Inlägg från: 20080301 |Visa alla inlägg
  • 20080301

Låna eller spara?

Jag tycker att det är upp till var och en. Nu skulle jag aldrig låna flera hundratusen till ett bröllop, men samtidigt så har inte alla möjligheten att kunna spara. Känns lite som om det är fult att låna när man läser här.
    Vi har tex 4 tonårsbarn varav 3 är killar och varav 2 fraktar vi varje mån på tåget mellan sthlm och malmö vilket är svindyrt. Finns inte speciellt stora marginaler att spara av i det läget.

• 20080301

Jo jag vet att det gör det och jag tycker fortfarande att det är upp till var och en. Vi lånade varenda krona, men vi kommer inte att vara skuldsatta för resten av våra liv. Vi ville bjuda på mat och dricka till våra gäster och vi ville gifta oss nu och inte sen därför valde vi att göra så.

lycklig78 skrev 2008-07-01 17:55:54 följande:
    Tyvärr ser det likadant ut i alla trådar som gäller lån eller ej. Den genomsyras av att det är fult att låna pengar till bröllop. Lite tråkigt för TS frågar inte vad vi TYCKER om att låna pengar till bröllop, utan HUR vi finansierar bröllopet.Spara eller låna?
  • 20080301

Ansr fortfarande att det är upp till var och en.
    Alla har inte släktingar som betalar för bröllopet och även om jag nu hade det så hade jag aldrig tagit mot dom pengarna.

• 20080301

Jag ser ingen som helst anledning till att ta mot pengar av mina släktingar för att finansiera mitt bröllop. Ingen av oss har bott hemma på många år, vi jobbar båda två, vi är vuxna båda två, varför ska någon annan betala för vårt bröllop med pengar dom jobbat ihop? Bättre dom lägger sina pengar på sig själva.
    Men om ni valt att ta mot pengar det är helt upp till er ni gör som ni vill och vi gjorde som vi ville är helt upp till var och en. Men det är enkelt att sitta och säga att man ska spara ihop till sitt bröllop när man får mer än hälften av pengarna.... Bara en tanke....

Emblingen skrev 2008-07-10 23:17:35 följande:
    Håller med dig! Självklart är det upp till var och en hur man vill göra med finansieringen av sitt bröllop! Det har jag aldrig sagt något om.Och därför är det också upp till var och en om den vill ta i mot en gåva på "förutbetalning" av arvet.Undra bara varför du ej skulle ta emot en summa som betalats ut till alla syskon, mostrar, morbröder och kusiner? Skulle du inte ta emot ett arv då heller???
Svar på tråden Låna eller spara?