Inlägg från: HannaMagnus |Visa alla inlägg
  • HannaMagnus

Örebro tråden nr 3....

Miss Devout - Hej! Hallsbergare jag med!

Var har ni köpt midjeformare? Modell? Kanske borde testa, har ju en rätt "slimmad" klänning så det kan ju vara en idé, så att jag slipper tänka på att hålla in magen hela tiden...

Waersta - Hur ser det där Bönehuset vid Riseberga ut? Kanske kan man ta bilder där? Fattar inte att det är dags för dig på lördag, tycker att det var nyss vi diskuterade fest- och vigselplatser... Såg också er annons i NA, DÅ blev JAG nervös...

I helgen ska vi lämna in våra ringar för putsning, åka till Degerfors och testa alla kläder...

Jonna - Vovve? Skojigt! Ras?

• HannaMagnus

Jonna - Fina servetter, och kanon med placeringskorten. Jag har inte listat ut hur vi ska göra med våra bordsplaceringskort, funderar på att skriva namn på stenar eftersom vi kommer att vigas vid vattnet. Blir lite sjötema...

MissDevout - Sör tiara! Jag vet inte riktigt vad jag ska ha i håret. Lite suge på ett hårsmycke i form av en blomma el liknande, i silverfärgad tråd och pärlor, men har inte hittat nån jag gillar...

Waersta - Hur var bönehuset?

Nu ska jag fundera ut hur mycket alkoholhaltigt sryck som måste inhandlas. Inte det lättaste att beräkna...

• HannaMagnus

Lycka till idag Waersta!!

• HannaMagnus

Lillaj - Låter som en alldeles perfekt dag!

20 dagar kvar här med och jag tror att jag börjar bli lite nervös i magen, hoppas verkligen att det bara är en fas för jag har ju ingen lust att gå och vara nervig i tre veckor...=) Var och fixade kläder till min blivande igår och så gjorde jag klart det sista med min klänning, den behövde bara läggas upp lite på längden.

Nu är waersta FRU!! GRATTIS!

• HannaMagnus

HÄRLIGT att höra!! GRATTIS igen! Vi körde förbi Riseberga igår efter att ha varit och provat våra kläder till bröllopet, då var kl 15 och vi såg massa bilar på parkeringen bla en med "NYGIFTA" på...gissa om jag var sugen på att stanna . Då regnade och vi tänkte på er och undrade lite hur det gick...

Väntar på bilder!!

Förresten...jag skulle hälsa från min kusin Sandra, som vi red ihop med, hon undrade om det är samma Gunnar som du jagade på moppe på den tiden som du lyckats fånga nu...?? *ASGARV* Hon hälsade och grattade iallafall...

• HannaMagnus

Hallå alla!

Vi har haft "vigselsamtal" eller vad det kallas idag, med min "faster" som ska viga oss. Det kändes bra, hon känner oss ju väl. I morgon ska hon åka och titta på vigselplatsen så att hon får se hur det ser ut där...

Tårtan har vi inte bestämt hur den ska se ut än mer än att den ska vara vit och grön och rosa, pärontårta tänkte vi oss.

I buketten ska det vara rosa och cremefärgade rosor med långa skaft, enkelt men fint. Ev hjärtan på tråd eller någran spröt som sticker ut här och där, vi får se vad floristen har för ideér.

Vi ska nog inte ha några vigselprogram men ska ta tag i festhäftena så snart tiden tillåter.

Alla kläder är klara, förutom att jag inte vet om jag ska ha slöja eller inte. Helt klart INTE från början men jag råkade testa med slöja och...nu vet jag inte längre... Lutar dock åt inte...

• HannaMagnus

Blivande hämtad här också!! Han såg rätt skoj ut i morse när de kom

Jag ska åka till jobbet, lockande...:-/

• HannaMagnus

Nu behöver jag hjälp!
    Vi hade bokat en tjej som skulle sjunga under vigseln, pratade med henne för ca 3 veckor sedan och bestämde vilka låtar hon skulle sjunga, ok så långt. Har nu försökt nå henne i två veckors tid, utan resultat, de som ska kompa henne vill ju gärna repa tillsammans med henne ett par gånger innan det är dags. Nu har jag gett upp och insett att vi måste hitta någon annan som kan sjunga under vigseln, och nu är det mindre än en vecka kvar!

Har ni några tips så tar jag tacksamt emot dem, börjar panika lite nu...

• HannaMagnus

Waersta - Ni var så fina i tidningen!

• HannaMagnus

NU har det löst sig, ringde en annan tjej vi fått tips om och hon kunde ställa upp på lördag, och kunde två av de tre låtar vi tänkt oss! Skönt!!

• HannaMagnus

Hoho!

Igår fixade jag gästprogram tillsammans med tre vänner, 97 stycken, sedan tog tråden som vi knöt ihop dem med slut... 97 var exakt det vi behövde, men ska ändå göra ett par till i reserv. Jättenöjd med resultatet, enkla men fina!

Det enda som ska fixas idag är att placera ut stenarna som ska vara till bordsplaceringen och festhäftena. Kanske stryka barnens kläder, sen är det bara att vänta Jag är inte ett dugg nervös just nu, men har ju nyss vaknat så det kommer väl.

Kom på att det kanske är lämpligt att införskaffa ett parply också, så det ska jag göra, så att jag slipper stå med mitt superstora raceparaply i svart och gtönt imorgon...

Lycka till idag MissDevout!!!

• HannaMagnus

Waersta - Får jag låna? Fast då kanske mitt funkar lika bra...

• HannaMagnus

Du är så skön Waersta, nu känns mitt paraply helt rätt! Har förresten ett barnparaply med disneyprinsessorna, det kan också funka!!

• HannaMagnus

Samma här, regn hela tiden, rusade ut och fotade superfort medans det var lite uppehåll. Gifte oss utomhus, då var det mestadels uppehåll, men kom en liten skur så jag hade ett paraply i typ 2 minuter, men regnet gjorde ingenting, allt var alldeles perfekt och underbart iallafall! Min klänning var inte vidare värst ren den heller när dagen var slut

Jonna - ang nervositeten så var jag svinnervös några dagar innan, men det gick över på torsdagen, sen var jag coollugn! Lite nerver när vi var hos frissan och jag verkligen kände efter men i övrigt, ingenting!

Svar på tråden Örebro tråden nr 3....