• tolonta

Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4

Dags för ytterligare en ny tråd!

Här är länken till den förra:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2819688.html

Och listan över de som hänger här i tråden, med vigseldatum:
    17 mars 2008 - Birella
    3 maj - le dauphin
    10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    14 juni 2008 - Pärlhönan
    27 juni 2008 - mickes tös
    1 augusti 2008 - tolonta
    2 augusti 2008 - slilja
    8 augusti 2008- brud 08 08 08
    9 augusti 2008 - blivandefrularsed
    16 Augusti 2008 - Marlean
    23 augusti 2008 - citronita
    6 September 2008- BrudSeptember2008
    15 November 2008- Novemberbröllop08/Kristina
    31 December 2008 - Ullrika
    31 januari 2009 - Ceasara
    9 maj 2009 - Underbara ungar
    13 juni 2009 - pitesara

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-02 15:03
    Nyaste listan (sorry...):

17 mars 2008 - Birella
    3 maj - le dauphin
    10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    14 juni 2008 - Pärlhönan
    27 juni 2008 - mickes tös
    1 augusti 2008 - tolonta
    2 augusti 2008 - slilja
    8 augusti 2008- brud 08 08 08
    9 augusti 2008 - blivandefrularsed
    16 Augusti 2008 - Marlean
    16 Augusti 2008 - Ule
    23 augusti 2008 - CaCC
    23 augusti 2008 - citronita
    6 September 2008- BrudSeptember2008
    6 september 2008 - janedoe
    6 september - Ullrika
    15 November 2008- Novemberbröllop08/Kristina
    13 juni 2009 - pitesara

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-11 21:24
    Uppdaterad igen, med nya som lagt till sig. Har inte tagit med de redan gifta en gång till, dock...

15 November 2008-Novemberbröllop08/Kristina
    30 maj 2009 - Brud0905
    13 juni 2009 - pitesara
    1 augusti 2009 - ansis
    1 augusti 2009 - sarapayam
    22 augusti 2009 - Goaste

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4
  • Goaste

Ja jo nä nja... jag har väl planerat ett bröllop sen 2004
    knasigt värre, I know!
    Men vi bestämde datum på allvar våren 2008. Har nog kommit rätt långt med tanke på hur långt vi har kvar. Lägger ganska mycket energi på planering nu eftersom jag är mammaledig. Efter nyår vet jag inte hur mycket tid jag får över när jag jobbar. Har börjat kollat lite maten, klänning, ringar, dekoration till festen och borden, trycksaker, festlokal, transport till festen etc. Det som är spikat är kyrkan, vet inte om även tiden är satt.

• Goaste

Någon som kan tipsa om några bra brudaffärer i Skövde med omnejd? I ett diameter område på typ 10 mil...
    Får gärna vara okomplicerad personal som tycker det är ok att man kommer mad massa dumma frågor och att man kommer och provar och så.

• tolonta
    Goaste skrev 2008-08-26 10:45:45 följande:
    Någon som kan tipsa om några bra brudaffärer i Skövde med omnejd? I ett diameter område på typ 10 mil...Får gärna vara okomplicerad personal som tycker det är ok att man kommer mad massa dumma frågor och att man kommer och provar och så.
    I Skövde finns ju la Rami och Kristinaboden. Man får prova på båda ställena, men helst ska man bestämma tid. Kristinaboden var jag dock inne på utan att ha beställt tid, och jag fick prova ändå när den andra blivande bruden som var där och provade var klar. Båda ställena var helt ok, men på Kristinaboden var det mest bara "prova och se vad du tycker", fick inte så mycket respons från hon som jobbade där. På la Rami fick jag respons, och jag fick prova, men hon kändes väldigt "gå på-ig", och jag fick en vag känsla av att hon ville ha det överstökat, och att hon inte förstod att det inte "klickat" med någon klänning jag provat. Det var också litet så att hade jag sagt att jag inte ville ha så mycket pärlor på ville hon helst inte låta mig prova klänningar med för mycket pärlor, eftersom jag ändå inte ville ha det. Det var väldigt fokuserat på att jag skulle välja bland de klänningar som fanns där, vilket inte är helt konstigt heller. De måste vara ganska trötta på brudar som kommer in och provar alla möjliga klänningar i flera timmar och sedan beställer klänningen från Kina istället.

