Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4
Hej tjejer, tillhör Skara & Vara till Skaraborg? Blev osäker nu, men det borde ju göra det :) Jag & m2b gifter oss på Bjertorp slott den 1 augusti nästa år :)
Hej tjejer, tillhör Skara & Vara till Skaraborg? Blev osäker nu, men det borde ju göra det :) Jag & m2b gifter oss på Bjertorp slott den 1 augusti nästa år :)
Hehe ja men visst är det så :) Men det är så mycket att tänka på, visst det är superkul, men väldigt stressigt :)
Vart ska ni gifta er?
Känner du till någon bra fotograf i området?
Jo det är det verkligen & personalen är jättetrevlig :) Vart ska ni gifta er?
Det är väl kyrkan som ligger i närheten av Bjertorp slott. Vet du om de har någon hemsida.
Okay, vi funderar på om vi ska vigas utav en präst eller ha en vigselförrättare. Vet du nån bra vigselförrättare?
Jag tänkte på hemsida till fotografen så att man kan se lite bilder å så :)
Okay Tack :) ska gå in & kolla där, vet du om Sara Anund är bra? Hon är med fotograf.
Tack ska in & kolla där med, jag har mailat den andre fotografen så får vi se vad hon tar osv :)
Jo det är ju jättesvårt, man får ju lite dåligt samvete...sen tycker jag det är svårt att veta om de är bra & trovärdiga...man vill ju inte att det ska gå fel den dagen :)
Blivandefrularsed: Vad kul att ni med ska ha Carla, du får berätta sen vad du tyckte om henne. Det verkar inte som om hon har heldagsfotografering. Vad får ni betala?
Grattis Tolonta, Hoppas att ni hade en underbar dag :)
Blivandefurlasard: Jo det är verkligen ett jättebra pris. Kommer ni att få resten av bilderna på en cd-skiva? Jag skulle gärna vilja ha det så att man har alla bilder som tas den dagen. Behöver ni betala milersättning, men hon är ju i närheten, det ska man väl inte behöva då, eller?
Mickes tös: Okay, så egentligen fick ni bilder på det "viktiga" så som porträtt innan, foto under vigsel, efter vigsel & mingel...eller? Det är vad vi vill ha med, men även porträttfoto tillsammans med våra föräldrar & sen parfoto tillsammans med gästerna. Jag har frågat henne vad hon skulle ta för det & jag väntar fortfarande på svar...så vi får väl se vad det hamnar på. Men det viktiga är ändå att vi får alla bilder på en cd-skiva så att man så småning om kan ta fram lite fler bilder :)
Hur går det för er annars?
Jag lägger med till mig på listan :)
17 mars 2008 - Birella
3 maj - le dauphin
10 maj 2008 - FruFA
7 juni 2008 - rosalin
14 juni 2008 - Pärlhönan
27 juni 2008 - mickes tös
1 augusti 2008 - tolonta
2 augusti 2008 - slilja
8 augusti 2008- brud 08 08 08
9 augusti 2008 - blivandefrularsed
16 Augusti 2008 - Marlean
16 Augusti 2008 - Ule
23 augusti 2008 - CaCC
23 augusti 2008 - citronita
6 September 2008- BrudSeptember2008
6 september 2008 - janedoe
6 september - Ullrika
15 November 2008- Novemberbröllop08/Kristina
31 januari 2009 - Ceasara
9 maj 2009 - Underbara ungar
13 juni 2009 - pitesara
1 augusti 2009 - ansis
1 augusti 2009 - sarapayam
22 augusti 2009 - Goaste
Fru FA: Ser att ni har haft Doverholm som fotograf. Tyckte ni han va bra? Får man fråga vad ni betalade?
FruFA: Okay, kul att ni är nöjda :) Vi håller på att fundera på vilken fotograf vi ska välja. Och med tanke på att vi ska ha fotograf hela dagen, så vill man ju gäårna ha någon som man känner att man trivs med ;) Så det blir någ att åka & träffa de som vi har valt ut nån gång framöver :)
FruFA: Vi kommer att ha vigsel på baksidan av Bjertorp slott & sen kommer bröllopsfesten att vara inne på slottet :)
Det kan jag verkligen tänka mig, det är ju genom bilderna som man kommer kunna minnas tillbaka sen & sen är ju fotograterna duktiga på att fånga ögonblicken som händer under dagen & man kommer ju inte att kunna se allt som händer med ens gäster & jag kommer ju inte kunna se mina föräldras/svärföräldras ansikten/rekationer mm, under vigsel, festen mm. Så för mig är det viktigt att allt fotograferas :) Sen får det kosta vad det kosta vill ;)