Inlägg från: lycklig78 |Visa alla inlägg
  • lycklig78

Låna eller spara?

Vi hade sparat. Hela bröllopet gick på ca 150 000.

• lycklig78

Lån eller inte beror ju inte bara på hur dyrt bröllopet är, utan vad man tjänar och har möjlighet till att spara.

• lycklig78
    Garonne skrev 2008-06-30 19:43:22 följande:
    Själv skulle jag aldrig ha tålamod att gå och planera ett bröllop i flera år. När vi väl hade bestämt oss så var det inom ett år som gällde. Då skulle jag hellre tycka att det var värt att låna pengar. Det är ju inga jättesummor som det skulle handla om i vårat fall, så det skulle man nog kunna betala av på högst två år. Det är väl ungefär samma sak som att spara, fast man gör det i efterhand, och med ränta... Nu slapp ju vi som tur var ta lån.
    Agree..
  • lycklig78
    20080301 skrev 2008-07-01 14:41:13 följande:
    Jag tycker att det är upp till var och en. Nu skulle jag aldrig låna flera hundratusen till ett bröllop, men samtidigt så har inte alla möjligheten att kunna spara. Känns lite som om det är fult att låna när man läser här. Vi har tex 4 tonårsbarn varav 3 är killar och varav 2 fraktar vi varje mån på tåget mellan sthlm och malmö vilket är svindyrt. Finns inte speciellt stora marginaler att spara av i det läget.
    Tyvärr ser det likadant ut i alla trådar som gäller lån eller ej. Den genomsyras av att det är fult att låna pengar till bröllop. Lite tråkigt för TS frågar inte vad vi TYCKER om att låna pengar till bröllop, utan HUR vi finansierar bröllopet.
    Spara eller låna?
  • lycklig78
    sandyh skrev 2008-07-17 14:28:17 följande:
    Jag hörde någon bankkvinna uttala sig kring att låna pengar inför bröllop. Hon sa att har man inte kunnat spara pengar till sitt bröllop, då har man kanske inte möjligheten att betala av ett lån heller.Jag tycker att hon var klok.
    O så klokt! Å det gäller inte för lån av annat då?
Svar på tråden Låna eller spara?