Inlägg från: skruttgumma |Visa alla inlägg
  • skruttgumma

Maj 2009

Ja, våra kompisar har iaf blivit jätteglada.
    Min m2b´s best mans fru blev så till sig så hon glömde bröden i ugnen

Men håller med er om att man inte hade klarat sig utan er här på BT. Det är så skönt att ha likasinnade att prata med..

Men en sak: alla som har gift sig eller varit med och planerat ett bröllop ganska nyligen har faktiskt tyckt att vi kommer få det stressigt när vi bestämt ett datum mindre än ett år från förlovningen. Sagt till oss att snabba oss med bokningar om vi ska få det vi vill ha osv.

Så jag tror inte att vi är ute i så god tid, tror bara andra har dålig koll på hur mycket som måste klaffa.
    Iaf intalar jag mig själv det

• skruttgumma

Tx2: Vad blev det för festlokal för er?

Vi gifter oss 23 maj. Nu när jag läser om alla som inte berättar för nån innan de skickat ut inbjudningarna så ångrar jag att inte vi gjorde så, det hade varit kul..
    Jag tror jag sms:ade de flesta av mina kompisar på vägen hem från resan vi var på när m2b friade, så bra är jag på att vara tyst.

Egentligen skulle vi inte behöva inbjudningar eftersom alla vetnär, var och hurs, men får väl sluta prata om det nu så hinner de kanske glömma..
    Festlokal har ändrats ett par gånger iaf..

Har hittat drömklänningen tre gånger, så misstänker att jag kommer att hinna göra det fler gånger innan det är dags.

Annars har vi bokat vigselplats och vigselförrättare, vi har fått ja från best man, tärnor, toastmadame, presentansvarig och värd(par).
    En kompis till mig ska vara solist och en annan kompis ska göra tårtan om vi ska hyra lokal där man har med egen mat. Två kompisar till m2b ska vara bartendrar.

Budgeten är så gott som klar, men det mesta ligger bara färdigt i huvudet än så länge.
    Har tänkt skicka ut inbjudningar i februari och efter det blir det väl mer fart på planeringen och spikat saker och så.

Min m2b är mer intresserad nu när jag slutat tjata om det 25 timmar om dygnet

• skruttgumma

Sweetsun: Tur du fick den i tid så du hinner sy in den.
    Hade du lämnat dina mått eller valde du stl 16?

Tx2: Vi ska nog vara på Kvarnstallet istället och ta deras mat och så. Har pratat med ägaren och det skulle landa på ungefär samma pris som om vi hyrde lokal och köpte mat och alkohol och dekorationer själva. Skönt att de tar hand om allt oxå.
    Men vi hinner säkert ändra oss flera gånger innan det är dags

Jag vill oxå köpa min klänning NU, men ska ju gå ner de där kilona först. Var ju och provade klänning med syrran förra helgen, det var helt fantastiskt. Ska nog göra det fler gånger bara för att det var kul

• skruttgumma

Haha, ja det får man..
    Speciellt om det är några du bjuder av "tvång" eller "pliktkänsla".
    Själv kan jag känna så bara för att det inte gör nåt om det blir ett par kuvert mindre vid maten..

• skruttgumma

Lite som hos oss då. M2b har massa fastrar och mostrar och morbröder och alla är såklart gifta, alla har barn som har respektive, vissa är omgifta med nya familjer och fler barn och respektive.. Ja, det blir en del.

Min släkt är mamma, pappa, syster med sambo och bror med flickvän.
    Sen ska jag bjuda mammas närmsta släktingar plus deras 2 söner med fruar.
    Pappas släkt har jag inte träffat sen farmors begravning 2002, och pratade inte med dem då heller.

Däremot har jag många vänner, så vi har lika månag gäster från bådas sida.

Var har ni dragit gränsen?

Har en barndomskompis som varit som en bror för mig sen jag var 3 år, men på sista tiden har vi knappt umgåtts alls, träffas bara via gemensamma vänner. Fast jag var på hans 30årsfest i våras. Ska jag bjuda honom på mitt bröllop eller räcker det om jag bjuder honom på min 30årfest nästa höst?
    Om jag bjuder honom och hans flickvän så är det bara för att det känns som jag borde plus att han är vän med mitt ex vänner och jag vill inte att de ska få ännu en anledning att prata om mig...

