• Goaste

Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4

Får man hänga här fast man bor i Mullsjö?
    Hela min släkt finns i Skövde Töreboda och därimellan...

• Goaste
    tolonta skrev 2008-08-26 08:57:10 följande:
    Givetvis får man hänga här!!!
    Finns ju inga trådar från trakten närmast ikiring...

Vårat datum är fyi 20090822
  • Goaste

Ja jo nä nja... jag har väl planerat ett bröllop sen 2004
    knasigt värre, I know!
    Men vi bestämde datum på allvar våren 2008. Har nog kommit rätt långt med tanke på hur långt vi har kvar. Lägger ganska mycket energi på planering nu eftersom jag är mammaledig. Efter nyår vet jag inte hur mycket tid jag får över när jag jobbar. Har börjat kollat lite maten, klänning, ringar, dekoration till festen och borden, trycksaker, festlokal, transport till festen etc. Det som är spikat är kyrkan, vet inte om även tiden är satt.

• Goaste

Någon som kan tipsa om några bra brudaffärer i Skövde med omnejd? I ett diameter område på typ 10 mil...
    Får gärna vara okomplicerad personal som tycker det är ok att man kommer mad massa dumma frågor och att man kommer och provar och så.

• Goaste

Vet en tjej i Hjo som har gjort tårtor. Gör det tyvärr ej längre. Men hon säljer både sp och annat till tårtor. Kolla på www.hjoanna.se Ring henne och kolla, hon kanske har lite tips och råd. Sp är med lättarbetat än marsipan. Vem vet du kanske kan göra den själv? Köpa fina färdiga bottnar av ett konditori, köpa mousse och göra go fyllning och sen köpa grejer av Anna att dekorera med och fixa den själv.
    Vad kostar förresten tårtor i Skövde? Per bit...

• Goaste
    Novemberbröllop08 skrev 2008-09-01 08:43:23 följande:
    Goaste: tack för tipset, ska genast kolla upp detta Priset vi fick var 55:- per bit.
    55kr biten... shit pommfritt! På vårat lokala bageri tar de runt 30kr biten tror jag.
  • Goaste

Någon i Skövde som vet någon som utför brynplockning för en billig peng? Tänkte om det var biligare än i Jönköping.

• Goaste

Blivande fru Kokki skrev 2008-09-01 22:42:16 följande:

Frissan på Kss (sjukhuset) plockar bryn billigt och bra, hon använder tråd så fort går det också :)
    Har dom en frissa på kss? Dumfråga men är hon svensk eller utländsk? Inte för att spelar roll, bara nyfiken.
    Tänkte göra det innan bröllopet, hur långt innan behöver man göra det? Så man inte får massa finnar eller flammig hud eller så.
  • Goaste

Blivande fru Kokki skrev 2008-09-02 00:56:49 följande:

Det är en utländs tjej som har det, hon är super duktig på ögonbryn. Jag gjorde det när vi låg inne med lillstumpan en längre tid för att känna mig lite speciell i den tråkiga miljön =) Min ena dotter går dit också.Jag skulle nog inte göra det dagen innan eftersom man blir lite röd efter men finnig blir man inte, ja inte jag ialla fall.Ta två-tre dagar innan så rodnaden hinner lägga sig och brynen hinner lägga sig till rätta =))
    Är det för länge med en vecka? Hinner det växa ut en massa ny strån då? När har hon öppet och vad kostar det?
  • Goaste

Uppdaterar listan igen och lägger till mig!

17 mars 2008 - Birella
    3 maj - le dauphin
    10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    14 juni 2008 - Pärlhönan
    27 juni 2008 - mickes tös
    1 augusti 2008 - tolonta
    2 augusti 2008 - slilja
    8 augusti 2008- brud 08 08 08
    9 augusti 2008 - blivandefrularsed
    16 Augusti 2008 - Marlean
    16 Augusti 2008 - Ule
    23 augusti 2008 - CaCC
    23 augusti 2008 - citronita
    6 September 2008- BrudSeptember2008
    6 september 2008 - janedoe
    6 september - Ullrika
    15 November 2008- Novemberbröllop08/Kristina
    31 januari 2009 - Ceasara
    9 maj 2009 - Underbara ungar
    13 juni 2009 - pitesara
    1 augusti 2009 - ansis
    22 augusti 2009 - Goaste

• Goaste
    brud0905 skrev 2008-09-11 17:01:17 följande:
    Jag menade ju från kyrkan till festlokalen - lite mycket nu...:)
    Ett tips... kolla om det finns någon lokal cruiser- eller "raggarklubb". Där kanske du kan hittar en bil som passar dig och det kan bli billigare än en biluthyrningsfirma. Har kollat med våran lokalaklubb och vi kommer förhoppnigsvis att åka i en Shelby Cobra.... bild finns i mitt galleri.
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4