Inlägg från: smilez |Visa alla inlägg
  • smilez

Alla hjärtans dag brudar! 2009

Åh, vad härligt med en tråd för Alla-hjärtans-dag brudar. Grattis alla lyckliga! Vi gifter oss i Älgarås kyrka 14.2.2009 och ska just skicka ut save-the-date korten till alla. Kyrkan är bokad och halva bröllopet är klart i huvudet men inte allt som är klart officiellt än... men det kommer. Någon mer än jag som är rädd för att skicka inbjudningarna i början av december för att de kan komma bort i julposten? När ska ni skicka era inbjudningar?

• smilez

FinalFantasy & Jenny Niklas > Okej, början av november verkar vara ett bra tips att skicka ut inbjudningarna på. Först kände jag att det kanske var för tidigt men nu känns det lite bättre när man hör andra som ska göra så ;)

Ang. blommor så funderar jag på rosa rosor då vårt färgtema går i vitt och rosa. Annars har jag varken funderat så mycket eller tittat på några buketter, men det är väl så dax. Över jul sen blir det väl fullt upp med annat kan jag tro. Hjälp, det är inte mycket tid kvar nu, inte ens ett halvår...

• smilez
    majsan72 skrev 2008-08-22 23:44:40 följande:
    Ännu en som gifter sig 090214. Kul att vi är några stycken.Vi gifter oss i Falun på Alla hjärtans dag och har inte kommit så värst långt i planeringen. Har bokat kyrka och lokal men det är i stort det enda. Vi skulle eg slå till sept 09 men "vår" dag känns mer rätt. I morgon ska jag ut och prova brudkläningar och det ska bli så kul!!!Bra tips detta med rospriset....Undra vilka blommor som är vackra och prisvärda i feb?Hur ser era inbjudningar ut? Är ni färdiga med dessa???
    Vi har valt att beställa tryckta inbjudningskort etc (save-the-date, tackkort...). Dels för att de var snygga, dels för att de inte var så dyra och så får man ett helt sammanhållet tema på dom. Jämförde priser med om man skulle köpa själv och den tiden man får lägga ner (som vi inte har) och då var valet lätt. Vi har beställt på www.kortdesign.se som var billiga, det fanns många andra fina men dyra ställen att kika på....
  • smilez

Jag har en nyfiken fråga:
    Vad har ni andra tänkt ha för teman för Ert bröllop och för festen? & vad ska ni ha för färgtema? och vilka saker ska ni ha med i temat?

• smilez
    Vargtassa skrev 2008-08-25 17:50:23 följande:
    Vi kommer ha vitt, rött och silver som färgtema men mer tema än så har vi inte ;)Nu när jag börjat fundera på dukningen så vart det lite svårt faktist.. Vad gör man för att det inte ska kännas så juligt?
    Vi ska ha vitt och rosa, för att få bort den juliga känslan. Älskar dock rött!! (Kanske slutar det med att vi har vitt, rosa och rött). Huvudsaken är väl att man inte har för mkt rött så känns det väl inte så juligt. Ni har ju vitt och silver som är ljusa fina färger så det ska nog gå bra. Vi har valt tema Hjärta åxå, det är trots allt Alla hjärtans dag ;)
  • smilez
    FinalFantasy skrev 2008-08-25 16:49:14 följande:
    Vi kommer ha svart vitt och silver hoppas inte behöva blanda in mer än så har vintertema.
    Svart är så jäkla snyggt men jag är hela tiden rädd att det blir för mörkt och jag är egentligen ingen "svart person". Men åh, vad snyggt det är! Stilrent om inte annat!
  • smilez
    Vargtassa skrev 2008-08-26 13:38:23 följande:
    Jag är oxå ett fan av färgen rött :) Jag tror nog att jag ska satsa på mer silver än rött så kanske det går bra. Jag hade tänkt ta vita dukar med en röd löpare i mitten och så lite ljus och lull lull på det men det kanske blir bättre med en löpare i silver och sen kanske lite röda dekorationer på det? Vad tror du?
    Jag tror att det för det första är lättare att få tag i löpare i rött än i silver. Sen beror det väl på lite vad man vill ha för feeling, rött blir nog mer hemtrevligt medan silver blir mer stilrent. Ta det som gör sig bäst till lokalen ni ska vara i. Jag tror ändå inte att det blir för juligt bara av röda löpare. Shit, själv har jag inte hunnit tänka riktigt på det där än. Men vita dukar är väl iaf det lättaste att få tag i, så det blir det nog för vår del.

Var handlar ni alla människor era grejer till festen? Dukar, ljus, allt runt ikring...
  • smilez
    Joeline skrev 2008-08-29 18:13:48 följande:
    små runda speglar finns på IKEA, snyggt att ha under vita blockljus! Det ska vi ha, reflekterar ljuset fint och blir lite vintrigt.
    ^Åh, jättebra tips! Det ska jag nog härma efter. Kanske inte just runda speglar men idén med speglar iaf. Tack!
  • smilez
    bollöga skrev 2008-08-31 08:38:39 följande:
    NU har vi hittat min klänning! en helt underbar Nixa! måste bara få berätta innan jag spricker!
    Berätta på! Vad blev det för någon? Nu är jag nyfiken, jag ska åka o kika imorron.... :)
  • smilez
    bollöga skrev 2008-09-02 06:35:53 följande:
    Det blev en nixa klänning med bara axlar och täckt med ett tunnt lager av typ schiffong. Med broderier i olika v-formade mönster, väldigt slankande intryck. och långt släp med broderier i... helt underbar...Lycka till i morgon!
    Shit!
    Jag köpte en klänning igår!!!! *pirrar* Vi skulle bara TITTA (& det vet vi ju alla hur det är) & sen skulle jag prova några olika och den första klänningen satt som om den var figursydd för mig och den var helt underbar, enkel och med bara axlar. Jag hade inte alls tänkt mig någon med bara axlar eftersom jag har så små bröst och det ibland blir svårt för klänningen att sitta uppe... men den här satt perfekt! Sen var det ju grej nummer två, vi skulle HYRA en klänning, för att inte lägga ut för mkt pengar. Att hyra kostade från 3500kr ungefär, alltså inte så farligt. Kollade vidare på andra klänningar och provade men ingen var perfekt. Provade den första igen och den var fortfarande perfekt. Nervöst skulle vi ta reda på vad den kostade att hyra.. hoppas inte för mkt.... Nu kommer det otroliga. Det är 2009 års kollektion på klänningen. Den kostade två tusen kronor, ATT KÖPA! Gissa om vi köpte den direkt? Åååååh, idag är jag glad....! :)
Svar på tråden Alla hjärtans dag brudar! 2009