• tolonta

Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4

Min ring har kommit! Och den är hur fin som helst, var inne i affären och kollade på den idag. Sambon ska betala den, men jag tittade in och kollade på den.

Åh, vad nöjd jag är med den (var litet orolig, eftersom jag bara bestämt den från mitt huvud, det finns alltså ingen likadan).

• tolonta
    Novemberbröllop08 skrev 2008-07-20 11:37:49 följande:
    Å så kul att du blev nöjd med ringenVäntar med spänning på bilder.
    Japp, de kommer så snart ringen är uthämtad...

Har också pysslat klart tiara och örhängen. Är bortrest under veckan, på femdagars i orientering. Springer en del, annars pysslar jag med bröllopsförberedelser. Smyckena klara nu, gästpresentationerna är på gång... Och så litet telefonkontakter med folk :)
  • tolonta

Härligt att det går framåt i era planeringar!

Jag har gjort klart gästpresentationen idag. Det var svårare än jag trott. Nu sitter jag och lägger in bordsplaceringen

Fullbokade dagar nu fram till fredag... Klippning och slingor imorgon, måste köpa litet band, hämta ut alkoholen och handla litet grejer samt pyssla klart det sista. Tisdag hämtar jag ut våra och marskalkens kläder, sedan har jag litet annat jag måste göra på em. Onsdag blir det den sista shoppingen på Ikea, ansiktsbehandling och manikyr och så är brudnäbben hemma så att jag kan prova ut hur lång klänningen ska vara och fålla. Torsdag är det dukning och iordningställande av lokalen som gäller... Sedan är frågan vad det är jag har glömt...? Det har jag i så fall inte kommit på än...

• tolonta
    Ule skrev 2008-07-28 13:59:54 följande:
    Lycka till med den sista planeringen Tolonta. Gick det bra på O-ringen? Kul med fler orienterare här (även om jag inte är så aktiv längre).
    Det gick "ok, dåligt, ännu sämre, sämst, och bra" (det var ju fem dagar...)
  • tolonta

Idag är min stora dag Tycker att jag varit lugn och så, men var nog mer nervös än jag trodde för jag har knappt kunnat sova i natt...

Allt är i alla fall så förberett det kan bli, och är det något som strular så känns det inte som jag kunde gjort något mer innan i alla fall...

• tolonta

Hej hej allihop!

Japp, nu är jag gift! Och vi hade en superrolig dag!!! Vädret var strålande, jag kände mig jättefin och det verkade även som om gästerna hade väldigt skoj, många var kvar länge.

Några små missöden var det kanske... Men det är mest sådant som blir roliga anekdoter såhär i efterhand.

Nu ska vi en sväng till kusten i några dagar, men när jag kommer tillbaka ska jag ladda upp litet foton och berätta mera...

Ha det så skoj på hippor och annat som ni verkar ha för er nu!

• tolonta

brud 08 08 08 skrev 2008-08-05 09:17:21 följande:

Grattis till alla som har gift sig.Har inte varit inne på ett tag men det har varit fullt upp med allt.Jag det är ju min tur på Fredag och det mesta är färdigt lite små fix kvar.Hoppas bara att vädret blir bättre och att mina barn och min m2b blir friska från magsjukan som de har just nu,och att jag slipper den.Jag själv spräckte ögonbrynet i fredags och det hoppas jag hinner läka tills på fredag.
    Oj, hoppas ni är friska allihop...

Och att ni får en jätterolig dag imorgon!!!

Novemberbröllop 08>> Lova att lägga ut bilder sen!!!

Själv ska jag röja litet i lägenheten (välbehövligt) och sedan belöna mig själv med att titta på foton som har droppat in. Vi hade tomma CD-skivor med specialutskrivna etiketter på, samt adresserade och frankerade kuvert att lägga dem i. Mycket bra drag, tycker vi. Har redan fått 6 skivor med bilder!

Andra grejer som jag är riktigt nöjd med är vår bordsplacering. Några visste vi skulle vara svårplacerade, men överallt annars verkar de ha haft väldigt trevligt! Hade till och med lyckats med något jag inte visste, tre personer som jag satt bredvid varandra kom på att de alla kommit i kontakt med sina respektive via nätet, och att det var därför de hamnat så. Det var det inte, men skoj ändå!

Tidsplaneringen för middagen sprack med typ 1,5 h, men det är sak samma när folk har trevligt. Utöver de tal vi visste om så höll brudgummens gudmor ett tal, några kompisar sjöng en sång med specialtext, mina systrar hade paketleken och några kompisar till mig hade "mitt livs sista tenta", där jag fick prist för varje rätt svar. Det var folk på dansgolvet hela kvällen (mina klubbkompisar brukar vara flitiga dansare, så jag var inte orolig...)

De missöden som var (mest roliga anekdoter redan nu) var väl att halva serveringspersonalen var sjuka, men ersättare ordnades. Hade varit bra att vara någon mer, men det löste sig ändå. Brudgummen hade glömt att raka sig (!), detta gjordes med Loka och engångshyvel medan vi väntade på fotografen. Viss blodsutgjutelse stoppades med den lilla handdukan jag tagit med för att stå på om det var smutsigt. After shave ersattes av en våtservett med citrondoft och handcreme med blomdoft... Men ingen märkte något senare. Fotografen var litet sen, han körde litet vilse på Kinnekulle (lätt hänt), men vi hann ta massor med kort, bland annat stannade han kvar efter kyrkan och vi tog en del foton där innan vi åkte vidare till festen.
  • tolonta
    citronita skrev 2008-08-07 20:37:09 följande:
    Tolonta: Ni hade ju den fotograf som vi ska ha. Var han bra? Hur snabbt ska ni få bilderna? Är ju kul/bra att höra från nån som blivit fotograferad av honom.
    Japp, jag är jättenöjd (än så länge). Bilderna kommer imorgon eller i början av nästa vecka, beroende på hur snabbt redigeringen gick.

Jag gillade att han styrde bilderna lagom mycket, ibland sa han hur vi skulle ha ansiktena eller vart vi skulle titta. Men han lät oss också göra vilka poser vi ville däremellan, och finjusterade. Men kom inte vi på något så hade han idéer. Så det flöt på bra, och det var jätteroligt!!!
  • tolonta

Åh, vad skoj!!! Det kommer helt säkert bli superkul!

• tolonta
    blivandefrularsed skrev 2008-08-08 08:11:46 följande:
    Imorn är det dags!!!!
    Ni kommer helt säkert få en superrolig dag!!!
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4