• skruttgumma

missbilly: min m2b har heller inte tagit upp det själv, men han vänder inte taggarna utåt med en gång jag nämner det, utan lyssnar och kan komma med kommentarer.. Det är en framgång för mig..

Fortfarande är det bara jag som längtar och längtar..
    Igår spelade jag en sång för honom som jag vill ha "Du är allt" med Sonja Aldén, och tog fram texten och allt, och jag blev helt helt sentimental.

Han sa (visserligen på skämt):"Måste vi ha såna romantiska sånger? Kan vi inte ha "nu du kärring" med Björn Rosenström."

Så.. det är nog långt till tårar av rörelse där... tyvärr..
    Jag får vara glad för den lilla framgång jag får..

• skruttgumma

Jag ska gå igenom fina sånger med min solist, så kan jag återkomma när vi hittat nåt bra

Jag har oxå börjat kräva lite svar från min m2b nu.
    Bl.a. just om färgtemat. Vill att han ska vara med och bestämma för att jag ska kunna fixa med inbjudningarna.
    Mens en kom jag på att jag inte tycker att det spelar så jättestor roll. Jag kommer att köpa papper till inbjudningarna som jag tycker är snyggt.

Sen så var vi och tittade på den resturangen som jag ville ha. (Tillsammans, så det tar sig) Sambon blev helt kär i den oxå, och vi sa att så som det var dukat där då var så himla fint. Det skulle bara bli plottrigt om vi började lägga till massa bordsdekorationer. Så då försvann pressen över färgtemat där oxå.

Så nu är det bara mina blommor, tärnornas klänningar och killarnas slipsar som vi ska bestämma om det ska vara rött eller rosa. Men det lutar åt rosa, för dotterns brudnäbbsklänning är rosa, och den är redan bestämt att hon ska ha. Den är så himla söt och jag hade den när jag var liten också, så jag är jätteglad att den blir precis rätt storlek för henne lagom till bröllopet

• skruttgumma

Jo, igår var min m2b hemma hos en kompis, och då hade de tagit fram gitarren och m2b hade visat "Du är allt" och "Curly Sue" (som är den låten som var när vi bestämde oss för att vi verkligen skulle gifta oss),och så skulle hans kompis se om han skulle kunna spela på bröllopet.

Så han är nog lite intresserad ändå..

• skruttgumma

Det är ju det som är det viktigaste, att låten förmedlar rätt känslor..

• skruttgumma

Imittesse: Jag tycker det var jättefint! Inte alls för urringat!!

Vi funderar på att ha "Curly Sue" som bröllopsvals, nån som vet om det är rätt takt på den?
    Hur lär man sig dansa vals? Kan alla det redan eller? Jag kan bara det man lärde sig på gympan i skolan "pannkaka, hallonsylt"-stuket..

• skruttgumma

Jag vill gå ner 7 kg, för det är det jag gått upp sedan i julas av nån dum anledning.

Jag tänker beställa klänningen i de mått jag hade då, ifall jag inte fixar det så får jag ta smällen och betala för att fixa till den, för tror inte att jag lyckas gå ner mer.
    Sen vill jag oxå ha lite fastare armar eftersom de kommer att synas..

Hur gör ni andra?
    Jag äter på jobbet eftersom jag jobbar på förskola. Försöker att äta enligt GI, undvika potatis, pasta, ris och bröd.
    Sedan ska jag träna ett par gånger i veckan, men såklart blev jag sjuk när jag väl kommit igång..

• skruttgumma

Vad lustigt att nästan alla vill gå ner samma antal kilon ungefär..
    Vi får peppa varandra. Själv har jag tänkt börja simma innan jobbet då jag börjar sent. De har "vuxensim" på morgnarna på simhallen här och om jag är där då de öppnar hinner jag simma en timme, basta lite och ändå vara på jobbet i tid

• skruttgumma

Sån var min dag igår, med middag hos blivande svärfar och hans fru. M2b´s lillasyster hade bakat två olika pajer och en kaka som var så himla goda!!!
    Sen fick vi hasselbackspotatis på jobbet idag..
    Suck!!!

Svar på tråden Maj 2009