Jag köpte min klänning på Ateljé Festfolk i Lundsbrunn (mellan Skara och Götene). Där fick jag bäst hjälp, tycker jag... Fick prova alla möjliga modeller, även sådana som jag kanske inte trodde att jag ville ha, bara för att kolla... Hon justerade klänningen så att den passade perfekt, och jag fick även låna underkjol till utan extra kostnad. Även på la Rami vet jag att man kan få låna attiraljer som underkjol, slöja och tiara och liknande.

Lycka till, och hoppas att du kan få tips om fler brudaffärer...
  • Ceasara

Jag köpte min på Kristinaboden. Fick massor av hjälp trots att jag gick in under lunch tid utan att boka tid. Var jätte nöjd. Hon var ärlig och sa direkt när någon modell inte passade mig. En klänning gillade jag absolut inte och hon frågade direkt om jag tyckte den var för söt och det var precis det som var problemet. Hon hittade en underbar klänning som jag bara älskar. Bad om att få pröva en slöja och hon tog fram en jag aldrig kunde tänka mig men av artighetsskäl prövade jag som tur den för den var klockren till klänningen. Blev jätte nöjd.

• CaCC

Nu är jag gift Vi hade en heeeelt underbar dag. Allt var som en saga och det kunde inte blivit bättre. Jag fick vara prinsessa för en dag. Mina överaskningar till Michael blev toppen, när vi kom ut ur kyrkan sa Michael "Va f-n, står det en limousine här! Häftigt!" Sen så sjöng jag för honom senare på kvällen, "Öpnna din dörr" och han grät av lycka.
    Finns lite bilder i galleriet om ni vill se.

• tolonta
    CaCC skrev 2008-08-26 14:09:55 följande:
    Nu är jag gift Vi hade en heeeelt underbar dag. Allt var som en saga och det kunde inte blivit bättre. Jag fick vara prinsessa för en dag. Mina överaskningar till Michael blev toppen, när vi kom ut ur kyrkan sa Michael "Va f-n, står det en limousine här! Häftigt!" Sen så sjöng jag för honom senare på kvällen, "Öpnna din dörr" och han grät av lycka. Finns lite bilder i galleriet om ni vill se.
    GRATTIS!!! Ni är jättefina, och vad kul att allt blev så lyckat! Jag får litet gåshud bara av att föreställa mig att du sjöng "Öppna din dörr", så jag kan förstå att han grät...
  • blivandefrularsed
    CaCC skrev 2008-08-26 14:09:55 följande:
    Nu är jag gift Vi hade en heeeelt underbar dag. Allt var som en saga och det kunde inte blivit bättre. Jag fick vara prinsessa för en dag. Mina överaskningar till Michael blev toppen, när vi kom ut ur kyrkan sa Michael "Va f-n, står det en limousine här! Häftigt!" Sen så sjöng jag för honom senare på kvällen, "Öpnna din dörr" och han grät av lycka. Finns lite bilder i galleriet om ni vill se.
    Å, vad fina ni var!! Kul med överraskningen!! Jag sjöng också för min man, i kyrkan, men han grät inte. Det gjorde däremot resten av kyrkan, hur mycket snörvel som helst i bakgrunden
  • Ceasara

Grattis. Vilka fina bilder. Vad kul att ni är nöjda med er dag...

• Novemberbröllop08

Nu har jag lagt ut bilder på inbjudan och provdukningen. Bilderna är inte så bra men ni förstår ju idén.

Vill veta vad ni tycker

• Ullrika

Åhh nu närmar det sig för mig också... ser att det fortfarande står 31:a december på mig trots att det var ett tag vi ändrade till 6:e september. Så mycket kvar att göra och så lite tid bara :D

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4