• CaCC

Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4

Nu blev jag nyfiken. Jag skall gifta mig i Skultorp den 23 augusti i Norra Kyrketorps kyrka, vilken kyrka skall ni ha och när blir det?

Stjärnstopp skrev 2008-07-03 19:59:14 följande:
    tack för tipsen! Glömde skriva att jag bor i Skövde och vigseln kommer oxå att hållas här - i Skultorp!Har checkat in köttex förut å dom verkar ha bra priser men jag uppfattar att dom tar ut så mycket extra för att köra ut maten osv... behöver tallrikar, bestick etc oxå om inte det finns i festlokalen... Funderade på att laga maten själv först men insåg att jag kommer stressa ihjäl mig då ch vara orolig för att det inte ska räcka!Hur långt innan bör man boka lokal, kyrka, catering och klänning?Känner ett par som ska öppna restaurang och ev catering i höst så det stället blir det nog förutsatt att dom kör igång med catering!
  • CaCC

Nu har jag köpt näbbklänningarna och skor. Hittade på rean på Lindex små söta rosa prinsessklänningar till kanonbra pris och små söta skor på H&M, ringen är färdig, DJ bokad, solist klart. Känns som planeringen flyter på, men det är sååååå mycket smågrejer som man måste tänka på, hoppas att jag kommer ihåg allt i tid.

• CaCC

Vi får lokalen på fredag 15.00 och har den lördag och söndag. Vi har lite rabatt eftersom vi gifter oss i Norra Kyrketorp så det borde ni också få, vi betlar ca 2300:- om jag inte minns helt fel. Man får servera öl och vin och hur länge man får hålla på har jag inte kollat faktiskt, de har inte sagt något heller så jag vet inte om det finns någon direkt tidsgräns. Inredningen är helt ok, stolklädsel går i lite blå/lila och väggarna är ljusa, högt i tak i stora salen. Kök finns, men det är ju inget restaurangkök direkt. Porslin och så finns, men det är inte jättefint. Vi kommer få med porslin från de som gör maten.
    Och kyrkan är jätte fin inuti, tycker jag i alla fall.

Stjärnstopp skrev 2008-07-06 12:32:04 följande:
    Tittade i ditt galleri CaCC! Vi ska oxå ha festen i kyrketorpsgården! vad kostar det att hyra den i 3 dagar? Hur länge får festen pågå och får man servera alkohol där? Finns det kök och servis att tillgå?Är inredningen fin?Frågvis och nyfiken!
  • CaCC

Va fina ni är, ser såååå lyckliga ut.

Mickes tös skrev 2008-07-06 19:07:02 följande:

Då finns de första bilderna i galleriet. De är tagna av hon som skrivit artikeln i tidningen.
  • CaCC

Oh vad jag planerar och planerar. Känner hur bit för bit faller på plats, känns härligt.

• CaCC

Jag ska binda buketten och det andra själv, tänker inte betala 1500:- för bara min bukett. Kollat runt lite i Skövde och det ligger där ikring. Så jag ska beställa blommor och binda den själv istället

• CaCC

FruFA: Vilka fina bilder, ni är så vackra.

• CaCC

tolonta: Det låter som om du hade en underba möhippa. Jag väntar fortfarande på min.

Jag har en fråga: Vart köper man bra/goda tårtor i Skövde?

• CaCC

Nu har min m2b varit i Tyskland och handlat massor, en sak till klar på listan. Bara småsaker kvar nu, känns sååå bra.

• CaCC

GRATTIS Tolonta! Hoppas din dag var underbar.

Själv har jag äntligen fått hem min klänning från Lillsessan, vilken klänning säger jag bara, den är heeeelt underbar. Har inte provat den riktigt för jag måste få hjälp med snörningen, men den verkar vara bra i storlek. Känns overkligt att ha den hemma.

• CaCC

Nej, det är bara korsettsnörning.

Marsaphir Marlean skrev 2008-08-03 11:40:00 följande:

CaCC Fick du ingen dragkedja som är dold till?
  • CaCC

Låter som en supermysig dag. Själv väntar jag mig nog att bli hippad i helgen eller nästa helg, finns inte så mycket mer att välja på sen.

