Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Hur ofta gör ni det??

Det fanns en liknande tråd i höstas, då hade en brud här inne läst att genomsnittssvensken i ett förhållande har sex 1-2 ggr/år. Helt galet ju!

Jag tror att det blir vad man gör det till, jag har väldigt stark sexdrift och kan inte tänka mig ett liv med lite sex. Vi har sex 3-4 ggr/vecka. Ibland mer men sällan mindre.

• Tooticki

Din väninna verkar generalisera ganska grovt om jag får säga det. Det skiljer ju såklart från par till par, hur mycket prioriterar man sex, sover barnen på nätterna, har man tid till varandra?

• Tooticki
    EnaOline skrev 2008-07-07 12:24:02 följande:
    jo hon är ganska anti relationer i sig, och att gifta sig existerar inte i hennes värld, blev dock ganska uppskrämd över att när man har varit tillsammans en längre period att sexet bara dör, försvinner, pust väck!?
    Jag tror att det är vanligare än man tror med relationer där sexlivet är nästintill obefintligt, det är ju dock så att man styr över det själva. Om man har en öppen kommunikation kring sex och jobbar på att hålla passionen vid liva så har man ju en större chans att ha ett bra sexliv även på äldre dar. Det jag kan tänka mig är att det finns en del par som träffas unga, skaffar barn nr 1, 2 och kanske 3 och ska sköta jobb, hus, planerar semestrar, hjälpa till med läxor etc. När barnen är vuxna och utflugna kanske man inser att man glidit ifrån varandra rent fysiskt och emotionelt och blivit mer som projektledare för en familj, då får man nog jobba ganska hårt på att få tillbaka gnistan.
  • Tooticki

Så länge man känner lust till varandra, har sex när båda vill och inte känner att man måste "ställa upp" och man kan kommunicera kring det så är nog frekvensen irrelevant.

• Tooticki
    valkyriana skrev 2008-07-07 12:42:06 följande:
    Förstår inte riktigt folk som har sex flera gånger om dagen - jämt. Har ett suveränt sexliv då vi har sex- han är den BÄSTA jag haft - alla kategorier. Men vi har ju annat att göra med...
    Folk prioriterar ju olika...
  • Tooticki
    sandybee skrev 2008-07-09 08:38:39 följande:
    Oj, nu känns det verkligen som det är något fel på mig. I början hade vi sex daglige, men sen har det klingat av. Nu var det 3 månader sen sist *skäms* Kan nog till stor del förklaras av extremt mycket på jobbet i kombination med en stor tarmoperation för ett år sen som tog musten ur en rejält. Har en kronisk sjukdom som gör en ganska trött. Kan ju säga att jag hade besvär redan när vi träffades och jag minns tydligt att jag kände av det, men då i nyförälskelsen så brydde jag mig inte om det. Några tips på hur man får upp sexlusten igen?
    Du kanske inte vill berätta men vad har du för besvär? Om du har smärtor i underlivet så finns det hjälp att få. vad gäller att hitta tillbaka till sexet så tror jag att kommunikation är A ocvh O, sätt dig ner och prata med din partner om att du vill att ni ska satsa mer på det igen. Välj bort något annat som t ex tv någon7några kvällar i veckan. Om du är trött på kvällen kan ni försöka göra det på eftermiddagen. Hitta på något tillsammans, gå ut och ät, klä upp er, ge varandra presenter, skaffa ett kama sutra-spel, massera varandra, drick en flaska bubbel och tänd några ljus. vad som får er på humör vet bara ni; lägg emfas på det. Min man brukar massera mig, det är ett säkert kort för oss båda.
  • Tooticki
    lillP skrev 2008-07-09 11:45:23 följande:
    vad för typ av smärta har du? jag har också p-ring och har känt en brännande/svidande smärta då och då inuti. Är det barnmorskan som sagt att det har med ringen att göra? *nyfiken*
    Vissa är känsliga mot gulkroppshormonet som finns i p-medel, det kan torka ut slemhinnan. Mitt förslag är att du går till barnmorskan/gynekologen för om du har otur kan det blir värre och sedan hålla i sig i flera månader efter att du slutat med p-medlet, så var det för mig tyvärr.
  • Tooticki
    sandybee skrev 2008-07-09 12:37:41 följande:
    En inflammatorisk tarmsjukdom har jag som resulterade i att hela tjocktarmen togs bort för ett antal år sedan. Smärtorna kommer av ärrbildning i bukhålan. Försöker åka iväg på herrgårdsweekends ett par gånger per år och gå på dates några gånger per månad för att göra det lite mer romantiskt, och det brukar funka en del. Men utöver hektiska jobb har viven 2 st hundar, varav ett litet tonårsmonster som kräver en hel del energi just nu. Kanske inte konstigt att humöret och orken tryter.
    Ah, då förstår jag. Jag tänkte att du kanske led av vestibulit el liknande.
    Jag har också en unghund hemma, nyligen 1 år fyllda, visst tar det en del energi men hur underbara är dem inte!
  • Tooticki
    xxs skrev 2008-07-25 11:24:53 följande:
    Han är så liten än, så tex när han sover middag, och på kvällen/natten får man ju tid :)
    Ja, verkligen bra jobbat. Men det förutsätter ju nästan att ni är hemma båda två? Eller?
  • Tooticki
    xxs skrev 2008-07-25 11:28:47 följande:
    Jo, men det är vi. Ingen av oss jobbar eller pluggar direkt.
    Ah, jag förstår. Härligt för er att ha så mycket tid för varandra med små barn, tid verkar annars vara en bristvara i de flesta familjer!
  • Tooticki
    xxs skrev 2008-07-25 11:37:21 följande:
    Haha. Jadu. Fan vet ;) Ibland är vi helt galna asså, det måste jag medge. Längtar nästan tills vi blir gifta, ja jag har hört att sexlivet får sig en käftsmäll då ;) Haha.
    Va? Nej, det är ju inget som förändras förutom ringen på fingret, eventuellt efternamn och folkbokföringen.
  • Tooticki

Jag förstår! Har ni klarat första barnet så är det nog lite som kan rucka era grundpelare!

Svar på tråden Hur ofta gör ni det??