sandybee skrev 2008-07-09 08:38:39 följande:
Oj, nu känns det verkligen som det är något fel på mig. I början hade vi sex daglige, men sen har det klingat av. Nu var det 3 månader sen sist *skäms* Kan nog till stor del förklaras av extremt mycket på jobbet i kombination med en stor tarmoperation för ett år sen som tog musten ur en rejält. Har en kronisk sjukdom som gör en ganska trött. Kan ju säga att jag hade besvär redan när vi träffades och jag minns tydligt att jag kände av det, men då i nyförälskelsen så brydde jag mig inte om det. Några tips på hur man får upp sexlusten igen?
Du kanske inte vill berätta men vad har du för besvär? Om du har smärtor i underlivet så finns det hjälp att få. vad gäller att hitta tillbaka till sexet så tror jag att kommunikation är A ocvh O, sätt dig ner och prata med din partner om att du vill att ni ska satsa mer på det igen. Välj bort något annat som t ex tv någon7några kvällar i veckan. Om du är trött på kvällen kan ni försöka göra det på eftermiddagen. Hitta på något tillsammans, gå ut och ät, klä upp er, ge varandra presenter, skaffa ett kama sutra-spel, massera varandra, drick en flaska bubbel och tänd några ljus. vad som får er på humör vet bara ni; lägg emfas på det. Min man brukar massera mig, det är ett säkert kort för oss båda.