Inlägg från: Joeline |Visa alla inlägg
  • Joeline

Alla hjärtans dag brudar! 2009

små runda speglar finns på IKEA, snyggt att ha under vita blockljus! Det ska vi ha, reflekterar ljuset fint och blir lite vintrigt.

• Joeline

vi skickar våra injb.kort i slutet av oktober... tänker att februari trots allt är en sån där tid när folk drar två veckor till Thailand för att slippa rusket här hemma...

• Joeline

Jag har gjort dem själv från grunden... klippt och klistrat... känns som de blir mest personliga då! Fast jag skulle aldrig hålla på om jag inte hade tyckt att det var skitskoj, det ska ju inte bara vara betungande.

• Joeline
    BlygBrud skrev 2008-09-17 18:36:05 följande:
    ogiftnickenyfiken > Tack för tipsen! Jo, det gröna pappret är tjockare. Hade tänkt att ha det som "omslag" typ som ett bokomslag om du förstår. Och sedan trycka själva inbjudan på annat papper i. Hmm ska fundera på det där med tunnare lite mera genomskinligt papper... Har Panduro bra stämplar och färg? Har en pandurobutik i stan, men vill ju inte handla där om det inte är bra grejer. Köpte lite extra papper så jag har några att öva på. Kan nog vara bra misstänker jag.
    Panduro har skitbra grejer. Vill du inte hålla på med stämplar utan ta nåt ännu enklare har de helt fantastiska silverhjärtan på Panduro, som klistermärken fast de ser mer exklusiva ut, små och sirliga. En karta med ganska många kostade typ 19 spänn.

Att fästa själva inbjudepappret i omslaget kan du göra på många sätt, antingen klistrar du in dem, eller använder små färdigskurna tejpbitar typ (som man använder att sätta in kort i album med tex), finns bland annat på Claes Ohlson. Eller så skär man små streck i omslaget där man sticker ut hörnen på själva inbjudan, så att det hålls fast endast på det sättet. Eller varför inte bara lägga i inbjudan och knyta om ett tunt band?
  • Joeline

shit vad spännande! Jag längtar till vi ska skicka ut våra, om en månad ungefär. Hm, måste ju hinna revidera gästlistan tills dess... jag velar jättemycket när det gäller några stycken...

• Joeline

Nu har jag provat min klänning, som är så gott som färdigsydd... Å, den är helt perfa!! Sitter som en smäck. Nu gäller det bara att inte gå upp ett enda gram innan februari, för då kommer jag inte kunna ta nåt djupt andetag... haha.

har också funderat på vad man ska ha över... man tar ju inte gärna en canada goose över en vit prinsessklänning...

Svar på tråden Alla hjärtans dag brudar! 2009