Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4
Rådhuset tar sina tårtor från ett bageri i hjo, tror det hette hamnbageriet eller nått sånt
Rådhuset tar sina tårtor från ett bageri i hjo, tror det hette hamnbageriet eller nått sånt
jag fixade mitt hår på hårmetropolen i skara och jag var/är jättenöjd
kan inte tipsa om något band då vi hade dj in a box...
oh bjertorp det är ju jättefint (fast helt utanför våran budjet) Jag gifte mig i fyrunga kyrka...
Vi hade Carla som fotade oss (atelje Carla Skara), vi tyckte det blev jättebra, har inga bilder att visa ännu för vi har bara fått hem en fotokarta att välja ifrån än så länge...
Japp det är den kyrkan som ligger där, det är en sådan liten kyrka och församling så de har ingen egen sida men ev. kanske det kan finnas någon info på svenska kyrkans hemsida under vara...
jaha till fotografen här www.ateljecarla.com/
det finns inte jättemycket bilder men kolla förbi hos henne om det verkar intressant så kan ni få se fler.
När det gäller präst/vigselförättare har jag inte så bra koll, vi vigdes av peter westerberg och vi tyckte han var riktigt bra, men annars så vet jag ingen, tyvärr.
har ingen aning faktiskt, men det kanske dyker upp nån här senare som vet. Har inte haft så mycket med fotografer att göra, men för några år sedan var jag och min man på något som kallas fotostyling och då fotade teamfoto (teamfoto.se) från Lidköping och de bilderna är vi riktigt nöjda med.
ja det är knepigt att det ska vara så svårt att lägga ut sina priser... det är liksom alltid en extra grej att ta kontakt kolla vad det kostar och så hela tiden hålla koll på vad som ingår i priserna o.s.v. och så tycker i alla fall jag att det blir lite svårt att sedan säga nej vi tar nån annan...
det har du verkligen rätt i. Vi hade ju lite koll på carla sen tidigare och min man har en kompis som gifte sig förra året som hade henne på sitt bröllop och de var jättenöjda med sina bilder och vi fick se dem och då kändes det jättebra...
När vi bokade fotograf så frågade hon hur mycket vi ville hon skulle vara med. Hon hade bokat hela dagen för vår del. Vi valde dock bara att fota 1,5h i studio och ute och sedan kom hon ut till kyrkan och fotade i och utanför, samt att vi tog några porträtt och lite på ringar och bukett i kyrkan efter vigseln. Jag vet inte vad priserna ligger på idag, då jag vet att hon höll på att ändra lite när vi bokade vi kommer att betala 2500:- för den fototiden och 10 bilder eller 3500:- inkl. album.
sarapayam: nej vi får inte alla bilder på en skiva, men vi får en del. De korten som är tagna i studio och som porträtt ute i botan och i kyrkan får vi inte, men de bilder hon tog under vigseln och mingelbilderna efter vigseln får vi på skiva.
tolonta: Ni var jättefins och vilken tur ni hade med vädret, himla tur att er 10-årsdag inträffade på fredagen och inte på lördagen, då det spöregna. ha det mysigt på kusten.
CaCC: Kul med möhippa , det kommer säkerligen att bli jätteskojjigt.
Till alla ni som är nervösa: det går över när man kommit in i kyrkan. För mig eskalerade det precis innan vi gick in, buketten bara skaka.
blivandefrularsed: Vilka fina bilder och du ser så lycklig ut, måste ha varit en toppendag!
CaCC: Vad bra att det blev en sån rolig möhippa, men vad jobbigt med att må så dåligt efter , tur att du är bra igen!
Själv var jag och såg på ett bröllop i lördags och de hade riktig tur ca en timme innan de kom ut ur kyrkan så bara öppnade sig himlen och det hade varit dåligt väder hela morgonen, men när de kom ut på trappan så hade solen kommit fram och det var riktigt varmt.
brud 08 08 08: jättefina bilder!
själv håller jag på och fixar med album från en möhippa och så försöker vi komma överrens om vilka bilder vi ska välja från fotografen, att det ska vara så svårt...
ja det är konstigt hur mycket som är kvar när man har planerat och fixat så länge.
själv försöker jag börja fundera på packlista inför bröllopsresan, åker 5 sep...
oj vilken aktivitet det har varit här, själv har man kommit ifrån lite när man inte längre planerar och dessutom så har jag blivit sjuk, och vi som ska på bröllopsresa imorgon... som tur är så är jag inte så dålig att vi inte kommer iväg, men det är ju heller inte roligt att åka iväg och inte må bra...