Inlägg från: lillP |Visa alla inlägg
  • lillP

Hur ofta gör ni det??

vad för typ av smärta har du? jag har också p-ring och har känt en brännande/svidande smärta då och då inuti. Är det barnmorskan som sagt att det har med ringen att göra? *nyfiken*

Silva79 skrev 2008-07-08 23:26:28 följande:
    Det är lugnt, tror det är både och. Först var det lite fysiskt och nu är det nog mycket psykiskt och sen hade tydligen p-ringen en del i det också. Svårt att få hjälp med den typen av problem, har försökt många gånger och nu har jag helt enkel givit upp. Jag och min man löser det på vårt sätt även om jag tycker det är tråkigt både för min och hans skull.
  • lillP

Det låter som jag har det. Kände det första gången för snart 5år sen, har kommit och gått någon enstaka gång efter det. Men de senaste månaderna har det varit värre. Borde kanske fundera igen på att sluta med p-ringen, då borde förhoppningsvis sexlusten komma tillbaka som mer eller mindre försvann i samband med första smärtorna.

Använder du något annat p-medel nu? Eller ni kanske är inne på att skaffa barn?

Silva79 skrev 2008-07-09 18:28:46 följande:
    Är dålig på att beskriva, men det gör ont inuti både under och efter... Brännande/svidande kan nog stämma till viss del iaf. Barnmorskan har jag aldrig fått någon hjälp av så dom har inte sagt något. Jag har alltid haft ont vid samlag, sen första början, jag har haft olika preventivmedel (bla p-stavar, p-piller, och p-ring) och har väl egentligen aldrig kopplat ihop smärtan med prev-medel. Men nu för ca 2-3 mån sen slutade jag med p-ringen och det gör faktiskt mindre ont nu. Det är inte helt bra, men det är ändå stor skillnad.
  • lillP

Då underlättar det ju om ni inte använder p-medel

Kondom är tyvärr inte ett alternativ då jag får ont av det. Har tänkt sterilisera mig, men tänkte vänta med att dra igång den karusellen till efter bröllopet. Kanske får bli så att jag gör det tidigare. Det där med sexlusten är verkligen ett problem, det har gått så lång tid sen det började att det är svårt att få igång den igen. Vill ju så gärna att den bara ska komma tillbaka. Tyvärr kommer jag nog få anstränga mig ganska mycket själv och inte tänka på alla "måsten" som Myzz skriver här ovan. Förhoppningsvis blir det iaf lite bättre om jag slutar med p-ringen.

Silva79 skrev 2008-07-10 01:13:47 följande:
    Vi försöker skaffa barn Funderar redan på hur man ska lösa problemet med prev efter ev barn. Vill verkligen inte ha en massa hormoner i mig som förstör sexlusten och tillför smärta och får ens humör att svänga i farlig hastighet. Prova 1 månad utan p-ring (det går ju att skydda sig på annat vis ett kort tag) och se om det gör mindre ont. Jag märkte att det var bättre (smärtan iaf, sexlusten är bara lite bättre, men det kommer nog när man har vant sig vid att det inte gör så ont längre) redan efter någon vecka.
  • lillP

har ungefär samma erfarenhet från sådana... märkligt att det ska vara så svårt

Ska rådgöra lite med min h2b om vi ska testa utan preventivmedel ett tag, köra "säkra" perioder eller nåt annat.

Silva79 skrev 2008-07-10 22:13:29 följande:
    Haha, precis :PKondom kan inte jag heller använda, det gör ändå mer ont än annars till och med. Gick hos en sexterapeut en gång, där var det måsten åt andra hållet. Vi fick inte ha sex eller röra vid varandra på ett sexuellt sätt på flera månader (kan till och med varit ett halvår). Inte så roligt det heller så jag hoppade av det projektet efter ett tag.
Svar på tråden Hur ofta gör ni det??