Inlägg från: smilez |Visa alla inlägg
  • smilez

Alla hjärtans dag brudar! 2009

BlygBrud > Nej, ju mindre Bridezilla desto bättre tror jag. Vi har inte ens börjat planera dukning än men BT är definitivt ett bra ställe att hämta inspiration på. Vi har bestämt vad vi ska ha för mat och det blir inget överdådigt utan vi har pratat om vanlig Exotisk planka, för vi vet att det går hem hos gästerna och så kan alla ta vad de vill ha. Det blir ju en del barn på vårt bröllop åxå. Plus att vi inte har ekonomi till ett jättebröllop och inte vill ta banklån.

• smilez

BlygBrud > Nej, men jag är nog ganska ego och tänker mycket jag, samtidigt som man får vara lite realist. Vi vill ju inte spendera flera hundra tusen på vårt bröllop vilket är rätt vanligt att folk gör. Fattar inte riktigt det. Visst, det vore kul att kunna göra som man vill och inte låta ekonomin begränsa det men vi vill inte hålla på å betala på banklån i tio år för ett bröllop. Dom pengarna kan vi ha till annat. Så känns det för vår del.

• smilez

BlygBrud > Ja, jag vill inte låna en massa. Vi kommer att ha ett alldeles lagom stort bröllop med drygt 50 vuxna & 15 barn. Då har vi valt att inte bjuda hela släkten, dvs inte alla fastrar och mostrar utan de som vi umgås med i släkten och faktiskt har kontakt med. Sen får vi väl se vad det blir för liv om det. Hemskt med såna Bridezillas som du skriver om. Jag har nog svårt att tvinga över ansvar på andra och även att släppa ansvar så vi ordnar nog med det mesta själva. Sen får vi se vad nära & kära faktiskt VILL hjälpa till med.

• smilez

JoDee & JohanoBea > Välkomna hit! Själv bor jag typ på den här sidan för att hämta inspiration nu eftersom jag knappt har några vänner som är gifta. Här i trakterna så skaffas det barn hit och dit istället, men få som faktiskt tror på kärlek och giftermål.

• smilez

Nu har jag ett bekymmer, vad ska man ha för skor när man gifter sig på vintern? Där jag köpte min brudklänning rekommenderade hon ett par vita kängor eller liknande... men var hittar man ett par passande?

• smilez

BlygBrud: Självklart kan man ha silverfärgade skor till en vit klänning! & sen kan man förhoppningsvis använda dom till fest vid framtida tillfällen åxå. Alltså dubbelt bra att köpa dom ;) Var hittade du dom? Jag måste hitta ett par skor snart känner jag...... HJÄLP!

090214: Inbjudningskorten ja, vi har bestämt vad vi ska ha för några. Vi kör samma serie på alla våra trycksaker och beställer färdigtryckta! Dock har vi inte bestämt riktigt hur vi ska formulera texten i dem, men gå gärna in o kika på designen, de heter Amore och finns på www.kortdesign.se. Inte särskilt dyra heller, om man jämför med att köpa saker och göra egna!

• smilez

ogiftnickenyfiken: Hör med vigselförättaren, han/hon brukar ha jättemånga bra tips på ställen man kan vara på. De ordnade det jättebra med utomhusplats för min kusin när hon gifte sig, samtidigt som de hade inomhusplats i reserv utifall det hade spöregnat.

• smilez

Ja, välkomna Meredith & LinaM!

Visst är det svårt att hålla sig ifrån att planera för mycket? Jag vill ju helst planera allt NU, nyss, helst igår, ungefär *skrattar* Men ikväll ska jag och min m2b sätta oss och skriva ihop våra inbjudningar.... tråkigt att vi ska vänta med och skicka ut dem sen bara. Jag vill ju helst göra allt sånt med en gång åxå :)

• smilez

Jag har för mig att många har pratat om innan att skicka ut sina inbjudningar i november. Själva har vi tänkt att skicka dem i mitten/slutet på november. Mest för att jag är nervös att de ska komma bort i julposten och komma fram jättesent eller inte alls. Vi har redan skickat våra save-the-date kort så alla vet ju redan om datumet och det känns skönt...

• smilez

JohanoBea: Kolla här på BT finns det massor med förslag på texter till inbjudningskort, likaså på många sidor som säljer färdiga kort, t.ex. kortdesign.se där vi har beställt. Vi hämtade mycket inspiration från sånt.

• smilez
    ogiftnickenyfiken skrev 2008-09-21 21:26:14 följande:
    Åh vad mysigt Själva har vi beställt ringarna idag glad
    Åh, jag har fortfarande inte helt bestämt mig över vilken ring jag vill ha och väljer mellan två eller tre olika (fortfarande!). Var har ni tänkt förvara ringen sålänge, fram till vigseln? Jag är livrädd för att något ska hända med den om vi tar hem den för tidigt...
  • smilez
    ogiftnickenyfiken skrev 2008-09-22 12:07:40 följande:
    Ja jag vet inte... men vi har ett stort arkivskåp med lås på, så det får nog bli i det.Men vi är ju inte ens förlovade än, kommer att byta ringar 9 dagar innan vi gifter oss Så hur sugen kommer man vara att prova ringarna då???Men jag måste ju iaf prova så det är rätt i stl och så... Eller hade ni väntat med att prova?
    Haha, jag är nog helt fel person att fråga om det. Vi hade ringarna hemma fyra veckor innan vi förlovade oss och jag tror att jag iallafall tittade på dom varje dag och bara provade Liiiiite varannan dag eller nått, för att se att den passar, för att se att den ser bra ut, för att vänja sej (du vet, vi hittade nog tusen ursäkter bara för att få ha dom på lite ;)) Kommer väl säkert att bli likadant med vigselringen, kanske blir så att vi beställer snart, men jag kommer inte vara lika nervös för storleken nu när jag redan har förlovningsring i bra storlek. Vi har ju ett vapenskåp så där kan vi ju förvara ringen är klart......
  • smilez
    jennnnny skrev 2008-09-23 10:12:31 följande:
    Vi skall gifta oss 14 februari, Kyrkan är bokad. Har köpt en klänning, denna på bilden , tänkte inte på att det blir kallt. VAd skall ni ha ovanpå?? Någon sjal eller bolero? Funderar på om man kan ha några snygga strumpbyxor tex vita med vitt mönster, kanske kunde vara snyggt.
    Det finns ju många fina typ stickade strumpbyxor både med och utan mönster, kolla bara så du får en bra vit nyans så det passar med klänningen. Ovanpå har jag tänkt ha någon typ pälsgrej eller nått annat mysigt. Innan sa jag att "aldrig att jag tänker ha något sånt" men så provade jag det ihop med klänningen och det såg helt okej ut, varmt o gosigt åxå. Men inget är bestämt än...
Svar på tråden Alla hjärtans dag brudar! 2009