• Mewmoore

Bästa vän...bangar min möhippa!

Jaha, har precis fått veta att min bästa vän...även en av mina 3 tärnor tänker avstå min möhippa! I början så kände jag..oki..., men nu ju mer jag tänker på det så blir jag så jä.... arg! Jag förstår inte varför hon avstår och för mig finns det inte heller en bra förklaring förutom dödsfall...vilket jag vet att det inte är!
    Jag skulle aldrig någonsin avstå en möhippa för mina bästa vänner1 Jag anser att det är en ära att få vara tärna, vilket för mig ingår en självklarhet till att vara med på möhippan. Jag själv anser att tärnorna ska vara med i "festkommiten" inför en möhippa...
    Tänker jag helt galet+ eller vad?
    Behöver råd!...Skriv snälla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 12:32
    Jaha....nu har det visat sig att HON inte var min bästa vän, som jag tott i 12 år! Nu har jag fått veta av flera att HON snackat skit om oss under en längre period! Tycker att vi är snåla....att vi inte ens kan lägga typ 7-800 kr på hennes tärn klänning och att HON tycker att det är dåligt utav oss att önska oss endast pengar... (som är till vårt husspar, vi bor nu i en etta 3st..för att spara till topp lånet, vi har 3 förråd redan fulla med möbler+annat) Andra saker har hon även kommenterat och tyckt med skit snack bakom min/våran rygg! Jag blir så jävla ledsen...
    Inte så att hon kan se vad vi försöker uppnå... Vi jobbar som hundar för att kunna uppnå både bröllop och sparande, för att trygga våran familj ocg dotter...även det kommande barn som vi önskar ska ske snart.(producerar för fullt! =) )
    Fastän detta så kommer jag inte ta bort henne som tärna, jag tänker inte lägga min energi på detta....utan tar det med henne efter bröllopet..HON är helt enkelt inte värd den tiden nu. Fy fan! För falska vänner!
    Kram på er!

• Svar på tråden Bästa vän...bangar min möhippa!
  • Mewmoore

Det är just det.... Hon har råd....tycker bara att det skulle vara roligare att åka på en tripp till Amsterdam...Men har inte bestämt sig ännu, men väljer redan nu att avstå...

• Mewmoore

Jag tror att jag kommer avsäga henne som brud tärna nu.... Vad är viktigast för henne egentligen, känns bara falskt att hon ska stå där framme med mig då....

• Mewmoore

a...va fan jag vet inte....

• Mewmoore

Hon kan inte ta tillbax beslutet... Allt är redan planerat och för henne finns ingen plats i möhippan...

• Mewmoore

hon själv berättade för mig................jag var tyst å lyssna

• Mewmoore

Ja, kanske ska jag visa mig bättre att bara enkelt säga vad jag känner...... Jag trodde nämligen oxå att det var lika viktigt för henne som för mig... Jag är bara så arg just nu, ska sova på saken...

• Mewmoore

Tack för inläggen, känns ädå som om jag är boven...Konstigt! Drygt!

• Mewmoore

nej....så känner ju jag oxå, det är en besvikelse....Men nu vet jag inte alls hur jag ska göra, ska beställa och betala deras klänningar i morgon.... Vet inte vad jag ska göra.

• Mewmoore

det som oxå retar mig är att hon även i samtalet (innan det läggs på) påminner om att beställa klänningarna så "det e klart"....

• Mewmoore

Men är det "rätt" av mig att avta henne som tärna? Eller blir jag lika "grisig" som henne då?....Det är beslutet jag måste ta....

• Mewmoore

jag har landat i tanken nu och har beslutet pratat med henne om vad jag känner. Hon har nu ändrat svaret på varför hon inte vill komma.....för att hon inte tycker om en utav dom andra som ska komma....(vilket jag nu inte vet ve,,, Men jag känner att detta är inte mitt ansvar utan hennes. Jag kan bara utgå för vad jag känner och hur jag själv skulle göra för en utav mina bästa vänner1 Så hon gör nu som hon vill, jag vet vart jag har henne nu...och kan bara visa mig bättre än så.
    Jag reagerar men inte agerar, alltså står hon kvar som tärna väl informerad med vad jag känner, samt att hon får jiddra själv. Hennes börda inte min.
    Kram på er!

• Mewmoore

nej, jag kräver inte att hon ska komma....Men då kunde hon enkelt tackat nej till att vara tärna. Det skulle inte vara nå problem..... Men antar man ett uppdrag, så tycker jag själv att man genomför det. Inte komma med det i sista sekunden...

• Mewmoore

Jag vill oxå tillägga att uppsägning utav våran vänskap har jag ALDRIG tänkt tanken på. Vi kan bråka och tycka saker men tryggheten i ordet "vänskap" finns för det...... Jag tycker bara att hon skulle tänkt till innan hon sa Ja till att vara tärna. Hon visste vad jag önskade.....

• Mewmoore

jag tycker oxå att en möhippa/svensexa ska hålla så låg budget som möjligt. Det jag tycker ska bli så kul är att få träffa alla på en gång som betyder så mkt för mig. Att få umgås o skratta lite, skratta är den bästa medicinen för en nervös brud/brudgum. Jag hade gärnat åkt karuseller eler nåt sånt.... Skulle även kunna själv betala en hel dag på Grönan med mina vänner. Nu när dom flesta har egna familjer+barn så är det svårt att "ta sig tid" när livet rullar på....Kram.

Svar på tråden Bästa vän...bangar min möhippa!