Inlägg från: missbilly |Visa alla inlägg
  • missbilly

Maj 2009

Jag hade en mardröm inatt...
    I drömmen så var jag i en bröllopsbutik o kollade på klänningar när jag överhör min sambo prata med sin bror.
    Jupp.... han hade minsam planerat hur han skulle gå in i kyrkan. Han skulle ha långt hemskt "hårdrocks" hår och gå in i läderbyxor spelandes guitar hero!!!
    O jag grinade o grinade i drömmen för att han skulle förstöra allt det fina med vårat bröllop!! När han märkte att jag grät sa han bara "det är lika min dag som din!"
    Hade panik när jag vaknade innan jag fattade att det var en dröm!
    hahahah

• missbilly

IMittEsse: Klart du får haka på! Bara kul med mer folk! =)
    23 som gäller här oxå!
    Hur långt har du/ni kommit i planeringen då?

fröken sjunfors: Grattis till huset =) Det är såå kul/skönt att bo i hus... i alla fall när man har nästan helt färdigrenoverat!! =)

förstagångsbrud: Åhh va kul! Ett steg närmare!

• missbilly

IMittEsse: Har inte kommit långt alls då min blivande inte är så intresserad av planering... han tycker det räcker att börja planera 3 månader innan!
    Har i alla fall bokat kyrkan och präst... så mycket mer har jag inte gjort.
    Har börjat spåna på gästlista men har väl samma problem som många andra.... om man ska bjuda de där släktingarna man inte har nån kontakt med bara för att de "borde" bjudas eller om man ska strunta i dem.
    Sen har jag massa funderingar på färger o så men har inte tagit upp det med sambon än.

Hoppas verkligen inte att det kommer regna på våran dag!! Har i alla fall beställt strålande sol och varma vindar!

• missbilly

Nalle Puh 40: Jag längtar oxå en massa!!!!
    Fast mest längtar jag nog tills min blivande man inser att han borde börja intressera sig o inse att man behöver mer tid än 3 månader på sig att planera!!!!!

LillEm: Oj!! Du har ju nästan allt klart låter det som!

• missbilly

LillEm: Skönt att ha så mycket klart!!
    Önskar att jag hade mer klart men men... svårt när man inte känner riktigt intresse från sambon

• missbilly

Ja visst är det tråkigt när man inte får nån respons från familjen.

Tacka vet jag en av mina bästa vänner!! Hon blev så glad så hon började gråta!!!
    Hon likasom jag är en obotlig romantiker!

• missbilly

Välkomna alla nya!
    Här är fortfarande inte mycket bestämt.
    Har bokat kyrka och präst
    Det är det enda som är klart.
    Har försökt köra på samma metod som skruttgumma och inte prata för mycket med min sambo om bröllopet för att få han lite mer intresserad, men han har inte tagit upp det en enda gång
    Blir ledsen eftersom jag vill att han ska se fram emot det lika mycket som mig!

• missbilly

Skruttgumma: Varför är våra karlar så oromantiska då???
    Visst... min har väl ljusa stunder men de är på took för få!

Jag har verkligen ansträngt mig nu att inte prata bröllop med han de senaste veckorna. Men nu måste jag prata med han och bestämma färger o så i alla fall, så att jag kan börja planera dukning och inbjudningar mm.

• missbilly

Ska försöka ta upp färgtemat ikväll och se om ja får nått svar!
    Men har en känsla att han är för trött för att prata om det då han jobbar 9-21 idag :-S
    Får se hur det går... verkar han allt för slut väntar jag nog med den diskutionen!!

• missbilly

Jag har sjungit på min faster och min kusins bröllop och dop mm men jag känner att jag ALDRIG skulle sjunga på mitt eget!
    Mycket för att jag blir sååå nervös när jag sjunger inför folk och jag tror jag kommer vara tillräckligt nervös ändå!

• missbilly

Jo jag har oxå varit med på alla skolavslutningar och luciatåg o sånt + dop, bröllop, revyer mm men det verkar som jag bara blir mer o mer nervös för varje år.
    Det går bra när jag inte sjunger solo men när jag blir ensam är det bendarr !!!

• missbilly

Skriver in havsro

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    ElinPierre
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti
    Havsro

22/5
    LillEm

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma
    Skille
    Bröllop år 2010

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    karni5

• missbilly

Pratade lite färgtema igår med sambon.
    Svart o vitt svarade han kort...
    Jätte bra tyckte jag o sa att jag tänkt at vi ska ha svart vitt och vinrött.
    -Vinrött svara han... sen sa han lila
    Men hann inte klar med den diskutionen så om det blir vinrött eller lila är inte bestämt än!
    Men blev förvånad att han sa lila!!!!
    O så vill han ju ha hårdrocksband på bröllopet... det tycker ju inte jag passar in riktigt!!
    Men i kyrkan ville han ha fioler
    Får se vad vi kommer fram till... ska försöka sätta mig ner med honom och se om vi kan komma fram till nått.

• missbilly

Tx2: En låt eller så skulle jag kunna gå med på... men inte en hel fest kväll med hårdrock...
    Jag vill ju att det ska gå o dansa och kan du tänka dig att dansa bröllopsvalsen till ett hårdrocksband?? Det kan inte jag i alla fall!

IMittEsse: Tycker den är fin men förstår vad du menar med klyftan! Du ska tänka på att du ska känna dig bekväm, inte vad andra tycker!! Det är DIN dag.

• missbilly

IMittEsse: Jätte fint!! Absolut inte slampigt

• missbilly

IMittEsse: Nothing else matters kan jag tänka mig för det är ju ändå en ballad!!! Men det är nog inte det sambon är ute efter! Tänk dig mer headbangar rock.

• missbilly

Jag vill ha blandat med musik... visst kan jag tänka mig att vi har lite hårdrock för sambons skulle men inte en hel kväll... då kommer jag ha sån huvudvärk innan kvällen är slut så natten förmodligen inte alls blir så mysig som den borde bli.
    Att vi ska ha liveband är självklart men jag vill ha några som kan spela varierad musik!

• missbilly

Moninan: Vi ska oxå ha egengjorda inbjudningar.
    Vi har inte ens börjat med dekorationer och sånt än!

Hemliga arne: Du har gott om tid egentligen men vet hur du känner. Jag har bara kyrka bokad än, inget annat klart!
    Men många som har kommit väldigt långt i planeringen!

• missbilly

Nocia: Ja dukar blir väldigt dyrt! Jag ska nog kolla om man kan låna/hyra vita dukar som täcker hela borden och sen köra med tapet i mitten av bordet tror jag. Men har inget planerat än... bara tankar.

• missbilly

Här är en till som ska ner i vikt... har ca 4 gravkilon kvar men vill ner 8-10 kg totalt.
    Tyvärr får jag inte börja på nån diet än eftersom jag ammar och ska väl göra ett tag till eftersom sonen bara är snart 4 månader.
    Men kommer väl beställa klänning efter nyår nångång och hoppas på att jag gått ner det mesta då även utan diet.
    Har slutat nästan helt med godis nu i veckan. Det enda jag ska få äta är mörk choklad nångång ibland så förhoppningsvis kan jag tappa några kilon på det!
    Så ska jag försöka komma igång med nån träning tänkte jag.

Svar på tråden Maj 2009