är 16, och är den enda under 18. Vår dotter på ett år är med under vigseln, och får åka till sin barnvakt sen. Tror att både jag och mannen slappnar av bättre på festen då.
Om du är kär i klänningen tycker jag att du ska köpa den. Du kan ju sälja den för 2000 kr sedan så har du inte lagt ut mer än 2000 kr i slutändan
Lilla Fröken Fräken skrev 2008-09-17 21:08:14 följande:
Den är inte alls slampig!!! Omm farmor tycker det kan du skylla på hennes dåliga syn .Vill ha en likadan typ, vart beställde du din och vad hette den?
Någon av vilka?