Maj 2009
Lilla Fröken Fräken: Tack! Kul med lite respons, har inte så många att prata med här heller. Det är som du skriver, för lång tid kvar innan bröllopet för att folk ska intressera sig.
Lilla Fröken Fräken: Tack! Kul med lite respons, har inte så många att prata med här heller. Det är som du skriver, för lång tid kvar innan bröllopet för att folk ska intressera sig.
Funderar också på vitsippor till dekorationen, den har nog slagit ut här i Skåne när det är dags. Jag gifter mig den 1 maj.
I Skåne tror jag att man kan ge sig ut på jakt efter liljekonvaljer om man gifter sig i mitten/slutet av maj!
Kul med många nya! Jag fick ett mail om att mina klänningar har skickats, men jag undrar hur lång tid det tar innan de kommer hem till mig... Spännande!
Vi har inte heller så mycket klart. Festlokalen är bokad och jag har beställt klänningar, har letat reda på vigselförättare men har ej kontaktat dem ännu. Har pratat lite om buffé men har ej kontaktat catering. Vi har nog den mesta planeringen klar i huvudet men det finns ju gott om tid att ta tag i saker längre fram!
Är ni redan inne på underkläderna :) Jag väntar med spänning på att mina klänningar ska dyka upp här hemma. Nu är det en vecka sen de skickades från USA, jag vet inte hur lång tid leveransen brukar ta...
Jag är fullt uppe i att planera sonens ett-årsfödelsedag nu i slutet av oktober. Så jag får lite paus från bröllopstänket. Detta blir en fest med halloween-tema, något jag alltid ville ha själv som barn men det blev aldrig någon riktig halloween-fest. Men nu ska det bli! :)
Är det du med klänningen på dig i ditt galleri? Det kan ju vara så olika beroende på hur man ser ut. Som klänningarna sitter på bilderna i ditt galleri ser det inte ett dugg slampigt ut på någon av dem
Absolut helt ok, mer än så, det ser jättefint ut
Inte ett dugg slampigt.
IMittEsse: Funderar du på röda skor? Det gör jag också. Har redan inhandlat ett par som det möjligtvis blir... Längtar efter klänningen så att jag kan känna efter ordentligt.
Nu har mina klänningar kommit! De är jättejättefina, mycket finare än vad jag nånsin hade hoppats på. Nu hänger de i garderoben och väntar på att det ska bli maj, nu känns allting så verkligt :)
Soon: var hittade du din klänning? Den är jättefin.
Jag har fått för mig att "bilden ligger kvar", alltså om du beställer ett nytt visa-kort så blir det med samma bild utan extra kostnad. Det är när man vill byta bilden som det kostar igen. Så är det iallafall på min bank.
Jag tror att jag har bokat fotograf, tjoho!
Nalle Puh 40:
Jag har Sparbanken 1826, men de samarbetar ju i många frågor med swedbank så det är säkert samma.
fröken sjunfors: Jag hoppas gå ner åtminstone de sista 6 graviditetskilona!! Så jag har köpt en lite för liten klänning Den går att få på sig nu men kommer att sitta bättre om jag går ner... Annars får jag väl köra med en kropsstrumpa som snörper åt magen... hehe
Gravidkilon... Men ett 11-månaders monster som illvägrar sova så undrar jag hur det ska gå att koncentrera sig att äta vettigt. Jag hinner inte äta!! Och då äter jag en massa skit istället. Puh, ikväll känner jag mig som den sämsta förälder i världshistorien.
Ikväll har jag ätit ett paket kex, ett äpple och druckit ett glas högst behövligt glas konjak...
Jag har gått ner ca 20 kg tidigare i mitt liv, så jag vet mycket väl hur jag ska göra. Men det är att ta tag i det som är det svåra!!
På tal om att gå ner i vikt... Idag har varit en heeelt misslyckad dag!! Började med frukost här hemma, knäckemackor och det är ju ok. Sen ett möte hemma hos en kollega (aj aj, aldrig bra), med frukostbullar, sen hade hon fixat lunch som var västerbottenpaj och en spenatpaj (var tvungen att prova båda sorterna) och en äppelpaj till efterrätt. Mer kaffe. Sen direkt från det mötet på ett hembesök med ännu mer kaffe och kakor. Huuuuuu....
Har nog också lyckats boka fotograf. Jag tror att det kommer att kosta ca 3000 kr men vi vill ju ha lite bilder klara till festen dagen efter så att vi kan visa dem med projektor på festen. Det känns bra att ha det spikat!