BlygBrud skrev 2008-09-16 10:45:17 följande:
Men då är du ju precis rätt person att fråga!! Sitter och ska börja pyssla med mina nu. (Och jag är INTE pysslig, så fråga mig inte varför jag gör det här och inte beställer istället...)Men, alltså. Tänkte ganska enkla kort. Grönt omslag (köpt på bokhandeln) bara enkla inlägg med själva inbjudan och kort information i. Skriva ut på vanligt, lite tjockare papper.Funderingarna nu då....Skulle ju vara snyggt med ngn slags silverdekor på omslaget. Men är ju en kratta på att rita + att jag ju vill att det ska bli lika på alla 50. Stämplar?? Och var finns dom? Och vad ska man undvika? (som du hör är jag helt blåbär på det här)och hur fästa papprena i omslaget?? gummiband?? ( hmmm låg romantikfaktor... )kort sagt...HJälp!! Tips och råd mottages tacksamt!!
Oj va kul att göra sina egna inbjudningskort
Att pyssla är så skoj och allra helst när man gör det till nåt sånt här.
Låter väl bra som Du tänkt.
Hmmmm...
Du skriver att Du ska skriva ut på lite tjockare papper.
Men Du det gröna pappret är väl tjockt, det som ska bli själva kortet?
Iså fall hade det ju varit snyggare att köpa tunnt papper att skriva ut på. Finns många fina, lite genomskinliga, färgade eller mönstrade.
Kan tänka mig att det hade varit snyggt med ett (hmmmm hur ska jag förklara?) vitt tunnt papper, som man lixom ser igenom.
Och sen om Du vill ha nåt i silver, är det bara att köpa en stämpel (kanske ett lite större hjärta eller liknande) i ngn hobbybustik. Kanske har Du ngn Pandurobutik i närheten eller beställ på nätet.
Då använder Du Dig av en silverfärgad stämpeldyna. Sen är det bara att "dutta" färg på stämpeln och stämpla så många Du behöver.
Sen kan Du ju sätta ett silverband i ryggen.
Detta blir snyggt och enkelt för den som inte pysslat så mkt innan.
Säg till om Du vill ha mer råd och tips...
Lycka till!!!!