Inlägg från: JohanoBea |Visa alla inlägg
  • JohanoBea

Alla hjärtans dag brudar! 2009

Hej alla alla-hjärtans-dag-par! Även vi kommer göra slag i saken den 14:e februari. Vi bor i Borlänge och har ännu inte kommit allför långt med planerna, även om vi tänkt en hel del. Detta är klart: lokal, sångerska, vigselförättare, tärnor, bestman, mat, gästlista och inbjudningskorten är så gott som klara. Även hemsidan och festprogrammet början få någon slags form... Hoppas allt flyter på bra för er andra. Mvh, Johan och Bea

• JohanoBea

Angående skor. Jag har nog tänkt att ha vita stövlar med högre klack än inneskora och på så sätt undvika att klänningen blir blöt/skitig. Vår vigsel ska äga rum utomhus vid en damm. /Bea

• JohanoBea

Hej! Är det någon av er som kommer att gifta sig utomhus? Om ja, hur har ni tänkt? Vi kommer att ha vigseln utomhus, men festen inomhus. Vi vet inte rikigt vart vi ska vara innan vigseln. I Herrgården där festen ska vara ska även gästerna sova. De behöver därmed tillgång till herrgården innan vigsel så där kan vi inte gömma oss. Om vi ska vara hemma tills det är dags är det svårt att tajma. Gästerna ska nämligen gå i fackeltåg till vigselplatsen ca 100 meter och sedan ska vi komma, troligtvis med häst och vagn, men vi vill ju inte visa oss innan gästerna är på plats samtidigt som vi inte vill att våra stackars gäster ska få vänta länge i kylan. Herrgården ligger ute på landet ca 1 mil från vår bostad och det är vanliga bostadshus runt omkring. Någon som har något förslag?

• JohanoBea

Hej igen! Kul med inbjudningskort! =) Vi har gjort "fodralen" klara men inte texten inuti. Vi är inte riktigt överrens hur texten ska lyda. Hur har ni skrivit? I många inbjudningar har jag sett att brudens namn står först är det tradition? Vad har ni skrivit mer än välkomna, namn, klädsel och OSA? Tackar på förhand!

• JohanoBea

Om ni ska vara inne under vigseln och festen så är det ju inga större problem. En stund i kylan överlever man... =) Vita strumpbyxor låter fint!

• JohanoBea
    Joeline skrev 2008-09-25 19:47:05 följande:
    Nu har jag provat min klänning, som är så gott som färdigsydd... Å, den är helt perfa!! Sitter som en smäck. Nu gäller det bara att inte gå upp ett enda gram innan februari, för då kommer jag inte kunna ta nåt djupt andetag... haha. har också funderat på vad man ska ha över... man tar ju inte gärna en canada goose över en vit prinsessklänning...
    Jag ska ha en figursydd kappa med päls i ärmsluten och på kragen. En bolero funkar bra om man ska vara mestadels inne, men eftersom vi ska vara utomhus under vigseln krävs något mer rejält.
  • JohanoBea

vi bokade lokal redan i februari. Beroende på vad ni har tänkt er för lokal så bör ni nog börja leta nu. Det är inte superlätt att hitta en lokal som är mysig och som rymmer över 60 personer till ett vettigt pris.

Svar på tråden Alla hjärtans dag brudar! 2009