Marsaphir Marlean skrev 2008-08-03 11:39:40 följande:

Själv hade jag min möhippa i fredags! Jag trodde den skulle bli på lördagen, så jag blev jätteförvånad. Efter att ha fått dricka bubbel och ha en lätt picnic vid kyrkan togs jag sedan med ögonbindel ut till köpstaden, där jag fick sjunga in en skiva som jag senare på kvällen sålde på Bogrens. Mina underbara vänner körade på Jonas Gardells Aldrig ska jag sluta älska dig, vilket var underbart, sedan åt vi glass och for *ännu en gång med ögonbindel* till Lundsbrunn där jag fick en ryggmassage och vi badade gott. Där fick jag även en "makeover" med en plasttiara, slöja, en svart klänning som visade halva bh'n och nätstrumpbyxor. Efter det for vi till en av tjejerna som hade dukat jättefint och tänt ljus i hela lägenheten och åt god mat, svarade på pinsamma frågor, och dansade. Sedan gick vi ut och som sagt: Drack, sålde skivor och dansade. Hade jättekul verkligen! =)
  • CaCC

Nu är det hippa på G för mig, fick ett kort hem i lådan idag där det stod följande:

"Caroline!
    Nu är det snart dags...
    Vi hämtar dig kl. 11.45.
    Ha väskan packad!
    Var beredd!
    / XXX

Packlista
    * Foto på din älskade
    * Trädgårdshandskar
    * Pass
    * Regnkappa
    * Vandringskängor
    * Kastrull
    * Sax
    * Mobil
    * Soppa på påse (ex. varma koppen)
    * Sexiga underkläder"

Undra jag vad mina vänner har i åtanke, ser fram emot detta, lite pirrig är jag allt, men är övertygad om att jag kommer få en dag jag sent kommer glömma.

Fortsättning följer...

• CaCC

Lycka till nu Själv har jag bara 2 veckor kvar nu, känns overkligt på nåt sätt.

blivandefrularsed skrev 2008-08-08 08:11:46 följande:
    Imorn är det dags!!!!
  • CaCC

Fina ni är

tolonta skrev 2008-08-08 17:35:09 följande:
    Har lagt in några av fotografens bilder i mitt galleri!!! (Bara några, med en seg dator är det en ganska jobbig procedur...)
  • CaCC

Fina ni är, grattis än en gång

blivandefrularsed skrev 2008-08-10 20:23:50 följande:
    Nu är vi gifta!! En helt fantastisk dag, bilder finns i galleriet!!!
  • CaCC

Nu har jag blivit hippad
    Hade väskan packad och var redo, och i fredags kl. 12.09 kom tärnan och toastmadamen och hämtade upp mig. Det bar iväg in till Skövde och vi styrde stegen till Voda där en av mina väninnor jobbar. Där väntade fler tjejer och det blev lite skumpa och jättegod lunch. Sen satte vi oss på bussen ut till Skultorp igen och styrde stegen mot Laserdome och jag blev överlycklig, älskar sånt där. Efter 20 minuters pang pang och en andraplats för mig så blev det bastu och relax. Sen åkte vi hem till mig igen och medans jag tog en promenad med hunden så dukade tjejerna fram godsaker och vi hann skåla lite innan det ringde på dörren. Då kom en tjej från Himmelriket och vi hade sexparty. Jag är ju inte alls mycket för sånt där, men jag hade såååå himla kul och de andra tjejerna shoppade och jag fick värdinnegåvan. Sen var det dags att sminka sig och hoppa i kvällens outfit, en silvrig, kort och tajt klänning, krona på huvet och ett "BRIDEZILLA 2008"-band över axeln så bar det iväg till Husaren där det bjöds på mat och allsång och killarna avslutade sin svensexa där med så vi hade såååå himla kul.

Sen fick jag betala ett högt pris, har mått jättedåligt hela lördagen och halva söndagen för att jag blandade skumpa, öl, vin och det tål inte min mage. Så jag har legat med makatarr och gråtit, men det var det värt och nu är jag människa igen.

• CaCC

Ikväll har jag, min tärna och toastmadame haft pysselkväll. Vi har vikt och bundit ihop festprogramen, gjort rispåsar och pressat lönnlöv till dukningen. Vi har haft en jättemysig kväll. Inte många dagar kvar nu. Imorgon är det fullt ös igen, ska fixa kyrkprogram, korgen till rispåsarna, bordsplacering och massa andra småsaker. Det är såå himla kul.

• CaCC

Nu är jag gift Vi hade en heeeelt underbar dag. Allt var som en saga och det kunde inte blivit bättre. Jag fick vara prinsessa för en dag. Mina överaskningar till Michael blev toppen, när vi kom ut ur kyrkan sa Michael "Va f-n, står det en limousine här! Häftigt!" Sen så sjöng jag för honom senare på kvällen, "Öpnna din dörr" och han grät av lycka.
    Finns lite bilder i galleriet om ni vill se.

• CaCC

Blivande fru Kokki: Vi tog maten från hemmafest.com ett ställe i Skövde som lagar maten på plats och de har jättebra priser.
    Vi var jättenöjda med dem.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4