• Dela

Mycoplasma

Fick för några dagar sedan ett positivt provsvar när jag testade mig för könssjukdomar. Har mycoplasma, en viss bakterie som kallas ureaplasma urealyticum. Har testat mig flera gånger tidigare men varit negativ. Det var dock i Sverige och nu befinner jag mig utomlands. Kanske inte har testats för specifikt denna bakterie i Sverige, men vet att jag testats för mycoplasma. Någon som känner till nåt om detta?

• Svar på tråden Mycoplasma
  • Dela

Jag har testats för spec mycoplasma ett flertal gånger. Men det finns många bakterier. Tänkte bara att man kanske inte sökt just efter min??

• Dela

Ja precis det har jag med hört... Dessutom har jag hört att man i vissa länder och på vissa kliniker inte ens letar efter den, därför att man anser att den finns i människans bakterieflora normalt. Ex är det så i USA, men sedan tar man allvarligare på det i Spanien. Vet bara inte med Sverige, och det är mycket svårt att få komma fram och fråga något...

• Dela

Ja, detta med mycoplasma är ju rätt nytt... Och sannerligen omstritt... Svårt att få svar.

• Dela

Bobou tack för ditt utförliga svar!

Det är väldigt krångligt det där, jag vet.. Man måste testa sig på en specialklinik, tydligen.

Men i landet där jag befinner mig så räknas ureaplasma urealyticum som en typ av mycoplasma. Du skriver att det är en annan typ av genital infektion? hur tycker du att jag ska behandla det då?

Mvh

• Dela

Nej, jag tror inte att man använder samma medicin emot dem. Har för mig att jag läst det. Ska försöka gå och träffa en läkare idag.

Hörde att man kunde få detta genom badvatten ex. Men det kan väl inte stämma? Det kan man väl bara få genom sexuella kontakter?

Svar på tråden Mycoplasma